Wel bereik, maar verbinding valt steeds weg.

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• B.A.L.
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-04 19:20
Hallo allemaal,

Ik heb thuis een klein draadloos netwerkje; een hoofdcomputer, een Linksys WAG54G (ADSL modem + Router + Acces Point) en een laptop met draadloze netwerkkaart. De laptop heeft altijd uitstekend bereik, maar de verbinding wil nog weleens wegvallen, vooral 's avonds (?) valt hij vaak weg, terwijl ik wel gewoon bereik heb. De ene keer kan ik 5 uur lang internetten zonder enig probleem en de andere keer valt ie om de 5 minuten uit. Iemand enig idee waar dit eventueel aan zou kunnen liggen? IP adres is het niet, met automatisch toewijzen blijft het probleem bestaan, en WEP is op zowel de Router als de laptop uitgeschakeld. Ik heb ADSL van Planet (ADSL standard). Wie kan me helpen? Of moet ik nog meer informatie geven?

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:34

Arethusa

Niet die server

Misschien heb je een brakke voeding naar je Acces Point. Dit probleem ik ook gehad, een andere voeding plaatsen bracht de oplossing.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

Verwijderd

Geen conflicten met mensen in de buurt die op dezelfde frequentie zitten? Ga is WEP gebruiken en eventueel ook een ACL. Kijk of dat effect heeft :)

• B.A.L.
Mmm voeding zometeen ff checken. WEP kan ik best aanzetten, maar wat is ACL?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. Heb een USR 8084 die ik gebruik als Access Point en een USR 8000 als router, waarop 2 pc's via een kabel zijn aangesloten en 2 via wireless. Ik gebruik een vast IP adres. De pc's met kabel hebben constante internetverbinding. Dus de voeding kan het probleem niet zijn. Ik heb een constante wireless verbinding met het Access Point. Alleen valt mijn internetverbinding regelmatig weg. Ik kan er niet achter komen waar het aan ligt.

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03-2023
Ik heb ook (met een asus wl300g oid) zoiets gehad.. Verbindingssterkte was exelent, maar toch geen verbinding...

Oplossing was bij mij om het accespoint aan vast kanaal te laten kiezen (ipv auto select)

iRacing Profiel

• B.A.L.
Hij heeft al een vast kanaal (11), geen auto optie mogelijk. FF voor de duidelijkheid; het is een ADSL modem + Router + AP in 1 he, geen losse aparaten.

Verwijderd

Bij mij zijn het wel losse apparaten. Gebruik een Chello breedband. Het AP gebruikt een vast kanaal (7).

• Neoz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05 15:53

Neoz

Neoz & Hobbes

Ik heb het ook met een sitecom router/wap en met verschillende netwerkkaartjes maar het werkt voor geen meter.

Hopelijk weet iemand een oplossing

Serve The Humanity , Be Server

• B.A.L.
Ok, ik kom net tot de conclusie dat het probleem alleen boven is. Beneden is er niks aan de hand, en 1e verdieping ook niet. Raar, want de woonkamer is evenver verwijderd van het Acces Point als de zolder, en ik heb op zolder altijd uitstekend bereik alleen hij valt vaak weg. Zou het misschien kunnen komen door stoorzenders of wat zoiets?

Verwijderd

Ik heb ook een laptopje en een linksys-router en had er ook last van, bij mij was de oplossing.

Configuratiescherm > Systeembeheer > Services > Wireless Zero Configuration-service > Stoppen (op het moment dat je wel verbinding hebt).

• B.A.L.
Enig idee hoe ik dat onder XP doe?

Verwijderd

waarschijnlijk precies zoals het er staat:
Start (*klik*) > Configuratiescherm (*klik*) > Systeembeheer (*klik*) > Services (*klik*) > Wireless Zero Configuration-service (*klik*) > Stoppen (*klik*)

Of ff vertalen naar het Engels

• barber
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
hmm, ik heb die linksys WAG54G ook een paar dagen te spelen gehad. Echter had ik ook last van wirelessverbindingen die om de paar minuten even verbreken. Twee wireless computers naast elkaar en tegelijk geen verbinding meer-->mijn conclusie is dan dat het aan de accespoint ligt.

