Toon posts:

[javascript] refreshen van pagina zodat hij geresized kan...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zou graag willen weten hoe je een pagina geresized en zonder toolbars etc kan starten in de zelfde pagina. het gaat namelijk om de index.html die wil ik graag geresized weer laten geven.

wat ik nu heb is dit:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>
<head>
<title>Untitled</title>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!--

function popup(url, name)
{
var _W=window.open(url,name,"fullscreen=no,toolbar=no,status=no, menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,directories=no, location=no,width=200,height=238,left=100,top=100") 
_W.focus();
// _W.moveTo(50,50);
return;
}
</script>
<meta http-equiv="refresh" content="1;url=javascript:popup('index2.html','naam');">
</head>
<BODY>
</body>
</html>

Maar nu opent hij dus alsnog een nieuwe pagina, maar ik wil 'm graag laten openen in de zelfde pagina, zodat ik niet een leeg scherm erbij krijg.

iemand een oplossing ?

[ Voor 13% gewijzigd door gorgi_19 op 29-09-2004 15:19 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Wat dacht je van de naam van de URL in plaats van een JS aanroepen (die een pop up opent ;)) invullen :?

Daarnaast ook ff je code in [plain]
HTML:
1
[/] tags plaatsen

En JS hoort in WG

edit:
he gorgel_19, als je toch zo snel bent, dan kan je toch meteen deze basic vraag beantwoorden :( :> :P

[ Voor 45% gewijzigd door BtM909 op 29-09-2004 15:22 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-05 16:30

André

Analytics dude

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<html>
<head>
<script type="text/javascript">
  {
    var _W = window.open(url, name, "fullscreen=no, toolbar=no, status=no, menubar=no, scrollbars=no, resizable=no, directories=no,  location=no, width=200, height=238, left=100, top=100") 
    _W.focus();
    return;
  }
</script>
</head>
<body onload="popup('index2.html','naam');">
</body>
</html>

En om het bestaande scherm te sluiten kun je een "close()" er bij zetten, maar dan komt hij waarschijnlijk wel met een security alert.
En als je alleen het bestaande scherm wil resizen doe je "resiceTo(800, 800)";

[ Voor 67% gewijzigd door André op 29-09-2004 15:33 ]

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08-2025
Wat jij wilt kan niet (zonder beveiligings waarschuwingen van browser). Het zal zeer waarschijnlijk ook worden geblockt door elke (fatsoenlijke) popup-blocker.

Ik stel voor dat je een pagina maakt met een link die de door jouw gewenste scherm opent.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op 29 september 2004 @ 15:19:
Wat dacht je van de naam van de URL in plaats van een JS aanroepen (die een pop up opent ;)) invullen :?

Daarnaast ook ff je code in [plain]
HTML:
1
[/] tags plaatsen

En JS hoort in WG

edit:
he gorgel_19, als je toch zo snel bent, dan kan je toch meteen deze basic vraag beantwoorden :( :> :P
Ja, maar hij moet de toolbars enzo ook weglaten, dat kan dan toch niet ?

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-05 21:28

MBV

kan alleen in een nieuw scherm, wat door elke popup-blocker wordt geblokkeerd. Waarom wil je dat zo graag? als je een vaste schermgrootte wil, kan dat met CSS of met frames (links en rechts, boven en onder zwarte balken, en alleen het middelste frame heeft inhoud). Mensen zullen zich waarschijnlijk irriteren aan zo'n website.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 15:41:
[...]

Ja, maar hij moet de toolbars enzo ook weglaten, dat kan dan toch niet ?
Oh sorry, heb het stuk niet gelezen over toolbars enzo weglaten :) :D

Je kan dan het voorbeeld van Dré gebruiken en eventueel uitbreiden door de opener te truuken. Hierdoor 'omzeil' je (ik weet niet voor hoelang nog) iig de security melding :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
Kan het ook niet zo ?
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">

<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
    <SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
    <!--

{
     var _W=window.open(url,name,"fullscreen=no,toolbar=no,status=no, menubar=no,scrollbars=no,resizable=no,directories=no, location=no,width=200,height=238,left=100,top=100") 
     _W.focus();
    // _W.moveTo(50,50);
     return;
    }
    </script>
<meta http-equiv="refresh" content="1;url=javascript:resizeTo(200,238);">
</head>
<BODY onload="index2.html">
</body>
</html>

en dat je vervolgens achter die javascript:resizeTo(200,238); nog zoiets als toolbar=no etc mee kan geven ?? dan laat hij de index.2html geresized op 200 bij 238 en haalt hij de toolbars ook weg... kan dat ??

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 15:58 ]

• André

André

Analytics dude

Nee, dat kan niet.

Verwijderd

Topicstarter
En als je nou bijv wel met een link gaat werken, <a etc></a>, en je zorg ervoor dat hij automatisch die link opent in het zelfde scherm, met de informatie dat hij de toolbar weg moet halen... want dat kan immers met refresh niet (neem ik aan) (daar kan je niet meegeven dat hij in het zelfde scherm geresized zonder toolbar de pagina opent)

... is dat iets ?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 16:31 ]

• André

André

Analytics dude

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 16:29:
En als je nou bijv wel met een link gaat werken, <a etc></a>, en je zorg ervoor dat hij automatisch die link opent in het zelfde scherm, met de informatie dat hij de toolbar weg moet halen... want dat kan immers met refresh niet (neem ik aan) ... is dat iets ?
Je kunt een bestaand scherm niet aanpassen, dus om een toolbar te dumpen zul je toch een nieuwe moeten openen.
Pagina: 1