oude pci-kaart?

Pagina: 1
Acties:

• sanderb
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:12
Een vriendin van me heeft de 19" s900MT1 iiyama gekocht. Aan gezien het onboard agp videochipje maar tot 1024x768 gaat is dit een beetje zonde natuurlijk. Moederbord is een bagger eaglemax(geloof ik :? )met onboard agp dus geen agp slotje. ben nu opzoek naar een goedkoop pci videokaartje.
proc is een 300 celeron, dus het heeft volgens mij weinig zin om er een dure kaart in te zetten. Dat geld kan ze beter bewaren tot ze een nieuwe pc koopt. aangezien ze de volle capaciteiten van een g450 of mx toch niet nu kan benutten.
Gebruikte software is autocad14 en rhino en het normale office spul.
rhino hoeft niet als een tiet te lopen, maar het moet wel een beetje werkbaar zijn.
Dacht zelf aan een TNT ofzo ?
Maar waar vind ik godsnaam nog zo'n oudere pcikaart? in winkels alleen maar de nieuwe kaarten. 2ehands kom ik alleen maar agp kaartjes tegen :(

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Verwijderd

Bij bijvoorbeeld Mycom (www.mycom.nl) kan je gewoon PCI kaartjes kopen hoor. Voor weinig.

• sanderb
kan aan mij liggen, maar ik zie daar ook niet echt pci kaartjes voor weinig. een 4mb sis trekt ook geen hogere resoluties. dus daar schiet ik niets mee op.
maar wat voor chipset zou het beste zijn wbt prijs/prestatie? budget < 100 piek?

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Verwijderd

Sorry ik nam aan dat een 8 mb kaartje wel wat hoger kon dan 1024 x 786. (waar gaat die 8 MB anders aan op?) :?

• sanderb
bij die 8 Mb staat geen pci. ik had het over de 4 Mb sis, daar staat specifiek pci achter. bij de 8 mb staat dat niet, dus ik ga er van uit dat die agp is ?
als ie wel pci is is het wel een optie ja.

Verwijderd

Oeps je hebt gelijk. Sorry.

• sanderb
maakt niet uit, bedankt voor het meedenken ;)
wat zou een 2e hands 16MB pci kaartje waard zijn? ik heb wel en agp aangeboden gekregen voor 50 piek: viper 550, maar daar heb ik dus niets aan :'(

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Firestarter (Retail) S3 Trio 8 MB 69,- ex btw http://www.alternate.nl
8Mb PCI-SiS chipset fl. 88,00 http://www.computer-land.nl

ff goed zoeken dan zijn er genoeg te vinden

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Ik zou kijken voor een 2e hands Banshee, is een perfect videokaartje.
Of een Matrox Millennium (G200) met geheugenuitbreiding (bijvoorbeeld Millennium met 8 Mb ofzo)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:10
Of een Savage4 PCI zoals de Diamond Stealth 3...
Neem niet een SiS, dat zit er nu ook op...
Het probleem bij bijna alle Savage4 kaarten is dat de refreshrate gelimiteerd is aan 85hz (of je moet 160hz willen, dat kan ook bij sommige kaarten)

• MaanBanaan
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Aan een Millenium G200 heb je niets, die is per definitie AGP. Ik zou zelf zoals reeds gezegd voor een Banshee of Voodoo 3 2000 / 3000 zoeken. In die kaarten zit ook een heel behoorlijke 2D kwaliteit voor haar mooie IIyama.
Pagina: 1