Ook deed het portforwarding gek, sommige porten werden naar 1 a 2 uur niet meer geforward. Nadat ik dan de webinterface van de linksys had opgestart en een keer een safe had gedaan dan deed hij het weer 1 a 2 uur.

Een nieuwere firmware maakte de problemen alleen maar erger.
Je moet maar eens zoeken binnen tweakers en google (groups) op die WAG54G, dan kom je een heleboel van dezelfde klachten tegen. Wirelessverbindingen die constant wegvallen en portforwarding die niet goed werkt. Gewoon een buggy firmware van linksys.

Ik heb hem gelukkig terug kunnen brengen en mijn geld teruggekregen. En gebruik nu naar tevredenheid 3Com spullen.

• B.A.L.
Mmm slim ;)

Maar heb nu wat gevonden idd, niet precies zoals jij het zei maar goed :) Zat onder systeem te kijken ipv systeembeheer

• B.A.L.
Ik geloof dat dit idd de oplossing is. Dus:

Start, Configuratiescherm, Prestaties en onderhoud, systeem beheer, Wireless Zero Configuration-service, stoppen

_/-\o_ El Greco

• B.A.L.
Ok het is dus niet DE oplossing:( Hij blijft nog steeds haperen.

Verwijderd

toevallig ge-reboot?

• B.A.L.
Ok veel veranderde instellingen verder en hij hapert nog steeds. Ik heb ook echt geen idee hoe ik de firmware moet upgraden, en veel andere uitwegen zie ik ook niet, iemand nog tips? Anders ga ik terug naar de Dixons...

• B.A.L.
Niemand?:(

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-05 16:48
hoi,

dit probleem heb ik ook. echter ik ben wel achter de oorzaak gekomen, maar nog niet hoe ik het kan oplossen.

ik heb 4 verschillende AP gehad. allemaal hadden ze het, maar de 3com nog het minst. me modem router swicth is van e-tech.
nu effe waarom dit zo gaat. in de router zit een buffer. deze buffer kan vol raken, nu wil het wel gebeuren dat bij goedkopere (hoeft niet altijd) deze buffer kan volraken. (dit is bij zo en heb geen zin in een nieuwe). als deze buffer vol is dan gooit ie die zomaar leeg, op dat moment heeft je ap geen ontvangst van DHCP-server van de router en gooit hij de verbinding eruit. als je de AP zelf als DHCP-server aanzet dan moet het beter gaan denk ik, maar nog niet uitgeprobeerd.

dit is bij de oorzaak, maar ik kan de buffer niet vergroten, maar heb wel van mijn modem-router-swicth Boer een nieuwe modem-router-swicth gehad. die moet het niet hebben, maar die heeft het ook.

mijn probleem kwam alleen voor als ik met meerdere mensen op de router aan het werk was. als de AP alleen erop zat dan had ik geen last.

misschien dat jij ook zoiets heb. ga gewoon je fabrikant bellen en meld het en probeer een andere te krijgen met grotere buffers.

Klaas

• B.A.L.
Mmm ja zal ff kijken hoe ik dat doe met de DHCP server van de router zelf, maar ik moet sowieso 2 IP's hebben waarvan er 1 vast moet zijn, en weet niet precies hoe ik dat in moet stellen. En bovendien, ik heb het ook als ik er alleen op zit, en de laatste tijd steeds vaker (ben al blij als ik dit bericht kan posten). BInnekort dus maar ff nieuwe halen, alleen vraag me af of ze bij de Dixons weten wat een buffer is:P

• B.A.L.
Ok ik krijg internet nu bijna niet meer aan de praat, heb ook hele rare problemen gehad; Soulseek deed het, MSN deed het, bestanden downloaden vanaf internet deed het, maar internet zelf deed het niet:S

