Toon posts:

VNC Viewer

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik Heb een W2k domain controller, een router en wat werkstations in mijn netwerk.

mijn W2kDC is ook DHCP server en verzorgt voor de werkstations de ip-adressen, deze functie staat dus op mijn router uitgeschakeld en mijn router deelt dus alleen het internet.

nou heb ik VNC viewer en server op mijn werkstations en Server, via de Lan werkt dit allemaal heel erg mooi, maar via wan gaat dit nooit lukken omdat mijn werkstations een intern ip adres hebben, "192.168.6.2" en mijn chello ip adres staat in de router "213.46.85.xx".

hoe krijg ik nu van buiten af verbinding met mijn werkstations ??

Verwijderd

Installeer WinVNC op ieder werkstation op een andere poort.

In je router forward je de poorten naar je juiste machines die met WInvnc naar die poort luisteren.

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt zeer logisch...... en de poorten kan ik instellen in vnc server ??

Verwijderd

Yep, je kan winvnc aan elke gewenst poort hangen. Wat overigens altijd aan te raden is mbt de beveiligingskwestie van zulke tools.

Weet niet hoe zo 123.. volgens mij was het gewoon in opties ergens van de winvnc icon in je systray.

In de documentatie zal vast staan hoe je dit tijdens de installatie kan meegeven.

Verwijderd

In VNC heb je bij de opties de mogelijkheid om een poort in te geven idd.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

VNC is wel makkelijk te kraken, dus de poorten open en bloot te zetten via het internet is nou niet echt aan te raden.

In mijn netwerk word VNC getunneld via SSH, iets wat een van de veiligste applicaties is. Dat is zeker wel aan te raden, er is ook een simpele installer die SSH op windows voor bijna iedereen mogelijk maakt:
http://www.lingewoud.nl/b.../att_1043185418_setup.exe

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Over het hoe en waarom van het doormappen is al heel wat geschreven: Het Grote Poortmappingsverhaal
Verder is de tip van SSH in "VNC Viewer" ook erg handig om mee te nemen :) Je moet er wel uit kunnen komen met de informatie die reeds op dit forum te vinden is :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.