PCI TV-Out kaartje?

Pagina: 1
Acties:

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik heb al hier en daar wat rond gekeken maar ik kom elke keer op TV kaarten uit en die zoek ik juist niet. Ik heb een Compaq SFF model computer die ik als DivX bak wil gebruiken, nu zit er onboard een ATI Rage 3D kaartje maar er zit dus geen TV-Out op die bak. Bestaan er TV-Out kaartjes? Ik heb namelijk niet veel behoefte eraan om 75 Euro uit te geven voor een FX 5200 PCI.

It takes one to know one...

• Bellsofwar
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13-04 19:37
het moet er wel zijn ja, bij mij op school gebruiken ze het iig nog op sommige systemen.

"tv out bedoel je wel een clone op je tv scherm? niet om tv te kijken?"

[ Voor 30% gewijzigd door Bellsofwar op 29-09-2004 15:30 ]

Verwijderd

Die bestaan wel, maar zijn denk ik niet meer te koop, misschien 2de hands?

Ik heb zelf een pci TNT2 met tv-out, voor hetzelfde doeleinde

• Zeus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:43
Even logisch nadenken:
edit:
dit is dus blijkbaar niet zo logisch aangezien een aantal mensen hier het wel kennen :P

Je wilt een PCI tv-out kaartje maar geen videokaart?
Dus dan zou dat PCI kaartje via bepaalde drivers het beeld wat je videokaart produceert moeten kopiëren? Dat kan dus gewoon niet. Een tv-out is gewoon een andere vorm van beeldoverdracht dat door een GPU / Videokaart moet worden geproduceert. Kan je nergens een 2e hands PCI videokaart vinden?

[ Voor 13% gewijzigd door Zeus op 29-09-2004 15:27 ]

"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 15:26:
Die bestaan wel, maar zijn denk ik niet meer te koop, misschien 2de hands?

Ik heb zelf een pci TNT2 met tv-out, voor hetzelfde doeleinde
Geeft die enigzins redelijk beeld, het is al een redelijk oude kaart?

It takes one to know one...

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

ik heb vroeger een GForce 2 MX400 PCI met TV-Out gehad, die is helaas overleden, maar gaf toch nog erg leuk beeld! (ben nu Matrox G550 gewend, dus het is moeilijk te zeggen dat de kwaliteit fenomenaal was, maar toch nog erg mooi imo).

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

JE hebt toch ook nog de Ati 9200 (die is maar rond de 50 euro.... en een fx-5200 kun je ook vinden voor rond de 50 euro maar dan moet je wel even zoeken in pricewatch bij VideoplankenenBeeldkanonnen /PCI )

[ Voor 7% gewijzigd door under-world op 29-09-2004 15:38 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

pricewatch: Sapphire Radeon 7000 32MB (PCI)

hier, 34,95

goedkoper kun je denk ik geen TV-out realiseren (tenzij je een losse MPG decoder vind, maar vaak zijn de mogelijkheden daarvan nogal beperkt)

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:17
LuNaTiC schreef op 29 september 2004 @ 15:37:
ik heb vroeger een GForce 2 MX400 PCI met TV-Out gehad, die is helaas overleden, maar gaf toch nog erg leuk beeld! (ben nu Matrox G550 gewend, dus het is moeilijk te zeggen dat de kwaliteit fenomenaal was, maar toch nog erg mooi imo).
Die GF2MX400 PCI met tv-out had ik ook ooit, had alleen s-video uit en dat was fantastisch op mijn tv (wel tv op s-video stand). Je merkte duidelijk een kwaliteitsverschil tussen tulp-input of s-video.

Dat verschil merk ik met mijn Radeon 9200 ViVo nu niet meer. Volgens mij is de S-video uitgang van die radeon gewoon van die composiet af gehaald of zo.

Punctuality is the politeness of kings

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Pagina: 1