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-05 16:48
B.A.L. schreef op 05 oktober 2004 @ 13:48:
Ok ik krijg internet nu bijna niet meer aan de praat, heb ook hele rare problemen gehad; Soulseek deed het, MSN deed het, bestanden downloaden vanaf internet deed het, maar internet zelf deed het niet:S
raar ik zou het wel verklaren kunnen als alles het niet deed. want je krijg nu soms geen internet omdat de buffer dan evengoed vol is. maar dat duurt maar heel even, want je IP heb je nog van je AP, dus hoef je niet opnieuw in te loggen. dit scheelt enorm veel tijd.
dus ik weet het niet, waarom je geen Inet heb maar wel MSN enzo.

als je het ontdekt wil ik wel es weten :)

Klaas

• B.A.L.
Mmm ja dat is maar 1 van de vele rare situaties die ik heb gehad:)

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 17:57

Blamm

Niet meer Smart

Toevallig (of niet..), precies hetzelfde wat wij hier thuis ook ervaren. Het gaat hier om een Asus WL500G router/ap en conceptronic pci-kaartjes.
Internetten en dergelijke is geen probleem, daar merk je het niet wanneer hij een (fractie van een) seconde wegvalt, maar online gamen (mmorpg) was niet te doen..
De kabels hangen er dan ook weer tussen, en hij gaat waarschijnlijk in de verkoop :(

Zonde..

• B.A.L.
Na een firmware updatetje leek alles weer goed te zijn, maar gbisteravond kreeg ik weer het rare geval wel soulseek wel MSN geen internet. Binnekort misschien maar eens een andere browser installeren:)

• B.A.L.
Ok updatetje; laatst de RTS holding ofzo veranderd, en hij blijft raar doen. Het lijkt er nu op dat ie niet alles tegelijk kan doen; als soulseek en msn goed lopen surft ie sloom, en als internet en soulseek en internet snel gaan doet msn raar (ik kan wel chatten maar geen schermnaam wijzigen :S )...k zou de RTS holding weer kunnen verhogen maar dan valt ie waarschijnlijk weer uit na een tijdje...iemand tips?

• B.A.L.
Tijdje later en nog steeds geen oplossing. Heb inmiddels bijna alle channels geprobeerd en dat wou niet werken. Na ff gecorespondeerd (sp?) te hebben met Linksys, komen hun met de volgende (nutteloze) oplossingen:
-Met de laptop in dezelfde kamer als de router gaan zitten (WTF is dan het hele punt van draadloos?)
-Alle stoorzenders, als mobiele telefoons uitschakelen (ja doei!)
Heb ligt namelijk (zeer waarschijnlijk) aan storing, maar aangezien ik toch echt op zolder wil i-netten, en het niet eens in me hoofd haal om alle mob. telefoons uit te schakelen om i-net aan de praat te krijgen, lijkt terugbrengen mij toch echt de beste optie. Of iemand anders moet met een grandioos idee komen?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-05 09:42
je moet dus je acces point (met internetverbinding? ) als gateway gebruiken bij elke computer die er op aan sluit.. dan heb je sowieso internet..

verder WEP (ALTIJD) aanzetten.. voor veiligheid en voor vaste goede connectie..

dan kun je geloof ik alle computers een dynamisch IP adres toe laten wijzen.. ik heb thuis vaste btw :s

ook moet je letten op de range, bijv. dat je thuisnetwerk niet bij de 1ste 192.168.0.1 is, en de andere 64.32.12.5 (**voorbeeld**)

dan kan hij m niet vinden.. verder moet je als je computer als gateway wilt gebruiken, die een vast IP geven en en dan de optie "mijn internetverbinding delen" aanvinken bij eigenschappen van draadloos netwerk..

you had me at EHLO

Verwijderd

Ik had een vergelijkbaar probleem met m'n USR 8084 (en twee USR 5416 PCI kaartjes). Maar na het upgraden naar SP2 en het taktisch positioneren van m'n PC's is het probleem verholpen.

Dit laatste (storing is niet het goede woord maar "blocking-walls ;-) ") is volgens mij nog het meest van toepassing.

