Beste Tweakers,
Ik ben van plan een nieuw systeem te gaan kopen. Een systeem waar ik een beetje van alles mee kan en die ongeveer 3 tot 5 jaar moet meegaan.
Onder alles doen versta ik dus gamen zoals battlefield en dat soort spellen, maar daarnaast moet ik er ook programma's op het gebied van fotobewerking en websites bouwen op kunnen draaien. Ik heb dus een beetje rondlopen informeren, bij wat winkels enzo, maar toen ik online ging informeren, kwam ik bij Dell terecht. Ik heb onderstaand systeem samen gesteld. Nu heb ik hier een aantal vraagjes over:
- Hoe denken jullie over de prijs / kwaliteit verhouding?
- Kan ik hier de zaken die ik hierboven beschreef op een fatsoenlijke manier beoefen?
- Is dit de beste site voor zo'n systeem of kan ik beter ergens anders bestellen waar ik een betere prijs/kwaliteit verhouding heb?? [let op geen zelfbouw!!]
- Laatste en de belangrijkste: Kopen of niet kopen?
Het systeem:
Dimension 8400 Standard Features: Intel® 925X Express chipset with ICH6-R
Dimension Operating System: Microsoft® Windows® XP Home (UK)
Dimension Processor: Intel® Pentium® 4 Processor 530 met HT technology (3.0GHz, 800MHz fsb, 1MB cache)
Geïntegreerde 10/100/1000 Netwerkkaart
Geïntegreerde RAID controller met Intel® Matrix Storage technologie
Midnight grey mini-tower with eight USB 2.0 ports, 3 PCI slots, one PCIe x1 and one PCIe x16 slot
PCI Express x16 graphics cards
Online Aktie - Dimension Geheugen: Aktie :1024MB Dual Channel DDR2 400MHz [2x512]
Online Aktie - Dimension Harde Schijven: Aktie : 250GB (7200rpm) Serial ATA met 8MB DataBurstTM Cache
Dimension Grafische Kaart: 128 MB PCI Express™ x16 ATI Radeon™ X300 SE with DVI/VGA - TV out via S-video port and dual monitor support
Dimension Monitor: Dell 172FPB 17" Entry FlatPanel (no DVI)
Dimension Optical drives: 16x DVD+R/RW (DVD Rewriter)
Dimension Speakers: Dell ADA 425 Stereo Speakers (2 Speakers + 1 subwoofer)
Dimension Geluidskaart: Geïntegreerde geluidskaart
Dimension TV kaart: AverMediaPlus TV Tuner USB2.0 device (External) (+ EUR 82.11 EUR)
Dimension Keyboards: Slimline US PS/2 Keyboard (Qwerty Nederland)
Dimension Muis: Dell USB Optical muis (+ EUR 11.90 EUR)
Systeemdocumentatie: Engelstalige systeemdocumentatie
Prijs: 1382.78 EUR (incl. BTW en bezorgkosten)
Ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven op deze vragen en anders wat tips?!! Mijn dank.
Ik heb dit bericht geplaatst omdat ik eigenlijk niks fatsoenlijks over dit systeem kon vinden binnen GoT.
Ik ben van plan een nieuw systeem te gaan kopen. Een systeem waar ik een beetje van alles mee kan en die ongeveer 3 tot 5 jaar moet meegaan.
Onder alles doen versta ik dus gamen zoals battlefield en dat soort spellen, maar daarnaast moet ik er ook programma's op het gebied van fotobewerking en websites bouwen op kunnen draaien. Ik heb dus een beetje rondlopen informeren, bij wat winkels enzo, maar toen ik online ging informeren, kwam ik bij Dell terecht. Ik heb onderstaand systeem samen gesteld. Nu heb ik hier een aantal vraagjes over:
- Hoe denken jullie over de prijs / kwaliteit verhouding?
- Kan ik hier de zaken die ik hierboven beschreef op een fatsoenlijke manier beoefen?
- Is dit de beste site voor zo'n systeem of kan ik beter ergens anders bestellen waar ik een betere prijs/kwaliteit verhouding heb?? [let op geen zelfbouw!!]
- Laatste en de belangrijkste: Kopen of niet kopen?
Het systeem:
Dimension 8400 Standard Features: Intel® 925X Express chipset with ICH6-R
Dimension Operating System: Microsoft® Windows® XP Home (UK)
Dimension Processor: Intel® Pentium® 4 Processor 530 met HT technology (3.0GHz, 800MHz fsb, 1MB cache)
Geïntegreerde 10/100/1000 Netwerkkaart
Geïntegreerde RAID controller met Intel® Matrix Storage technologie
Midnight grey mini-tower with eight USB 2.0 ports, 3 PCI slots, one PCIe x1 and one PCIe x16 slot
PCI Express x16 graphics cards
Online Aktie - Dimension Geheugen: Aktie :1024MB Dual Channel DDR2 400MHz [2x512]
Online Aktie - Dimension Harde Schijven: Aktie : 250GB (7200rpm) Serial ATA met 8MB DataBurstTM Cache
Dimension Grafische Kaart: 128 MB PCI Express™ x16 ATI Radeon™ X300 SE with DVI/VGA - TV out via S-video port and dual monitor support
Dimension Monitor: Dell 172FPB 17" Entry FlatPanel (no DVI)
Dimension Optical drives: 16x DVD+R/RW (DVD Rewriter)
Dimension Speakers: Dell ADA 425 Stereo Speakers (2 Speakers + 1 subwoofer)
Dimension Geluidskaart: Geïntegreerde geluidskaart
Dimension TV kaart: AverMediaPlus TV Tuner USB2.0 device (External) (+ EUR 82.11 EUR)
Dimension Keyboards: Slimline US PS/2 Keyboard (Qwerty Nederland)
Dimension Muis: Dell USB Optical muis (+ EUR 11.90 EUR)
Systeemdocumentatie: Engelstalige systeemdocumentatie
Prijs: 1382.78 EUR (incl. BTW en bezorgkosten)
Ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven op deze vragen en anders wat tips?!! Mijn dank.
Ik heb dit bericht geplaatst omdat ik eigenlijk niks fatsoenlijks over dit systeem kon vinden binnen GoT.