Toon posts:

[php/html/javascript] "Back" in frames-pagina *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik ben al een tijdje aan het zoeken naar een oplossing voor mijn frames probleem:

Ik heb een 2 frames website ontworpen dat compleet door de index.php?pagina=??? wordt opgebouwd, dit werkt allemaal naar behoren.

Nou kwam ik dus op het geschiedenis(explorer vorige knop) probleem wat in vele toppics is behandeld alleen niet via 1 index.php?pagina=??? pagina systeem.

Omdat explorer de geschiedenis van index.php steeds opslaat kun je dus niet terug via dit princiepe in mijn ogen.
Je ziet steeds gewoon de laatste pagina terug tenzij je op refresh klikt omdat het url wel goed wordt onthouden en de index.php dan wel opnieuw goed wordt ingeladen.

Nou zat ik te denken om de frames systeem maar gewoon te schrappen, maar wou ik toch eerst hier informeren naar eventuele andere oplossingen hiervoor.

Alvast bedankt voor het meedenken.

((:| Door vermoeitheid perongeluk de toppic niet goed!! sorrie))

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 13:06 . Reden: Toppic niet juist! ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-05 21:24

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Ik snap je probleem eigenlijk niet? Dat IE je pagina niet opnieuw laadt als je op "Vorige" klikt? Dat is toch logisch? Je wil toch juist naar de vorige pagina? :?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
NMe84 schreef op 29 september 2004 @ 13:09:
Ik snap je probleem eigenlijk niet? Dat IE je pagina niet opnieuw laadt als je op "Vorige" klikt? Dat is toch logisch? Je wil toch juist naar de vorige pagina? :?
Klopt ik wil juist de vorige pagina maar dat ziet explorer anders omdat als je op vorige klikt je gewoon alleen het adres ziet veranderen naar indd de vorige pagina maar de pagina zelf is dezelfde als je al ervoor had.

Waarschijnlijk omdat de geschiedenis van index.php wordt bewaard?
En het gaat altijd via index.php?pagina=????

Kan het helaas niet als voorbeeld laten zien omdat het geheime informatie bevat :'(

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Kijk eens naar caching headers etc. Staan deze niet zo dat het document altijd gecached wordt???

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Het zal idd aan de Caching Headers liggen, of misschien aan een instelling in jouw IE. Want als ik het hier test gaat alles zoals zou moeten:

Ik ga van index.php naar index.php?p=1 en dan weer door naar index.php?p=2. Als ik dan op p=2 zit en op Vorige klik ga ik gewoon naar p=1 terug.

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Titlechange + move naar WG

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
oke, bedankt ik zal die headers eens uitzoeken en kijken of ik het daar mee kan regelen.

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-05 23:10

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Wat de TS bedoelt, is dat als je een frameset-site opent, de back-knop teruggaat naar de pagina die voor het frameset zat, en dat de history van de frames niet wordt opgeslagen.

Tsja, als je toch PHP gebruikt, heeft een frame eigenlijk niet zoveel zin in deze opzet. Gebruik dan een include() om het bestand waar de frame-content inzit in de 'echte' pagina te laden. Frames zijn bovendien passé (</overeenkamscheren> :P ).

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Pagina: 1