Bij mij betekende dat dat ik m'n PC gewoon een stukje heb gedraaid. (geen meters verplaatst ! maar een cm of 10) Voor je laptop heb je helaas niets aan een externe antenne maar dat kan ook wel es helpe.

suc6,

LB

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 13:12 ]

• sjongenelen
heb je niet een optie "long range" of "burst" ? of van die rare dingen?

you had me at EHLO

• sjongenelen
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 13:11:

Bij mij betekende dat dat ik m'n PC gewoon een stukje heb gedraaid. (geen meters verplaatst ! maar een cm of 10) Voor je laptop heb je helaas niets aan een externe antenne maar dat kan ook wel es helpe.

suc6,

LB
klopt, ik heb op zolder ook de externe antenne 20 cm verhoogd (letterlijk opgehangen) en toen deed hij het pérfect !

edit:
misschien heeft jouw huis trouwens wel een extra stalen constructie rond het zoldergedeelte.. dan kun je het wel vergeten denk ik :D

you had me at EHLO

• sjongenelen
Razorfist schreef op 05 oktober 2004 @ 15:48:
Toevallig (of niet..), precies hetzelfde wat wij hier thuis ook ervaren. Het gaat hier om een Asus WL500G router/ap en conceptronic pci-kaartjes.
Internetten en dergelijke is geen probleem, daar merk je het niet wanneer hij een (fractie van een) seconde wegvalt, maar online gamen (mmorpg) was niet te doen..
De kabels hangen er dan ook weer tussen, en hij gaat waarschijnlijk in de verkoop :(

Zonde..
razorfist, heb je ook al geprobeerd kleinere pakketjes te laten sturen... met foutencompressie.. dan komt het waarschijnlijk goed :) en probeer m eens te pingen na veranderingen..!

pingen;

dos-mode; ping <ip>

you had me at EHLO

• B.A.L.
WEP staat uit, ik heb op mn laptop vaste IP (moet voor soulseek) en de IP's zijn .100 en .101 (niet echt een groot verschil dus, hehe). Ik zal misschien eens ff vragen voor zo'n antenne, als het dan toch mort, thanks :)

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
B.A.L. schreef op 18 oktober 2004 @ 13:32:
WEP staat uit, ik heb op mn laptop vaste IP (moet voor soulseek) en de IP's zijn .100 en .101 (niet echt een groot verschil dus, hehe). Ik zal misschien eens ff vragen voor zo'n antenne, als het dan toch mort, thanks :)
Effe opletten, de WAG54G heeft een vaste antenne, dus zal het doe het zelf worden als je er een andere antenne op wilt hebben!

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

• sjongenelen
mm.. wep kun je beter aanzetten hoor :)

het versleuteld de pakketjes gewoon.. veel veiliger..!

you had me at EHLO

• B.A.L.
Als eerst i-net het maar fatsoenlijk doet, daarna ga ik me wel zorgen maken over veiligheid :)

• Romke
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-01 19:34

Romke

Dieselhead

www.netstumbler.com

download netstumbler eens en kijk of er ander draadloze netwerk zijn die op hetzelfde kanaal zitten,...

als dat zo is kun je beter je kanaal ff veranderen....

en linksys kun je altijd de antennes af draaien (toch??)

je moet alleen verloopstukjes vinden voor linksys naar gewoon..

wa t ze hier in stiens doen (www.cabrioot.com) is linksys wap54g's opvoeren met neo firmware...

mischien kun je dat eens proberen??

If you buy a rubbish car, you say: I have no interest in cars. If you have no interest in cars, you have no interest in driving. And if you have no interest in something, it means you are no good at it, which means you must have your license taken away.

• Br@m
  • Niet online
windows-2000 schreef op 18 oktober 2004 @ 13:47:

en linksys kun je altijd de antennes af draaien (toch??)
Dat dacht ik dus ook, alleen bij de WAG54G dus net weer niet. In ieder geval de mijne niet.

• B.A.L.
Nope, verder geen andere netwerken

Verwijderd

@br@m:

Wireless kaartjes voor notebooks hebben (eigenlijk) nooit afneembare antennes. Te kwetsbaar o.i.d. Hooguit een kleine draaibare antenne maar deze hebben weer geen standaard aansluiting.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2004 15:40 ]

• joostman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-04 22:15
Ik heb hetzelfde probleem....
Ik heb alleen dat als de verbinding wegvalt mijn hele accesspoint onzichtbaar / onbereikbaar is. De Internet verbinding daarentegen werkt nog prima via de bekabelde PC.....

