Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[feat] spoiler-tag negeren?

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
nav dit topic: Sociale cognities en de problemen/

als je zo'n topic gewoon wilt lezen moet je even op ctrl-A kloppen, maar zodra je per ongeluk klikt is het weer weg. normaal gesproken is dat niet erg, maar laptoppers scrollen met hun touchpad, dus als je dan iets uitschiet is de selectie weer weg. mij gebeurt het zeer regelmatig.

dus de vraag is eigenlijk: zou het kunnen om gewoon bovenaan een topic een knopje te maken die de pagina reloadt, maar dan de spoiler-tags negeert en gewoon de tekst laat zien?

Verwijderd

Dit zou inderdaad een hele fijne feature zijn!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:09

Zoefff

❤ 

Je kan ook een Abonnement nemen, en je CSS aanpassen O-)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• UTM
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:05

UTM

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 12:09:
Dit zou inderdaad een hele fijne feature zijn!
Eensch is. Ik zou ook niet weten wat het probleem is om het niet toe te voegen want dus User klikt het zelf aan, waardoor men zelf kan beslissen wel/geen spoiler :)

Verwijderd

Topicstarter
Zoefff schreef op 29 september 2004 @ 12:10:
kan dat dan?

offtopic:
ik heb nog wel ergens een ongebruikte walliekaart, daar kun je toch alleen maar bloemen mee kopen. ik zal eens zien

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:34
Zoefff schreef op 29 september 2004 @ 12:10:
Dat kan je ook gewoon met een add-on in Fire-fox doen, misschien is dat een optie voor de TS?

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik zou zeggen: <div class="spoiler" name="spoiler"> en dan werken met getElementsByName en vervolgens de styles aanpassen :)

(Weet niet of die functie dr ook in IE in zit, kheb em van de Mozilla DOM reference)

Hmm, bij nader inzien zou ik liever spoilers apart willen zien. In grote topics zoals die film-topics uit de HK wil je niet *ALLE* spoilers lezen, maar alleen diegene die je interesseert :)

[ Voor 36% gewijzigd door Osiris op 29-09-2004 12:14 ]

Verwijderd

Osiris schreef op 29 september 2004 @ 12:13:
Ik zou zeggen: <div class="spoiler" name="spoiler"> en dan werken met getElementsByName en vervolgens de styles aanpassen :)

(Weet niet of die functie dr ook in IE in zit, kheb em van de Mozilla DOM reference)
Of er komt een knopje bij ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 12:14 . Reden: msn smiley hehe ]

• Osiris
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 12:14:
[...]

Of er komt een knopje bij ;)
getElementsById uiteraard ergens onder een knopje/andere-aanklik-mogelijkheid.

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 12:12:
[...]

kan dat dan?

offtopic:
ik heb nog wel ergens een ongebruikte walliekaart, daar kun je toch alleen maar bloemen mee kopen. ik zal eens zien
Ja, de spoiler tag word gemaakt met <div class="spoiler">, dus in de CSS kan je gewoon aanpassen dat die spoiler geen achtergondkleur moet krijgen :)

Of bedoelde je of je de CSS kan aanpassen als je abo bent? Ja, dat kan. Bij de silver template kan je een eigen stylesheet toevoegen, om GoT helemaal naar eigen wensen in te kleuren en vorm te geven :)

• Osiris
  • Niet online
Zoefff: Dan moet je dus als je eenmalig een topic vol met spoilers wilt zien, een aparte CSS uploaden? En daarna weer weghalen, want stel dat je vervolgens in een nder topic met spoilers komt.. Die wil je niet zien uiteraard :)

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

of een onclick op de spoiler waarmee deze leesbaar wordt? dat lijkt me eigenlijk veel handiger :)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
kan dat dan niet beter met een knopje in de balk bovenaan het topic (bij zoeken in dit topic enzo)? Ik wil nl van sommige topics de spoilers wel direct kunnen lezen, andere liever niet ;)

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Mja, da's waar :P

Als je het per topic wilt doen moet je inderdaad een extra knopje maken. Weer een extra knopje erbij. Ik weet niet hoe rendabel het is hoor, hoeveel mensen zouden er daadwerkelijk liever op een knopje drukken, dan even de tekst selecteren? En hoeveel procent van de GoT-ers komt uberhaupt in topics met spoiler tags?

Het kunnen klikken op een spoiler om de achtergrondkleur te veranderen vind ik dan nog wel een betere oplossing inderdaad. En ook kinderlijk eenvoudig te realiseren voor Crisp :P

[ Voor 22% gewijzigd door Zoefff op 29-09-2004 12:20 ]

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Zoefff schreef op 29 september 2004 @ 12:19:
Het kunnen klikken op een spoiler om de achtergrondkleur te veranderen vind ik dan nog wel een betere oplossing inderdaad. En ook kinderlijk eenvoudig te realiseren voor Crisp :P
Klik dan even door en houdt de HTML/JS zo licht mogelijk :?

