JPEG virus zorgt voor spyware?

Pagina: 1
Acties:

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
hallo mensen,

ik heb een dag de computer aangelaten. vervolgens kwam ik 17.00 thuis en er was nog niets aan de hand. daarna ging ik weer weg en kwam ik weer terug rond 22.00. plotseling zie ik allemaal spyware!!

niemand is om mijn computer geweest in de tussentijd. ik had echter nog niet de patch van MS gedraaid. erna meteen de patch / updates gedraaid. alle spyware verwijderd etc. echter is het zo dat mijn mcafee niets detecteerde wat virussen betreft. er stonden ook heel veel items in mijn msconfig startup.

firewalls etc stonden aan en ik zit achter een router. is het mischien bekend dat JPEG virussen ook voor spyware zorgen? nieuwe variant mischien?

en wanneer ik de patch erna heb gedraaid, is het virus dan verwijderd? of is het virus dan niet meer vatbaar / gevaarlijk? ik heb natuurlijk liever dat alle troep van dat virus is verwijderd.. :'(

Verwijderd

Vertel eerst eens waarom je denkt dat dit aan JPEG malware ligt en wat de precieze situatie is, want zo kan er niet veel zinnigs verteld worden over hoe de malware het systeem bereikt heeft.

Op het moment is het zo dat 'kwaadaardige jpegs' een ander bestand(de malware) in werking stellen op de een of andere manier, de patch zal dus niet tegen de laatste beschermen.

Vergeet ook niet om Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten (nog) eens door te nemen.