Toon posts:

[W2K] Blauwe achtergrond pictogrammen tekst op bureaublad

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Deze pc draait op windows 2000.

Ik heb een wallpaper ingesteld die andere kleuren heeft dan de originele donkerblauwe achtergrond. Helaas blijft er achter de tekst van bv: 'Deze Computer' nog een blauwe balk achter van deze originele kleur. Ik heb nvdia software en ik heb me rotgezocht onder bureaubladbeheer, maar ik heb nog geen optie gevonden waarbij ik dit uit kan schakelen, zodat de tekst 'Deze computer' direct (vloeiend) op de achtergrond staat zonder deze storende balkjes.

Weet iemand waar deze optie schuilt?

Gr. Jasper.

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Is het alleen bij deze computer of alle icoontjes?

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Verwijderd

Schakel Active Desktop en Icon Locking uit en gebruik evt. een tooltje: TransText v1.20.

Waarschijnlijk heb je een JPG als achtergrond waardoor de Active Desktop ingeschakeld moet zijn. Als workaround kun je de JPG dan ook omzetten naar BMP (evt. gelijk ook resizen naar het juiste formaat zodat Stretching uitgeschakeld kan worden) en alsnog de Active Desktop uitschakelen.

Ik weet even niet uit mijn hoofd of Win2K die standaard ook had maar: rechtermuis op My Computer-properties, advanced, Visual effects "Use drop shadows for icon labels on the dekstop" even aanvinken lost het probleem vaak op voor XP.

move VB > WOS

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt!!!!!!!!!!!

Bij deze kan ik met veel overtuiging vaststellen dat win2000 die optie niet heeft, dus je zult dit programmatje moeten gebruiken.