[vb.net]verwijderen van regkeys bij uninstallen?

Pagina: 1
Acties:

• gill
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Ik ben bezig met een setup te maken voor een VB.net project.
Het programma zelf zal naargelang de Options van de gebruiker waarden in het register schrijven, dus deze kunnen niet door de setup al mee geschreven worden.
Echter, om goed te zijn dient de setup achteraf wel deze waarden (die wel "vast" zijn: het programma weet welke het zijn) mee te verwijderen bij een uninstall van het programma. En daar loop ik vast :(

Ik heb een kleine exe geschreven die ik dan koppel aan de Custom Action uninstall node. Echter, deze "doet" niks... wanneer ik de code gewoon run, doet ze het wel, dus de code is OK. Maar toch worden de regkeys niet verwijderd.

Code van de uninstaller custom action exe:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
<STAThread()> _
    Shared Sub Main()

RemoveWeatherRegistryKeys()

End Sub

Shared Sub RemoveWeatherRegistryKeys()

Dim regKey As RegistryKey

Try

Registry.CurrentUser.DeleteSubKeyTree("Software\Nish")

Catch ex As Exception

'
        End Try

End Sub

Doe ik iets verkeerd? Of is er een gekende vele betere manier om deze sleutels te verwijderen?

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-04 19:23

MrSleeves

You'll thank me later.

Het is een gokje:
In de setup kan je registrykeys aanmaken, die in de registry worden gezet bij het installeren. Ik neem aan dat deze ook weer worden verwijderd als je unistalled (dit is het gokje).
Als dat zo is, kan je dan niet gewoon registry-keys maken in de setup (die verder niks doen/dit zijn de standaard instellingen)? Die worden dan verwijderd (ook al heb je ze later gewijzigd).

En verder is het misschien handig om te kijken of er een Exception naar voren komt in de (bovenstaande) code. Misschien een probleem met rechten?

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
1. Idd, wanneer je regkeys aanmaakt in de setup, dan zal setup deze mee verwijderen. Ik had echter het programma zodanig ontworpen, dat er eerst moet gekeken worden of er al registersettings zijn, om te weten of het reeds is gestart of niet. Eventueel kan ik dit wel wel aanpassen naar zoals je zegt, lege waarden of zo...

2. Exception ga ik idd eens bekijken.

Visit my new Blog!
www.Snowball.be

• MrSleeves
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-04 19:23

MrSleeves

You'll thank me later.

gill schreef op 29 september 2004 @ 12:43:
1. Idd, wanneer je regkeys aanmaakt in de setup, dan zal setup deze mee verwijderen. Ik had echter het programma zodanig ontworpen, dat er eerst moet gekeken worden of er al registersettings zijn, om te weten of het reeds is gestart of niet. Eventueel kan ik dit wel wel aanpassen naar zoals je zegt, lege waarden of zo...

2. Exception ga ik idd eens bekijken.
Andere oplossing (weer een gokje):

Kan je niet alleen een "rootkey" aanmaken in de setup (bijv. HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\MyRootKey).
Hierin stop je al je registries.
Als je dan uninstalled moet MyRootKey (en alle onderliggende keys ook?) verwijderd worden.

30Drie Web Design & IT Consultancy | Raven Consultancy Services

• gill

gill

Love my lindsey...

Topicstarter
Damn, da's een goei idee :)
Die ga ik zeker vandaag of ten laatste morgen eens proberen. Enige vraag blijft of hij niet-lege keys zal mogen verwijderen.

Visit my new Blog!
www.Snowball.be