Ik heb op dit moment een ARM development board draaien op linux kernel 2.4.19. Ik wil het root file system graag via NFS booten vanaf een andere linux machine. Op deze machine (met redhat 9), draait een NFS server.
Ik heb het image (system.cramfs) wat bij het development board hoort uitgepakt in een map op mijn NFS server. Deze map is gedeeld via NFS. De instelling die in mijn /etc/exports map staat is:
Het ip adres van mijn development board staat ook in hosts.allow vermeld met:
Echter als ik mijn systeem boot krijg ik de volgende meldingen:
Hierna blijft t systeem hangen.
Het rare is wel dat wordt weergegeven dat de root gemount is.
In andere topics op got en op google heb ik niks kunnen vinden wat op deze situatie lijkt. Weet iemand hier misschien in welke richting ik zou kunnen zoeken.
Ik heb het image (system.cramfs) wat bij het development board hoort uitgepakt in een map op mijn NFS server. Deze map is gedeeld via NFS. De instelling die in mijn /etc/exports map staat is:
code:
1
| /home/nlv11173/develop/filesystem/ 130.145.222.175(rw,sync,no_root_squash,no_all_squash) |
Het ip adres van mijn development board staat ook in hosts.allow vermeld met:
code:
1
| portmap: 130.145.222.175 |
Echter als ik mijn systeem boot krijg ik de volgende meldingen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| /etc/init.d/rcS: /etc/rc.boot/*.sh: not found INIT: Entering runlevel: 2 Starting up networking /etc/network/ifstate: Permission denied Starting network services /etc/rc2.d/S05networking.sh: /usr/sbin/inetd: permission denied Starting portmapper sleep: permission denied /etc/rc2.d/S05networking.sh: /sbin/portmap: permission denied |
Hierna blijft t systeem hangen.
Het rare is wel dat wordt weergegeven dat de root gemount is.
In andere topics op got en op google heb ik niks kunnen vinden wat op deze situatie lijkt. Weet iemand hier misschien in welke richting ik zou kunnen zoeken.
P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B