[Excel] Verwijzingen voor een hele kolom

Pagina: 1
Acties:
  • 890 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• BSeB
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 06:31
Ik heb een excel sheet waar ik 500 keer dezelfde bewerking moet doen. Bijvoorbeeld varibele in kolom a maal de variabele in kolom B. Nu weet ik dat ik deze een naam verwijzing kan geven. Waardoor ik kan zeggen =a*b

Maar in die derde kolom c wil ik 1 keer definieren wat de formule moet zijn en dan moet hij dat die hele sheet gewoon meenemen en ik het dus niet steeds kopieren.

Is heel simpel en wist hoe het moest alleen ben het vergeten. Kan iemand mij even helpen. Ik wil dus niet in elke cel =a*b zetten

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je kan je formule toch gewoon kopieren naar de rest van je cellen :?

Desnoods kies je voor paste special... waarbij je alleen de formule kopieert...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• BSeB
Dat kan alleen als je dan een extra rij invoegd moet je ook altijd die formule kopieren terwijl als ik een kolom een formule toeken en die andere 2 kolommen een a en een b dan doet hij alles automatisch

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik snap echt niet wat je bedoeld :?

Of wil je een formule toekennen aan een kolom, zodat alle cellen dat overnemen :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:32

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Ik neem aan dat je data in A1:A500 en B1:B500 staat? Dan zet je in C1 de formule =A1*B1, je selecteert die cel en dubbelklikt op het vierkantje rechtsonder in de dikke rand om de cel. Presto, formule gekopieerd tot zover kolom B gevuld is. Anders met de muis pakken en naar beneden slepen.

Signatures zijn voor boomers.

• BSeB
Nee, ik wil niet slepen met de muis

Ik wil gewoon met verwijzingen werken

• BSeB
blijkt niet te kunnen

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Hoe moeten wij met 2 zinnen een complete oplossing aandragen :/

Oh ja, tip: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Je zou van een acadeem toch een iets helderder probleemstelling verwachten, of ben ik de enige die werkelijk geen idee heeft wat je nu eigenlijk wilt?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Bzzje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-11 18:36

Bzzje

Negeren is vooruitzien

rechter muisknop: paste special...

Negeren is vooruitzien

Verwijderd

Je maakt eerst de eerste cel van de uitkomst aan.

Je gaat op de eerste cel staan van de uitkomst

ctrl c

selecteer alle kolommen van je berekening + die van de uitkomst door boven helemaal bovenaan de kolomletters te selecteren.

druk op f5

kies special

kies row differences.

Nu is de hele rij van uitkomsten geselecteerd.

ctrl v

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 22:34 ]

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Overigens kan je ook nog met 'ranges' gaan werken. Hiermee kan je groepen cellen een bepaalde naam geven en daar nog een verwijzing o.i.d. naar maken. Je kan ze zelfs selecteren binnen een formule o.i.d.

Verwijderd

Ik denk dat ik weet wat je bedoelt. je doelt hier op het absoluut teken ($). Dit zorgt er voor je in dezelfde kolom en/of rij blijft.
De formule is dan als volgt =$a*$b

Maak er maar wat van

• BSeB
Nee ik bedoelde dat ik een kolom heb die ik een naam geef. Een naamsverwijzing. Een andere kolom heeft dat ook.

Kolom 1 heet dan bijvoorbeeld "a"
En kolom 2 heel orgineel "b"

In de derde kolom wil ik dan de uitkomst van "a"*"b
Dit is nomaal te doen dmv "=b*a"

Alleen kan ik wel de kolom selecteren waar die formule in moet komen. Maar dan moet ik hem overal handmatig knippen en plakken of alles slecteren en dan plakken. Wat ik wil is voor de hele kolom dezelfde definitie zodat als ik ooit de formule verander niet alles weer opnieuw moest doen.

En ik wilde dus eigenlijk helemaal niet werken met "=A3*B3"

Misschien dat het zo beter is uitgelegd. Naamsverwijzing zit overigens onder:

Invoegen -> Naam -> Verschillende opties

Ik heb het nu op de traditionele manier gedaan met kolom en rij namen. Maar daar was ik niet zo blij mee.

Btw. M$ excel 2000

Verwijderd

Probeer deze eens:

Als je de cellen A1:A500 en B1:B500 hebt gevuld en je wilt in de cellen C1:C500 het product van A en B. Selecteer dan C1:C500 en voer de formule:
code:
1
A1:A500*B1:B500

in. GEEN Enter, maar Ctrl+Shift+Enter.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Ach so, ja dat werkt idd met een matrix formule. Zit een klein addertje onder het gras: als je namen verwijzen naar een kolom (blad1!A:A) moet de formule ook in de hele kolomselectie worden geplaatst en als je namen naar een bereik verwijzen moet de formule kolom dezelfde grootte hebben.
Dus:
Als blad!A:A de naam kolA heeft en blad!B:B heet kolB dan kun je een willekeurige kolom selecteren, '=kolA*kolB' intikken en bevestigen met ctrl-shift-enter.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Pagina: 1