Toon posts:

Intern geheugen bijzetten...

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik krijg binnekort een andere computer, een Pentium III, 733 MHz met 128 MB RAM.(computer is merkloos en bestaat uit onderdelen van diverse onbekende merken)
Nu vindt ik die 128 mb een beetje weinig, dus wil ik d'r wat meer bij in pluggen.
Nu mijn vraag: Waar moet ik op letten??
Dus: stel dat ik op markplaats een leuk geheugentje vindt, kan ik dan gewoon een ander merk d'r bij in proppen?? Of moet ik ook nog rekening houden met het aantal MHz, etc etc.??
Alvast bedankt voor je reactie, :D

Mathijs

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:35

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Je moet SDR-SDRAM PC133 (133MHz) geheugen hebben. 168pins DIMM.

Met het liefst zoveel mogelijk chips, eventueel aan beide kanten, dubbelzijdig geheugen dus.

Zo heb je de meeste kans dat het geheugen gaat werken en niet de helft ziet, wat je soms hebt met oude chipsets.

Welkom op GoT trouwens. :)

[ Voor 13% gewijzigd door PD2JK op 29-09-2004 14:51 ]

Toen waren beige computers heel gewoon.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Kijk eens in de FAQ van dit subforum onder "Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord plaatsen?" :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Oh, aangezien je hier nieuw bent: het is hier op GoT dus de bedoeling dat je research pleegt eer je een topic opent. Daaronder valt dus het raadplegen van de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum. Hier in PMG is dat dus PMG FAQ. Verder raad ik je aan om terug te klikken naar de [faq]registratievoorwaarden[/] en deze alsnog in z'n geheel te doornemen, incluis de onderliggende linkjes. Zodoende kun je jezelf een beter beeld verschaffen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)

[ Voor 4% gewijzigd door BalusC op 29-09-2004 15:00 ]

Dit topic is gesloten.