[WinXP] Kan niet meer opnieuw installeren

Pagina: 1
Acties:

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-04 09:23

Ryceck

Constants and Variables

Topicstarter
Ik heb dus het volgende probleem. Ik heb een Compaq Armada laptopje waar nu Gentoo op draait welke ik wil gaan dual-booten met Windows XP. Gentoo werkt overigens vlekkeloos.

Dus ik restart laptop; douw XP-cd erin, hij geeft nog aan "Checking hardware configuration" en doet dan helemaal niets meer, ik kom dus de setup voor de installatie nog niet eens in.
Dit was met een cd van Windows XP SP2 integrated Engels
Dus proberen met een andere cd, zelfde versie maar dan NL, geeft hetzelfde effect.
Als laatste resort probeerde ik het met een ALL-windows-DVD (waar dus alle windows versies opstaan ;)) en hiervan kan ik zowel Server 2003. als 2000, als NT4 de installatie starten, maar dus niet van Windows XP (zowel niet van Pro/Corp/Home).
Heb het ook nog ff geprobeerd met de orginele XP cd, zowel als de NL en EN versies van de SP1-integrated versie. Allemaal lopen ze vast na: "Checking hardware configuration".
Dit terwijl met orginele ME en 98 cds ik gewoon kan installeren... :/

Al deze cds werken overigens wel op mijn dekstop... waar ik zonder problemen de setup inkom.

Hoe kan dit... want ik wil dus wel XP installeren maar das dus gewoon de enige die niet wil installeren... Iemand hier die dit probeelm eerder heeft meegemaakt???

offtopic:
En graag geen gezeik over dat ik met illegale cds bezig ben, ik heb de officiele licentie hier liggen maar ben gewoon te lam om iedere keer 25 cds mee te sjouwen (vandaar de DVD) of iedere keer SP2 te installeren (vandaar de SP-integrated-cds)
:/

[ Voor 10% gewijzigd door Ryceck op 29-09-2004 15:01 ]

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• rogue
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-12-2025
Google suggereert dat XP problemen kan geven en blijft hangen bij "checking hardware configuration" als er te weinig geheugen is.

CAPS LOCK IS CRUISE CONTROL FOR COOL

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

Topicstarter
De laptop is een Armada e500 met 256mb geheugen en een P3-800mhz erin.
En een eventueel geheugenprobleem verklaart niet waarom 2003 en 2000 en ME en 98 wel kunnen installeren.....
En daarnaast is het zo dat Gentoo redelijk intensief is (het is een running 24/7 stresstest van je laptop zeg maar :)) dus dan had ik dergelijke problemen al wel opgemerkt denk ik. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Ryceck op 29-09-2004 15:12 ]

Verwijderd

Het kan het haast niet zijn, maar toch een poging (had recent iets soortgelijks)...

Heb je wellicht in bios een beveiligingsoptie als "beveiliging tegen opstarten vanaf verwisselbare media - ingeschakeld" aanstaan (Compaq grapje, doet ie automatisch als je al een OS heb)?

Dit zal het wellicht niet zijn, omdat er dan helemaal geen "checking hardware configuration..." zou moeten komen, dacht ik. Bovendien gaf je aan dat andere OS-en wel lukten. Maar misschien heb je er wat aan

• Ryceck

Ryceck

Constants and Variables

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 00:09:
Het kan het haast niet zijn, maar toch een poging (had recent iets soortgelijks)...

Heb je wellicht in bios een beveiligingsoptie als "beveiliging tegen opstarten vanaf verwisselbare media - ingeschakeld" aanstaan (Compaq grapje, doet ie automatisch als je al een OS heb)?

Dit zal het wellicht niet zijn, omdat er dan helemaal geen "checking hardware configuration..." zou moeten komen, dacht ik. Bovendien gaf je aan dat andere OS-en wel lukten. Maar misschien heb je er wat aan
Da is het iig niet, want die hele bios staat niets maar dan ook _niets_ in.
Ik kan in me bios wel me cdrom/floppy uitschakelen en me boot-sequence wijzigen en das me hele bios :/
Maar zoals je zelf al aangeeft: met andere OS'en lukt het wel.

Het probleem bestaat dus nog steeds, hoewel ik momenteel er maar Windows 2000 op heb gegooid, hebbik iig iets. Maar ik kan het niet uitstaan dat het niet lukt :p Dus we zoeken verder :Y)