Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Draadloze schakelcontactdozenset Aldi modden :)

Pagina: 1
Acties:

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-10 15:15
Hey iedereen,

ik heb net die draadloze schakelcontactdozenset bij de aldi gekocht, zodat ik met afstandbediening mijn lichten kan besturen. Leuk en aardig, en er zit ook een contactdoos bij met dimmer functie.
Ik heb aan men plafond een aantal mooie spotjes hangen. Als ik nu die ene schakelcontactdoos ga ombouwen zodat hij tussen de draden die uit het plafond komen en de trafo komt, gaat dit dan lukken ?
Op die manier zou ik met de afstandbediening men spotjes kunnen dimmen/uit/aanzetten.
Als iemand nog punten heeft waar ik op moet letten, heel graag :)

• OliverBB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-11-2024
spotjes met trafo? dan zijn het waarschijnlijk halogeen lampjes?
kijk dan even of die dimmer geschikt is voor halogeen lampen, verder zou het gewoon moeten kunnen.

• The Eagle
  • Laatst online: 22:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

uit de trafo komt ws geen 230 volt, maar zwakstroom.
Wat je bij mijn weten wel kunt doen, is het ding zetten tussen de draad van de aanvoer van de trafo en de trafo zelf. Hoewel je daar normaal gesproken speciale (dure) halogeendimmers voor moet gebruiken, weet ik dat het met een normale dimmer ook prima gaat. Kan alleen wat minder goed zijn voor je lampjes, maar die zijn makkelijk te vervangen :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• OliverBB
  • Laatst online: 23-11-2024
.
The_Eagle schreef op 29 september 2004 @ 13:38:
uit de trafo komt ws geen 230 volt, maar zwakstroom.
Wat je bij mijn weten wel kunt doen, is het ding zetten tussen de draad van de aanvoer van de trafo en de trafo zelf. Hoewel je daar normaal gesproken speciale (dure) halogeendimmers voor moet gebruiken, weet ik dat het met een normale dimmer ook prima gaat. Kan alleen wat minder goed zijn voor je lampjes, maar die zijn makkelijk te vervangen :)
zodat hij tussen de draden die uit het plafond komen en de trafo komt, gaat dit dan lukken ?
dat zegt ie ook
ik weet dat het met halogeen altijd wel wil, maar ze zijn er niet altijd voor gemaakt en dat is niet helemaal voor niets.
kon ook wel es niet heel erg goed zijn voor je travo (temps/stroomverbruik etc.)

[ Voor 57% gewijzigd door OliverBB op 29-09-2004 13:51 ]

• enzoronald
net geprobeerd :) gewoon een wandcontactdoos aan het plafond geschroefd. Daar die ontvanger in, en dan daar de trafo-stekker in stoppen. Niet de 100% mooiste oplossing, maar het werkt perfect :)

• enzoronald
Hmm vandaag heeft men trafo het begeven :(

Was toch een goedkoop ikea ding (compleet setje voor 11 euro), maar toch he :)
Blijkbaar kan de trafo het dimmen niet zo goed aan.
Zit net in de Conrad catalogus te kijken naar een nieuwe trafo, maar er zijn nogal al veel verschillende soorten.

Ik weet niet of iemand hier verstand heeft van die dingen en ook de catalogus voor zich heeft liggen. Maar misschien dat er iemand een juiste kan aanwijzen ?

Alvast bedankt voor alle hulp

Edit : ik zie bijvoorbeeld staan : "primaire zijde dimbaar met fasedimmer", is dat goed ?

[ Voor 9% gewijzigd door enzoronald op 30-09-2004 20:19 ]

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

@enzoronald
Weet je toevallig of die set compatible is met x10 of Marmitek schakel apparatuur?
e20 is niet duur

[ Voor 17% gewijzigd door jeanj op 30-09-2004 20:35 ]

Everything is better with Bluetooth

• enzoronald
jeanj schreef op 30 september 2004 @ 20:25:
@enzoronald
Weet je toevallig of die set compatible is met x10 of Marmitek schakel apparatuur?
e20 is niet duur
geen idee, om eerlijk te zijn.
En wat is niet duur ? :) als ik voor 15 euro een goede trafo van conrad kan krijgen.
Pagina: 1