Yamaha Clavinova CLP170 aanschaffen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.382 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-07 11:29

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Zoals duidelijk mogen zijn ben ik van plan om een Clavinova clp170 aan te schaffen. Ik heb nu een beetje rond gekeken naar leveranciers en tot nu toe is 2699 de laagste prijs waar ik hem voor heb gezien (oa. bij Clavis @ a'dam/nieuwegein).

Afbeeldingslocatie: http://pictures.yamaha-europe.com/picture_archiv/products/10_Musical_instruments/Clavinova/clp_series/clp170_high.jpg
Met de CLP-170, Yamaha’s vlaggeschip uit de CLP-serie, komt u het dichtst bij de meest perfecte digitale piano denkbaar. Om alleen al de pianoklank te genereren wordt er maar liefst 36 Mb van het geheugen gereserveerd. Met baanbrekende techologie genaamd ‘Active Field Control’ bootst deze CLP-170 op wonderbaarlijke wijze de drie dimensionaliteit van een klassieke vleugel na.

Eén van de hoofdkenmerken van dit AFC-systeem is integratie van een extra onafhankelijk 2x 20 Watt speakersysteem wat achter in de CLP-170 is geplaatst om de klank een verruimende diepte te geven. Dit levert de bespeler een verbazend geluidseffekt op; in het gehoor klinkt het alsof u aan een vleugel van twee meter zit ! Dit effekt wordt nog eens versterkt door samples van de zangbodem en de snaarresonantie van een akoestische Yamaha CF-vleugel. Naast dit geavanceerde speakersysteem en de geraffineerde sampletechnieken die zijn toegepast, zijn er in de kast van de CLP-170 een selectie kleine microfoons verwerkt. Deze maken de eerder genoemde ontwikkelingen compleet. Het zorgt voor een echte ‘live’-klank van de piano en versterkt geluid wat in de buurt van de CLP-170 wordt voortgebracht. Speelt u samen met een zanger, viool of clarinet? Staan zij bij u in de buurt, dan versterkt de CLP-170 dit geluid dus mee ! Tot slot is ook het klavier van deze CLP-170 een produkt van nieuwe technologie. Yamaha ontwikkelde het Graded Hammer Action 3-klavier, dat snel en zeer genuanceerd reageert op uw aanslag.

Een 16-sporige sequencer biedt de pianist de mogelijkheid complexe muzikale arrangementen op te nemen en op te slaan op de ingebouwde 1.5 Mb diskdrive.

De nieuwe CLP-170 is met trots het vlaggeschip van de CLP-serie en komt door de fantastische nieuwe ontwikkelingen tegemoet aan de eisen van elke veeleisende, of beter nog, elke het-beste-eisende pianist. Leverbaar in vier fraaie finishes is er voor elk interieur een passende CLP-170. De finishing touch op een instrument van topkwaliteit !

Specificaties:

Graded Hammer Action 3-klavier
AFC technologie
Nieuwe 3-lagen Dynamic Stereo Piano-sample
Vernieuwd cabinet met extra sidelegs
Toetsenbordafdekking
128-stemmige polyfonie
38 sounds + XG tone generator
Zangbodem simulatie
Sustain sample
Key-off sample
Snaarresonantie sample
USB interface
1,5 MB FlashROM songgeheugen
LCD display
2x hoofdtelefoon ingang
Floppy Disk Drive
Metronoom
MIDI in / out / thru
Speakers: 2 x 60W + 2 x 20W
Leverbaar in Dark Rosewood ( CLP-170 ) / Mahonie ( CLP-170M ) / Kersen ( CLP-170C )
Tegen meerprijs leverbaar in Zwart Hoogglans ( CLP-170P )
nu:
Hebben mensen ervaring met deze digitale piano? Wat ik tot nu toe heb gehoord is dat het een uitmuntend apparaat is, dat erg natuurgetrouw aanvoelt en klinkt.

Zijn er nog dingen waar ik aan moet denken? En weet iemand nog meer (goedkopere?) adressen?

