Toon posts:

OE inbox.dbx (2GB) corrupt -> bestand opdelen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een corrupte inbox.dbx van 2GB.

Heb al een stuk of 5 recovery programma's geprobeerd, maar ik blijf elke keer halverwege steken.
Computer wordt tijdens het recovery proces steeds trager door intensief memory gebruik.

Volgens mij moet het wel lukken als ik die inbox.dbx kan opdelen in kleinere brokken van ongeveer 500 MB.
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan doen?

• RdamRobin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-05-2025
Zit je niet aan je max file groote van je bestandssysteem?

Verwijderd

Topicstarter
RdamRobin schreef op 29 september 2004 @ 11:50:
Zit je niet aan je max file groote van je bestandssysteem?
Nee, lijkt me niet. Ik kan me wel voorstellen dat het inlezen van een bestand van 2GB wat moeite vergt van de computer, maar het zou niet onmogelijk moeten zijn lijkt me.

Ik weet wel hoe mijn inbox.dbx corrupt is geraakt. Dat kwam vanwege ruimtegebrek op de harde schijf.
Heb inmiddels weer ruimte genoeg op die schijf, maar de mails van voor de 'crash' zijn nog steeds onzichtbaar.

Ik heb die inbox.dbx gecopieerd naar een andere schijf en m.b.v. recovery programma's geprobeerd de mails te recoveren. Dit lukt dus niet...vandaar mijn idee om dat grote bestand op te delen in kleinere bestanden...

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Voor Total commander is er een filesystem plugin die .dbx bestanden in kan lezen alsof het directories zijn. Probeer deze eens zou ik zeggen :)

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Topicstarter
Papa Eend schreef op 29 september 2004 @ 12:34:
Voor Total commander is er een filesystem plugin die .dbx bestanden in kan lezen alsof het directories zijn. Probeer deze eens zou ik zeggen :)
Geprobeerd, maar deze kan de mails niet vinden.

Het beste programma wat ik tot nu toe heb gevonden is 'Express Archiver'

Met dit programma kan ik het recovery proces stoppen voordat m'n computer traag begint te worden. De tot dan 'gerecoverde' mails kan ik dan opslaan als eml bestanden. Dit kon met al die andere recovery programma's niet.
Heb nu ongeveer 20% van m'n mails terug :)

Ik snap ook niet waarom niemand een programma heeft geschreven waarmee je alleen de gewenste (zoeken op subject bijv.) e-mails boven water kan halen. Al die programma's proberen de hele inbox.dbx te recoveren en bij grote bestanden lukt dit dus niet.

UPDATE: het is me toch gelukt om met 'Express Archiver' al m'n mails te recoveren.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 15:29 ]