Ook contact gezocht met Linksys, verteld over de problemen en aties die ik ondernomen had (Netstumbler die ook de verbinding niet meer kan vinden, draadloos in dezelfde kamer, Linksys PCI kaartje gebruikt (compatible dus), niuewste firmwares, zelfs beta versies geprobeerd....)
Hun advies was om DHCP uit te zetten en dan weer te proberen....
Dit had dus helemaal geen zin / verandering.
Momenteel heb ik een down grade gedaan van mijn firmware en het lijkt wel of het iets beter werkt.... (bijna een dag geleden, maar nog niet getest)

Vreemd dat Linksys hier weinig of niets over zegt. Het prdukt zelf vind ik erg goed, vele instel mogelijkheden e.d.

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

B.A.L. schreef op 18 oktober 2004 @ 13:47:
Als eerst i-net het maar fatsoenlijk doet, daarna ga ik me wel zorgen maken over veiligheid :)
Kans bestaat dat je internet stabieler werkt als WEP aanstaat.

• Br@m
  • Niet online
Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 15:39:
@br@m:

Wireless kaartjes voor notebooks hebben (eigenlijk) nooit afneembare antennes. Te kwetsbaar o.i.d. Hooguit een kleine draaibare antenne maar deze hebben weer geen standaard aansluiting.
We hebben het toch niet over wireless kaartjes voor notebooks :? We hadden het hier over de Linksys WAG54G :) Een ADSL-modem/Router/Wireless.

[edit]
Ik denk dat ik 2 dingen door elkaar heb gegooid.. :o

[ Voor 10% gewijzigd door Br@m op 18-10-2004 22:27 ]

• sjongenelen
pelleke schreef op 18 oktober 2004 @ 22:19:
[...]

Kans bestaat dat je internet stabieler werkt als WEP aanstaat.
dat bedoel ik :)

you had me at EHLO

• B.A.L.
Dan zet ik vandaag of morgen ff die WEP aan (weet niet precies hoe het moet, maar kan niet al te moeilijk zijn lijkt mij). Internet lijkt het nu wel goed te doen, zodra die gaat haperen ga ik er aan beginnen. Enige probleem is dat soulseek (P2P) erg raar doet, kan niet bij iedereen downloaden en me uploads failen de hele tijd, maar goed dat is van later zorg

• Maartenr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01 13:24
Mijn ervaring met de WAG54G is dat de huidige gereleasde firmware niet goed werkt met 802.11g. Voor de Annex-A (analoog) is er een Beta versie die wel goed schijnt te werken (nog niet getest). Als je het niet nodig hebt zet je AP op 802.11b en hij werkt perfect of test nieuwe Firmware.

Het feit dat hij 802.11b wel goed doet en 802.11g niet verklaart weer de gemengde ervaringen die men met dit apparaat heeft.

• pelleke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-11-2024

pelleke

Aut viam inveniam aut faciam

WEP is niet zo heel lastig, ff de keys onthouden, en natuurlijk niet vergeten om OOK je clients WEP-klaar te maken, anders gebeurt er niet zo veel meer. Suc6.

• B.A.L.
pelleke: thanks

maarten: whuh? ik begreep sowieso die firmware download pagina niet, heb ze allebei gedownload, allebei getest, allebei liepen (lopen) ze niet lekker) hoe stel ik in o het b of g moet zijn dan?

• B.A.L.
hij deed net ineens niks meer, heb AP op ....b gezet, loopt voorlopig weer, ff afwachten :)

• Maartenr
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-01 13:24
Volgens mij heb je al gevonden hoe je hem vastzet op b, voor de rest onder ons: wireless tabblad, wireless network mode op fixed 802.11b

Op ftp://ftp.linksys.com/international/firmware/ kan je alle firmwares zien. Let wel op dat je de WAG neemt en niet de WRT ... Zie ook de reacties bij meuktracker: Linksys WAG54G 1.02.2
Pagina: 1