[WAV] Soundforge resampling niet nauwkeurig

Pagina: 1
Acties:

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Topicstarter
Ik heb een klein probleempje met Soundforge. Ik heb een soundtrack behorende bij een videostream, deze stream wil ik omzetten naar PAL formaat. Ik doe dit heel simpel door gewoon de framerate te verhogen van 23.976 naar 25, het logisch kortere eindresultaat boeit me niet zo veel.

Waar ik dus wel problemen mee heb is de soundtrack, welke versneld zal moeten worden. Het totaal aantal seconden in de originele soundtrack is 5570.831, het totaal aantal seconden in het eindresultaat zal 5343.44 moeten bedragen wanneer ik de audio/video synchronisatie goed wil houden.

Nu heb ik in soundforge de samplerate van de soundtrack van 48000hz naar 50043hz (104.2555170452% van het origineel) en de lengte klopt nu precies.

Alleen nu komt het; de soundtrack moet nu weer geresampled worden naar 48000hz, maar wanneer ik dit binnen soundforge doe (resample, anti-aliasing) wordt het eindresultaat 4 seconden korter :? Er gaat wellicht binnen soundforge iets mis met de interne afronding..

Wie o wie weet er wat?

Time stretching heb ik ook al geprobeerd maar hier berekent soundforge de nieuwe lengte helaas maar in tienden van procenten, door afronding ontstaat hier dus ook bij een track van bijna anderhalf uur een verschil van ruim een seconde :(

Download my music on SoundCloud

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Tja, dat is vaak het probleem met dit soort conversies... kleine fouten in de afrondingen monden bij lange audio bestanden uit in een behoorlijk grote fout...

Je maakt zelf al een afrondingsfout door te zeggen dan je de samplerate aanpast naar 50043hz. Dat moet namelijk zijn: 50042.6481817 :P

Probeer een ander proggie.. misschien werkt audacity wel?

[ Voor 25% gewijzigd door voodooless op 29-09-2004 11:31 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Met Adobe Audition (vroegere CoolEdit Pro) kun je time stretchen top op milliseconden nauwkeurig (hi precision), is dat niet wat je zoekt?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• dominic

dominic

will code for food

Topicstarter
Ik ga Audition maar ff proberen dan.. Ik laat het nog wel ff weten.. Het nadeel is dat je in Soundforge het ook in ms op kan geven maar dat hij dat altijd vertaalt naar percentages..

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als je in Audition een stuk van 1.000 seconde (1 sec) stretched naar 1.001 sec, wordt ie ook echt 1.001 sec

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• dominic

dominic

will code for food

Topicstarter
Adobe Audition lijkt zo te merken inderdaad de oplossing te zijn.

Bedankt voor de hulp!

Pagina: 1