He allemaal, ik heb weer een excel vraagje voor jullie
Ok de situatie is zo: Ik heb twee werkmappen (bestanden dus) die beiden gebruik maken van een derde werkmap. In deze derde werkmap staat een lijst van gegevens die beide werkmappen nodig hebben.
Normaal gesproken zou je deze derde werkmap aanspreken door bijvoorbeeld
Wat werkt er dan niet als je het datablad niet eerst handmatig opent? Een keuzelijst (dropdownbox) wordt niet met items uit het datablad gevuld, wanneer er gevraagd wordt of ik koppelingen wil bijwerken en daarmee instem.
Waar ik nu naar op zoek ben is bijvoorbeeld een stukje VB code, welke het datablad opent als ik het hoofdblad open, voordat het hoofdblad ahw geinitilialiseerd wordt.
Simpelere oplossingen zijn natuurlijk ook altijd welkom
Ok de situatie is zo: Ik heb twee werkmappen (bestanden dus) die beiden gebruik maken van een derde werkmap. In deze derde werkmap staat een lijst van gegevens die beide werkmappen nodig hebben.
Normaal gesproken zou je deze derde werkmap aanspreken door bijvoorbeeld
code:
te gebruiken. Alleen dit lijkt op de een of andere manier alleen te werken voor mijn sheet als ik handmatig eerst het datablad open, en dan pas het 'hoofdblad' wat hier gebruik van maakt.1
| 'H:\blah\\[datablad.xls]A1 |
Wat werkt er dan niet als je het datablad niet eerst handmatig opent? Een keuzelijst (dropdownbox) wordt niet met items uit het datablad gevuld, wanneer er gevraagd wordt of ik koppelingen wil bijwerken en daarmee instem.
Waar ik nu naar op zoek ben is bijvoorbeeld een stukje VB code, welke het datablad opent als ik het hoofdblad open, voordat het hoofdblad ahw geinitilialiseerd wordt.
Simpelere oplossingen zijn natuurlijk ook altijd welkom
[ Voor 3% gewijzigd door JasperE op 29-09-2004 09:04 ]