De situatie is als volgt. Ik laat op het formulier 2 datagrids naast elkaar zien met elk in de eerste kolom een radiobutton. Nu wil ik dus voor elkaar krijgen dat de radiobutton in rij 1 van datagrid1 tot dezelfde groep behoort als de radiobutten van rij 1 van datagrid2. Zodat de gebruik een keuze kan maken uit een van de twee rijen.
Ik heb de radiobutton als volgt gecodeerd
Op deze manier zou de groupname per rij van de 2 verschillende datagrids gelijk moeten zijn. Dus groupname van radiobutton-rij1-datagrid1 komt overeen met groupname-rij1-datagrid2, die van radiobutton-rij2-datagrid1 komt overeen met groupname-rij2-datagrid2, enz.
Het probleem is dus dat voor die groupname property (in gegenereerde html de name-property) net zoals voor het id een uniek clientID wordt gegenereerd
De gegenereerde html voor de eerste rij van datagrid1 ziet er als volgt uit
en voor de eerste rij van datagrid2
Zoals je ziet wordt er ook voor de groupname een uniek ID gegenereerd.
Dit is dus niet de bedoeling. Iemand enig idee hoe ik dit kan voorkomen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| +-+--------------------+ +-+-------------------+ |DATAGRID1 | |DATAGRID2 | +-+--------------------+ +-+-------------------+ |o| Blablabla 1a | |o| Blablabla 1b | +-+--------------------+ +-+-------------------+ |o| Blablabla 2a | |o| Blablabla 2b | +-+--------------------+ +-+-------------------+ |o| Blablabla 3a | |o| Blablabla 3b | +-+--------------------+ +-+-------------------+ |o| Blablabla 4a | |o| Blablabla 4b | +-+--------------------+ +-+-------------------+ |o| Blablabla 5a | |o| Blablabla 5b | +-+--------------------+ +-+-------------------+ |o| Blablabla 6a | |o| Blablabla 6b | +-+--------------------+ +-+-------------------+ |
Ik heb de radiobutton als volgt gecodeerd
code:
1
2
| <asp:radiobutton id="rdoRemove" runat="server" groupname='<%# DataBinder.Eval(Container.DataItem, "Email").ToString()%>' /> |
Op deze manier zou de groupname per rij van de 2 verschillende datagrids gelijk moeten zijn. Dus groupname van radiobutton-rij1-datagrid1 komt overeen met groupname-rij1-datagrid2, die van radiobutton-rij2-datagrid1 komt overeen met groupname-rij2-datagrid2, enz.
Het probleem is dus dat voor die groupname property (in gegenereerde html de name-property) net zoals voor het id een uniek clientID wordt gegenereerd
De gegenereerde html voor de eerste rij van datagrid1 ziet er als volgt uit
code:
1
2
| <input id="_ctl2_Datagrid1__ctl2_rdoRemove" type="radio" name="_ctl2:Datagrid1:_ctl2:testpersoon@test.com"/> |
en voor de eerste rij van datagrid2
code:
1
2
| <input id="_ctl2_Datagrid2__ctl2_rdoRemove" type="radio" name="_ctl2:Datagrid2:_ctl2:testpersoon@test.com"/> |
Zoals je ziet wordt er ook voor de groupname een uniek ID gegenereerd.
Dit is dus niet de bedoeling. Iemand enig idee hoe ik dit kan voorkomen?
*blup*