PC start niet door WL kaartje

Pagina: 1
Acties:

• robbievanderlee
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 22:46
Zodra ik mijn ASUS WL-138G kaartje in de pc bouw en druk op de knop, gaat de pc gewoon niet aan. Hij doet gewoon niks, maar dan ook echt helemaal niks. Haal ik het kaartje er weer uit, druk op de knop. En ja hoor daar gaan we.

Ik heb het kaartje getest in een ander systeem en het werkt prima.

Nu is het al een oud beesie waar die in moet, dus ik vraag mij dit af. Kan die kaart zovoel stroom trekken dat ie het simpelweg niet trekt?

Of moet ik het in een andere richting zoeken?
Het systeem waar die in moet is een
PIII 500
Aopen AX6BC slot 1
met een 235 W voeding, als ik mij niet vergis.
Het vreemde is echter dat ik het ook nog met een andere voeding heb geprobeerd en daar deed ie ook niks mee.

Bij voorbaat Dank

Robbert

Keep It Real!

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

ik ken het kaartje en mobo beide niet...

Heb je als test het systeem wel eens geboot met een device als CD-rom los gekoppelt en het kaartje erin?

Is de antenne wel extern aangesloten, en is het HF-gedeelte intern voldoende afgeschermt?
Slot processors zijn door hun formaat vaak gevoeliger voor radio-straling/storing dan de socket uitvoeringen.

Gekeken naar overige hardware en/of drivers die verschillend zijn en zouden elkaar kunnen tegen werken? berucht waren bijv bepaalde geluidskaarten en entwerkkaarten die standaard dezelfde adressen claimden voor het configureren...

maar van PCI bestaan verschillende versies... zijn die wel compatible? ('normale' pci kaarten doen het ook niet in de antieke 486 met PCI die ik heb staan, dit lijkt me wel een beetje vergezocht, tijdens de pentium 2 was pci al volwassen)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• robbievanderlee
Het punt is dat ie helemaal niet boot. Ik kan op de knop drukken, maar er komt gewoon totaal geen stroom over. Ik bedoel de voeding slaat nog geen eens aan. Maar zou het dan zo kunnen zijn dat de zender de voeding verstoort en zodoende niet aanslaat?

Het lijkt me ook stug dat de PCI conflicterend is, aangezien die dan nog wel aan zou moeten gaan. Maar met het verstoren van de proc kan ik me ook nog wel bij inzien. Ik zal nog het een en ander proberen.

Alvast bedankt voor het meedenken

Keep It Real!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:10

chromeeh

the Gnome

Ik heb precies dit zelfde probleem maar dan op een Chaintech mobo met een AitStation kaart van Buffalo :/

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Bios al gereset? Ander pci slot geprobeerd?

• robbievanderlee
Na nog een aantal dingen geprobeerd te hebben zag ik het niet meer zitten. Heb hem terug gedaan en een usb variant genomen, deze werd meteen geaccepteerd en verder geen problemen meer. Toch nog bedankt voor het meedenken ;)

En nu ga ik zo maar naar mijn bedje :O

Keep It Real!

Pagina: 1