Toon posts:

[Q-tec] Examining RAID array in XP setup geeft bluescreen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een paar maanden geleden een Q-tec IDE RAID controller gekocht bij www.funprice.nl, maar nou ben ik de diskette kwijt en kom ik in XP setup niet op me RAID array.

Ik heb alle drivers van www.qtec.info al tevergeefs geprobeerd. Ik denk dat het de 340R is, maar dat is de enige driver waarbij ik een blauw scherm krijg als XP setup de hdd's examined |:(

Met de andere drivers zie ik de array gewoon niet O-)

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-03 11:59

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

www.driverguide.com

inlognaam: driver !!kan ook anders om zijn!!
wachtwoord: all

daar zijn veel maar dan ook veel drivers te vinden

[ Voor 11% gewijzigd door Welleweerd op 29-09-2004 13:13 ]

Bedankt alvast

Verwijderd

Topicstarter
Welleweerd schreef op 29 september 2004 @ 13:12:
www.driverguide.com

inlognaam: driver !!kan ook anders om zijn!!
wachtwoord: all

daar zijn veel maar dan ook veel drivers te vinden
geen q-tec ;(

Ik weet niet wat, maar ik vind het wel opvallend dat ik denk dat het een 340R is en dat die ook als enige een blauw scherm geeft. wat er verder dan mis kan zijn, weet ik echt niet. Ik weet wel dat ik voor die hal.dll geen problemen waren met de RAID0 array :z

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 13:19 ]

• superduper
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

superduper

Z3_3.0 Woeiiii

Deze ?http://www.qtec.info/service/support/drivers.htm?artnr=13237 Wat staat er op de kaart zelf voor code? Heb je al je oude drivers al weggehaald? Als winxp met deze drivers wel de array herkent, wordt de kaart dus wel goed herkent. Zoveel qtec raid controllers zijn er niet. Ik denk dat de driver dan een conflict in je XP heeft.

/edit: check of deze drivers inderdaad crashen en ook daadwerkelijk bij de kaart horen.

[ Voor 81% gewijzigd door superduper op 29-09-2004 13:23 ]

Verwijderd

Topicstarter
superduper schreef op 29 september 2004 @ 13:20:
Deze ?http://www.qtec.info/service/support/drivers.htm?artnr=13237
Die geeft dus blauw scherm, als hij de array examined ;(

ps. ik ga die driver nog maar eens op een 3e schijfje zetten, misschien dat die krengen allemaal brak zijn O-)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 13:23 ]

• mr_obb
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-01 17:28

mr_obb

Lakse Perfectionist

Kijk eens op de kaart wat voor chipset het is en kijk op de fabrikant van dat merk naar de drivers. Op het plaatje op qtec.info is het een Siliconimage en ga je dus naar siliconimage.com.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb de kaart even uit mijn kast gehaald en er zit een stikker op met Q-Tec 340R zie www.qtec.info voor meer informatie.

Het probleem is nu denk ik niet echt de juiste driver, maar weer waarom hij dat blauwe scherm geeft hij "examining" hdd in de XP setup :o

Het blauwe scherm krijg ik tijdens deze melding:
Examining 117280 MB Disk0 at Id0 on bus 0 on pnp680r...
Het blauwe scherm zelf geeft als "technical information":
*** STOP: 0x00000024 (0x001902FA, 0xF8991B70, 0xF8991870, 0xF814E830)

*** ntfs - adress f814e83d base at f813d000, datestamp 3d6de5c1

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 14:01 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titelfix op verzoek :)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:30

heuveltje

KoelkastFilosoof

kijk eens wat voor chipset eropzit
meestal werkt de standaard driver voor die chip ook

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Topicstarter
heuveltje schreef op 29 september 2004 @ 16:33:
kijk eens wat voor chipset eropzit
meestal werkt de standaard driver voor die chip ook
Een andere driver lijkt me hier geen oplossing meer bieden :|

Dat is toch wel 120Gb aan data wat daarop op die array staat :(

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 17:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu Windows XP SP2 op de FAT32 HDD gezet met de RAID kaart uit 't PCI slot, maar zo gauw ik die er weer instop, gaat de pc moeilijk doen en start windows soms zelfs niet meer op. Heb 1x voor elkaar gekregen dat hij de RAID controller in XP ging installeren en toen kon ik 1 (van de 5) partitie zien, maar toen liep hij daarna ook vrij snel vast ;(

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog ideeen :?

Verwijderd

Nee, geen ideeën. Maar heb hetzelfde probleem. Bij de driver van internet voor de kaart loopt Windows al snel vast (explorer.exe).

De kaart werkt wel met stadaard PCI IDE dual channel driver, maar hierdoort onstaan dubbele primary en secondary IDE poorten en aangezien ik aan de Raid kaart twee CDROMS aan gehangen heb draaien deze hierdoor - en daardoor ook samen met de primary onboard IDE channel- allen in PIO mode. En dat merk je als je eigenlijk UDMA schijfprestaties gewend bent. Bal(ken)en(de) dus.

Volgens de helpdesk moet je de Promise Fasttrack lite drivers gebruiken, maar deze slaan absoluut niet eens aan ('no hardware information found'), afgezien van het feit dat ze niet meegeleverd worden op de CD (die verder volstaat met onnodige drivers)

Wordt vervolgd dus

Verwijderd

Voorlopig resultaat van verder klungelen met deze RAID kaart:

Door in de BIOS "PnP OS" op 'Nee' te zetten lijkt de installatie van de kaart inXP redelijk probleemloos. Ik ga nog even verder testen of het zaakje toch niet vastloopt. Alsje lange tijd niets meer verneemt dan ben ik bezig om de kaart weer uit Windows te priegelen :P .

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-10-2025
Misschien een "domme" opmerking. (en begrijp ik het probleem verkeerd.) Misschien moet je eens proberen je hardeschijven helemaal leeg te gooien met killdisk. Met een beetje geluk kan je dan wel Windows installeren.

Of het ligt echt aan de drivers...

Verwijderd

Domme opmerkingen bestaan niet. O-)

Systeem draait al enige tijd soepel en stabiel. Bij vorige installaties was het direct mis.

Ga er maar van uit dat dit dus een aardige oplossing is.

Overigens kun je op de website de juiste driver downloaden. De manual (ja, die 2 blaadjes) en de helpdesk (een taiwanees die je datzelfde blaadje per mail opleest) moet je gewoon negeren, want die geloven nog steeds dat je een promise Fasttrack driver moet installeren. En wie dat voor elkaar krijgt, krijgt van mij een taart. _/-\o_

[ Voor 119% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2004 22:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er vandaag nog maar eens naar gekeken en heb het voor elkaar gekregen.

Eerst heb ik de PCI RAID kaart zonder de ide kabels in slot gedrukt en toen startte XP wel door.
Daarna met IDE-kabels (+ hdd's) aangesloten en in de RAID setup de array gewist.
Toen startte XP ook door.

Uiteindelijk opnieuw opgestart, RAID setup en de array weer opnieuw aangemaakt en toen kon ik de sh*t weer opnieuw partitioneren en formateren, maar wel weer 120Gb rijker :)
Pagina: 1