Weinig? Vind ik niet, alleen hun afstemmig is wat vreemd (36,8 Hz)... Ik zou zelf iets van 30 Hz afstemmen, voor een mooie rustige curve. -3 dB bij 33 Hz ongeveer. Je mag er dan 120 W in pompen vanaf 25 Hz

. Maar 50 Liter met de zelfde afstemming is misschien ook niet verkeerd, alleen loopt de group delay dan nogal op. 40 liter gestuned op 28 Hz is dan een mooie middenweg, en ook de belastbaarheid blijft nog best goed

-3 dB blijft dan nog steeds op 33 Hz, maar de afval is veel vlakker, waardoor er toch wat meer diepte onstaat (-6 dB op 26 Hz).
Nu ik meer naar dit woofertje kijk vind ik hem steeds leuker. Ik wil er misschien twee (2x) in mijn fronts gebruiken die ik ooit volgend jaar ga maken

Ik had eigenlijk gedacht aan de Adire Extremis 6 (vanaf november beschikbaar , maar de TIW is ook wel heel erg mooi. Ook gesloten is ie zeker te pruimen (eventueel met LT).
Ow, btw, ik zie net dat we een foutje hebben gemaakt

, in de HH staan namelijk de gegevens van de TIW250XS en niet de 200XS

. Volgende keer beter kijken
Wat me wel een beetje ongerust maakt:
Maximaler Hub 25 mm
Mijn AL170's hebben daar 22 mm staan, en ik heb al enkele keren de poolplaat geraakt

, wat dan nu de werkelijke Xmax is is niet helemaal duidelijk. Als je
(wikkelhoogte - poolplaathoogte)/2
doet kom ik op 11 mm uit, HH geeft voor de 250XS 8,5 mm aan. Mijn AL170 komt maar op 6 mm uit met deze berekening. Dus ik vermoed dat het wel goed zit eigenlijk

Geen zorgen maken dus
Wat zeggen de experts? Leuk woofertje toch
[
Voor 31% gewijzigd door
voodooless op 30-09-2004 11:49
]