Netwerkkaart in laptop doet vaag

Pagina: 1
Acties:

• Stinie
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-05 16:54
Hallo,

Mijn netwerkkaart in de laptop doet het wel, alleen als ik hem op mijn computer aansluit, sluit ik hem aan op (wat mijn server moet worden) dan doet hij het niet. Ik heb het al bij verschillende computers geprobeerd maar steeds doet hij het niet. Hij geeft ook niet aan dat er een LAN-verbinding is. Alleen als ik hem op mijn computer zet doet hij het gelijk, en goed. 8)7

Weet iemand hoe ik moet oplossen om de netwerkkaart ook te laten werken op andere computers? Het is een interne netwerkkaart van de laptop.

Bedankt alvast _/-\o_ ,
Stinie

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Misschien een probleem met de bekabeling? Crosscable?

• Stinie
Nee ik heb ook verschillende kabels geprobeerd ensow.. aan de kabels ligt het iig niet.. :'(

• tazzdevil
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:24
waneer doet hij het wel?

En hoe sluitje de boel aan, mbv switch , hub, rechtstreeks?

Asus A8n32sli; AMD X2 4400+ ; 2GB; areca1220 5x300

• Stinie
rechtsstreeks

• Stinie
Als ik met hetzelfde UTP kabeltje van de laptop netwerkkaart (Realtek) naar de andere (Broadcom) dan doet ie het wel, maar doe ik het naar een andere (3Com) dan doet ie het niet.

Doe ik van de ene computer die het wel doet naar dezelfde netwerkkaart als waar ik de laptop in wil steken dan doet ie het wel, maar met de laptop dus niet.

Weet iemand het? En zal het opnieuw installeren van Windows een uitkomst bieden? Ik denk het niet, omdat hij ook geen netwerkverbinding ziet als je de laptop aan zet, en als ik dit op de computer kijk dan ziet hij gelijk een 100Mbit verbinding..

Weet iemand het?

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Staan de duplex en snelheid instellingen allemaal op automatisch?

• Stinie
jep

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:49

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Erg vage zinsbouw:
Mijn netwerkkaart in de laptop doet het wel, alleen als ik hem op mijn computer aansluit, sluit ik hem aan op (wat mijn server moet worden) dan doet hij het niet.
Even voor de duidelijkheid:

laptop <-> pc doet het wel
laptop <-> server doet het niet...

Heb je de laatste drivers even geinstalleerd? NIC even uit je hwardware profiel verwijderd en opnieuw geinstalleerd met de bijbehorende drivers? IP-adressen goed? Kabel is goed (cross-cable en geen rotte stekkertjes). De netwerk kaart in je server is goed (fysiek)?? IP-adressen goed?

Zomaar even wat dingen die boven komen drijven...

HENG HENG

• Stinie
sorry voor mijn slecht nederlands :9

Maar idd, ik heb alles al geprobeerd en nog steeds lukt het niet..

Het is gewoon heel erg vaag en ik snap er niks van.. 8)7

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:49

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Stinie schreef op 30 september 2004 @ 16:07:
sorry voor mijn slecht nederlands :9

Maar idd, ik heb alles al geprobeerd en nog steeds lukt het niet..

Het is gewoon heel erg vaag en ik snap er niks van.. 8)7
Ik zou zeggen, loop even naar de lokale pc boer, haal voor 10 euro een nieuwe NIC, probeer die ff in je server, en dan weet je waar het waarschijnlijk aan ligt...

Je grbuikt toch wel echt een cross-cable hè, ipv straight 8)7

HENG HENG

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:10

Dogooder

dus...

jeroen1001 schreef op 30 september 2004 @ 16:31:

Je grbuikt toch wel echt een cross-cable hè, ipv straight 8)7
tenzij hij een ingebouwde hub heeft in de NIC van z'n server. dat had ik vroeger ook. dan is het weer straight :P

• Stinie
Zou het opnieuw installeren van windows een optie zijn? |:(

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Een reden zou ook kunnen zijn:

Je gebruikt reguliere patchkabels om de PC's onderling te koppelen.
Je hebt maar 1 netwerkkaart die doorheeft dat je het met verkeerde kabels probeert en die beschikt over de mogelijkheid om send- en receive dan zelf maar om te wisselen (auto-MDX wordt dat vaak genoemd geloof ik).

Dit zou een prima verklaring kunnen zijn voor je probleem.... en dus kwestie van andere kabels gebruiken of een hub/switch ertussen om ook met de andere netwerkkaart een verbinding te kunnen maken.

• Stinie
Ik gebruik gloedjenieuwe UTP kabels, moeten deze geen UTP zijn dan? :?

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
Als je zonder hub/switch netwerkkaarten direct wilt koppelen moet je normaliter een cross-cable gebruiken (redelijk basic informatie). Je meld nergens dat je daar gebruik van maakt, als je in de winkel om kabels gaat vragen en je zegt er verder niets bij dan krijg je netjes standaard patch-kabels mee.

Wanneer je die tussen 2 netwerkkaarten gebruikt sluit je daarmee de send-uitgang van de ene kaart op de send-uitgang van de andere kaart aan (en de receive-ingang van de ene op de receive-ingang van de andere). Gevolg: gebeurt niets.

Met een cross-cable zorg je er dan voor dat de aderparen onderling omgewisseld worden, zodat de send-uitgangen van de kaarten op de receive-ingangen van de netwerkkaarten aan de andere kant van de kabel uitkomen.

• Stinie
Ah jah.. dat zal ik dan proberen.. Dank jullie voor jullie hulp alvast! _/-\o_ En als je het niet lukt dan horen jullie het wel weer :7
Pagina: 1