In IE: 1 klik is select, 2 klik is select woord, 3 klik is select entire element
In FF: 1 klik is select, 2 klik is select woord, 3 klik is select entire line

Ergo klik 2 keer door en je hebt je spoiler ook gehighlight ;)

Professionele website nodig?

• Osiris
  • Niet online
curry684 schreef op 29 september 2004 @ 12:26:
[...]

Klik dan even door en houdt de HTML/JS zo licht mogelijk :?

In IE: 1 klik is select, 2 klik is select woord, 3 klik is select entire element
In FF: 1 klik is select, 2 klik is select woord, 3 klik is select entire line

Ergo klik 2 keer door en je hebt je spoiler ook gehighlight ;)
Zoals je zelf al aangeeft werkt het in Firefox dus niet flex. Als je 1 line selecteert met 3x klikken, en je sleept vervolgens over de andere lines, dan valt hij terug in zijn 1-klik-select-"mode". Ergo, dan selecteert ie niet meer per line, maar per letter. Dus ben je even ver van huis als eerst..

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ja, daar heb je gelijk in. Ik vind het ook geen probleem om even de selecteren of te klikken, maar áls je een extra functie gaat toevoegen, dan lijkt me dit de makkelijkste oplossing.

Je kan natuurlijk ook een knopje bovenaan de pagina doen dat álle spoilers 'un-spoilert', maar dat lijkt me ook wat onpraktisch, omdat er vast ook wel dingen tussen zitten die je toch niet wilt lezen.

De 2e optie is een optie per bericht, of per spoiler, en dan lijkt me het kunnen klikken op de spoiler het makkelijkste. Misschien zelfs een mouseover van maken, maar dat zou ik dan wel weer aan of uit willen kunnen zetten in mn prefs.

• Osiris
  • Niet online
<div class="spoiler" onclick="this.style.background-color = #88888;">Waa?</div>

Zoiets anders? Grijze achtergrond om te laten zien dat 't nog wel een spoiler is enzo :)

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ja, dat bedoel ik. Hoewel ik altijd "this.style.backgroundColor" gebruik, maar wellicht werkt het met een streepje ook, dat weet ik niet uit mn hoofd :P

HTML:
1
<div class="spoiler" onclick="this.style.backgroundColor='#88888';">Waa?</div>

Word het dan trouwens, vergeet de ' niet.

[ Voor 35% gewijzigd door Zoefff op 29-09-2004 12:35 ]

• Osiris
  • Niet online
Dat weet ik ook niet hoor, ik knal d'r maar de CSS-meuk neer.. Weet zo snel ook de JScript-variant niet.. Stom dat dat niet 't zelfde is :/

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-11 11:08

André

Analytics dude

Dit is echt een uitzondering dat het hele topic gespoilert word. Moet daar ook al een knopje voor komen :/

• Osiris
  • Niet online
Niet echt, maar daarom zijn we dus ook al van het idee om het héle topic te un-spoileren afgestapt en willen we graag een per-spoiler unspoiler-ding :o

• André

André

Analytics dude

Osiris schreef op 29 september 2004 @ 12:40:
Niet echt, maar daarom zijn we dus ook al van het idee om het héle topic te un-spoileren afgestapt en willen we graag een per-spoiler unspoiler-ding :o
Zet dan een javascriptje op het woord "spoiler" die de achtergrondkleur weghaald :)

• Osiris
  • Niet online
Bijvoorbeeld, al weten mijn ultiem beroerde JScript-skillz niet hoe je dan de div éronder aan kunt passen, zonder die div een apart, uniek id mee te geven.
Maar daar zullen JS-guru's wel een idee voor hebben :)

• André

André

Analytics dude

Zoiets:

code:
1
2
3
4
<div>
  <small onclick="this.nextSibling.style.backgroundColor='';">spoiler:</small>
  <div class="spoiler">blaat</div>
</div>

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Tjah.. als mensen nu gaan zeuren over de spoiler tag (:D) zou ik eerder zeggen; sloop het ding er weer uit :) Al die Javascript oplossingen omdat het toevallig kan maken het forum alleen maar zwaarder. Desnoods installeer je FireFox met editcss plugin; dan kun je realtime de spoilertags uitschakelen, of je gebruikt een bookmarklet die dit voor je doet. Het opnemen van dit soort futiliteiten in de preferences zorgen eerder voor een bos aan features dan dat het daadwerkelijk nuttig is :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Nee, asjeblieft, niet er weer uit halen!

Bovendien heeft dat toch geen zin, want gespoilerd word er toch wel, alleen dan met een tabelletje ipv de tag :P

Ik doe ook absoluut niet moeilijk over het selecteren hoor, maar denk alleen ff mee met de mensen die er wel moeilijk over doen ;)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Nee, ik ga daar niets voor inbouwen; als je daar een feature voor wilt hebben kan je makkelijk zelf een scriptletje maken en bij je favorieten/bookmarks in je browser zetten

Intentionally left blank

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.