Toon posts:

MSI 6763 (i865PE): 2x PC2700 levert slechte performance

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende specs:

P4 HT 3.0 Ghz
2x 512 mb twinmos pc 2700
ati radeon 9800 pro
MSi ms 6763
480 Tagan

Als ik een benchmark draai dan zijn de geheugen leesprestaties maar 1900 mb/s
en de geheugen schrijfprestaties 777 mb/s, dit is erg laag.
daarom is mijn pc ook traag, denk ik. Iemand een oplossing hoe mijn geheugen sneller kan lopen?

Verwijderd

je geheugen loopt ook niet 1:1 als je pc2700 hebt...
die benchmark was cker aida32 ofniet?

heb je wel dual channel ?? :)

ik draai zo'n 5500 lees en 1900 schrijf met mijn specs :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titel verfatsoenlijkt.

Staan de geheugenrepen überhaupt wel in een Dual Channel configuratie ingesteld? Hoe staan jouw geheugentimings? Zie voor meer details en achtergrondinformatie de RAM FAQ die je via de FAQ van dit subforum had kunnen vinden :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen dual channel, op mijn mobo staat Msi ms 6763 maar daar kan ik nergens info van krijgen. En ik draaide de benchmark met Everest.
En ik heb ook maar 2 geheugen sloten, en die zitten allebei dus al vol. Maar ga ik er echt op vooruit als ik pc 3200 geheugen heb?

Aida32 geeft iets anders als Everest aan: leesprestaties : 2100 mb/s
schrijf: 800 mb/s. Is dit wel normaal ?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 16:25 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 16:09:
Ik heb geen dual channel, op mijn mobo staat Msi ms 6763 maar daar kan ik nergens info van krijgen. En ik draaide de benchmark met Everest.
En ik heb ook maar 2 geheugen sloten, en die zitten allebei dus al vol. Maar ga ik er echt op vooruit als ik pc 3200 geheugen heb?

Aida32 geeft iets anders als Everest aan: leesprestaties : 2100 mb/s
schrijf: 800 mb/s. Is dit wel normaal ?
niet echt :) maar dat je geen dual channel hebt verklaart ook wel een hoop :)
en op pc3200 ga je wel vooruit, maar lijkt me zonde om dat alsnog te kopen, want je hebt nu pc2700 :/
maar daar had je bij aankoop misschien wel wat beter op kunnen letten , kost nauwelijks duurder en dan draai je tenminste 1:1 :)
btw ik bedenk me nu wel dat die aida scores van mij gehaald waren toen mn proc overclocked was :) kzal zo ff op normale snelheden aida32 draaien :)

edit :

lees 4200 , schrijf 1600 :) ongeveer t dubbele, kweet niet in hoeverre dual channel dubbele snelheid oplevert in geheugen benchmarks.. :9

2e edit :

kheb ff mn bankjes in single channel gegooid, om wat beter vergelijkbaar te maken met jou systeem : lees 2900 schrijf 1150 :)
dus écht heel slecht scoor je niet, maar écht super is t ook niet :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 23:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke, als mijn pc te traag wordt kan ik altijd nog pc 3200 kopen, bedankt!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Wazig, je mobo is voorzien van het i865PE chipset en deze ondersteunt echt wel Dual Channel DDR.

Verwijderd

In welke slots heb je je geheugen geprikt??? 2 naast elkaar liggende banken?
Je moet een geheugenbank in het eerste slot stoppen en de 2e geheugenbank in het derde slot! Anders krijg je geen dual channel!

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 22:20
Hij zei dat hij maar 2 geheugenbanken had in totaal, dus dan zitten ze daar in.

Ik zou nog eens een keer goed in de bios naar je timings kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het ook erg raar, maar ik kan ook nergens info over mijn mobo krijgen :?
Maarja, ik heb dus 2 geheugenbanks en die zitten allbei vol.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53
Zo ziet je bord er zeker uit?

Afbeeldingslocatie: http://common.packardbell.com/ItemPhotoDwn/spec_palomarpl.jpg

Da's een door MSI gemaakt OEM bord. Ding heeft wel een i865PE chipset maar hij kan slechts en alleen in single-channel modus draaien! Dus vandaar jouw scores, klopt allemaal precies zullen we maar zeggen.

Specs

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
ja dat is mijn mobo. Is er nog iets waardoor ik egt betere prestaties kan krijgen?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:53
Nee, helaas niet. Om de een of andere reden is de i865 chipset op dit bord gecastreerd en kun je maar van één geheugenbus gebruik maken. Echter, je kunt je troosten met het feit dat het performanceverschil tussen één of twee kanalen niet 50% is maar slechts enkele procenten (soms is er zelfs geen verschil). Je zou hooguit naar de geheugentimings kunnen kijken en/of het zaakje overclocken maar ik betwijfel ten zeerste dat die mogelijkheden worden geboden op dat bord.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geheugen overclocked: nu lees 2560 mb/s, schrijf 900 mb/s :)
Het gaat al vooruit
Pagina: 1