Passieve server

Pagina: 1
Acties:

• Dezjay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-02 14:29
hoi,

Ik heb het volgende id:

Een zo stil mogelijke server maar moet in een 19"rack. 2 of 3 u hoog (chieftec)

dit wordt puur een domein controller (prive) verder niet.. dacht zelf aan een p4 (celeron) op een onboard video etc..

iemand een id in combo met keuze van rack, cpu, koeler ??

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
iets tweedehands? En er dan zelf ander fans in monteren om het wat stiller te krijgen...
dat lijkt me lavast de goedkoopste oplossing...

• Dezjay
2e hands maakt niet uit :)

gaat mij om combo met kast, cpu en vooral koeler

dacht zelf aan bijv. een chieftec rack 2 of 3u oid celeron indien krachtig genoeg en een scythe passieve koeler oid

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:20
Ik weet niet hoor maar hoeveel pc's wil je aan die domeincontroller gaan hangen? Een p4 lijkt me voor alleen een domeincontroller wat overkill :)

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-01 04:06
hmmz, je kan hem wel lekker koelen in een 3u hoge kast. 3x 92mm fans ofzoow op 5 volt. Is lekker stil hoor.

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

move DOC -> OH

Ik denk niet dat de keuze van een rack en CPU enzo echt te maken heeft met overklokken of koeling. Vandaar deze move :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11-2025

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

tja, dat is zo...

wat ik ook wel graag wil weten is wat je budget is... :)

• Dezjay
budget is even niet van belang

kan zelf inkopen dus :) heb hen nog wel hier en wat liggen...

punt is.. wat voor cpu is voldoende dacht aan een celeron met 1gb ram. en iets van 120gb hdd omdat er ook een backup op moet van de file server..

komen +/- 5 pc's aan te hangen.. heb nu eigenlijk alle hardware van alle pcs vervangen en nu is de server aan de beurt

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08-2025

Luppie

www.msxinfo.net

Ik draaide mijn Domain Controller (W2k3) met Exchange op een P3 550Mhz met 512Mb geheugen. Waarom je een supersnelle P4 er in wil hebben snap ik niet echt, maar als je dat ding hebt liggen ach waarom ook niet. Een beetje overkill kan nooit kwaad.

Hier trouwens een plaatje van een ander servertje in een 2U kast (zelfbouw)

Afbeeldingslocatie: http://upload.luppie.net/uploaded/IMG_0888.JPG

Die metalen balk achter de voeding zitten ook nog 2 fan's om luchtstroom te krijgen. De CPU koeler is low-profile om ruimte tussen de Fan en de deksel te hebben. Dit is trouwens een AMD1400 en kan dus wel koelling gebruiken ;)

[ Voor 44% gewijzigd door Luppie op 29-09-2004 10:50 ]

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15:57

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Je kan een zo snel mogelijk PC kopen en die onderklokken. Ik meen dat er pas in op de tweakers FP een artikel stond waarin het stroomverbruik van een bepaalde CPU bij steeds lagere kloksnelheden bekeken werd. Misschien samen met een AMD64 en cool-n-quiet? Of een mini-itx mobo, die zijn dacht ik ook best koel (en dus stil).

Signatures zijn voor boomers.

• Dezjay
miniitx heb ik ook al overwogen maar ben bang dat die het niet helemaal gaat trekken..

server is ook voor pruts doeleinden :) dus is wel fijn als ie hele zooi services tegelijk kan draaien ed.
Pagina: 1