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Ik heb zelf deze piano niet, maar ik ken wel iemand die hem heeft en hab er al een paar keer op gespeeld. Bovendien heb ik wel ervaring met yamaha clavinova's, keyboards en stagepiano's.

Ik denk persoonlijk dat je goed moet overwegen waarom je een clavinova model wilt. Het is nogal groot en lomp, dus erg mobiel ben je er niet mee, dan is bijvoorbeeld zo'n stagepiano toch wat handiger. Vooral als je nog wat wil doen met je muziek kan dit makkelijk zijn.

Maar als dat geen bezwaar is, tja voor zoveel geld kan je natuurlijk ook gewoon een akoustische kopen:). Die voelen op de een of andere manier toch wat beter aan. En zijn mooier in je kamer:) Tweedehands kan je mooie dingetjes kopen, en bovendien dalen die bijna niet in waarde.

Prijs/kwaliteit vindt ik bij yamaha erg goed altijd, evenals het geluid dat altijd er natuur getrouw is, vooral het piano geluid vindt ik erg goed. Maar dat is erg persoonlijk natuurlijk.

Bovendien wil ik je toch als tip geven, speel er eens op. Want geluid daar kan je met modules nog wel wat mee regelen, vooral later als je niet meer helemaal tevreden bent over het geluid of eens wat nieuws wilt.
Alleen aan het klavier kan je later weinig meer doen. Dus ervaar eens hoe het ding speelt. Let daarbij op de aanslag, en terugslag enzovoorts.

Nog veel suc6

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
bedankt voor je input. Ik heb er gelukkig al op gespeeld, dat moet gewoon bij zo'n aankloop :) Ik vind het zelf erg lekker spelen, en dan vooral de 170 aangezien deze het nieuwe GH3 klavier heeft, dat dus ook nog variabele weerstand geeft tov de aanslagpositie!

Over de lompheid: tja, ik ga hem toch niet verzeulen, als hij eenmaal staat is het best ;)

Daarnaast wil ik echt een digitale, voor het koptelefoon element (en ik heb geen geld voor een silent vleugel ;)) en de midi functionaliteit. - Plus dat de paar extra instrumenten die de 170 heeft gewoon zó mooi klinken!

• 2mb
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-07 17:08

2mb

Wij hebben thuis ook een Clavinova staan, een iets ouder model, en deze speelt erg lekker.
Volgens mij is het hele aanbod Clavinova's wel oke, en zeker dit topmodel. Ik zeg gewoon doen dus ;)

Veel plezier ermee :D

BTW de stagepiano's klinken ook erg goed (heb een P-250 gehoord), misschien kun je die nog ff bekijken als je een makkelijk meeneembare piano zoekt

[ Voor 27% gewijzigd door 2mb op 30-09-2004 17:49 ]

Mijn muziek op SoundCloud - Speel online rikken - Maak muziek in je browser

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
ja die 250 klonk idd erg goed, maar toch mis ik nét dat hompje warmte :P En makkelijk meeneembaar, ah de 170 weegt maar 85kg :+

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

ik kreeg een briefje in de bus over een digitale piano, 199 euros bij poppeliers.com(of .de)

verzendkosten zijn duur denk ik

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Musicstore in Keulen staat hij voor 2590. Maar bij de meeste handelaren krijg je wel een procent of 15 van de prijs af als je niks inruilt. Tenminste dat is mijn ervaring altijd geweest met keyboards.

• BaRF

BaRF

bijna kerst

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 oktober 2004 @ 14:08:
Musicstore in Keulen staat hij voor 2590. Maar bij de meeste handelaren krijg je wel een procent of 15 van de prijs af als je niks inruilt. Tenminste dat is mijn ervaring altijd geweest met keyboards.
mmm, ga zondag naar keulen, jammer dat die wijnkel dan dicht is :P

maar zoveel scheelt het niet met hier zo te zien. tenminste, tenzij ze hem gratis komen brengen :P

en gitaarwerk: klinkt goed :9

Pagina: 1