Toon posts:

MS outlook 2000 met meerdere postbussen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Allemaal,

Ik heb voor mijn probleem de search al gebruikt maar ik kan hieruit geen goede oplossingen vinden dus vandaar een nieuwe topic.

Ik gebruik op mijn werk ms outlook2000, en heb sinds kort een extra postbus hieraan toegevoegd. Dit werk allemaal oke maar als ik een mailtje binnen krijg op de nieuwe postbus en klik op beantwoorden gebruikt hij met het antwoorden de standaard postbus. De verzonden mailtjes komen dus in de verzonden items van de standaard postbus en niet in de verzonden items van de nieuwe postbus. Is dit op te lossen dmv berichtregels of is er een betere manier?

Alvast bedankt...

Verwijderd

2 profielen aanmaken is een optie.

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Via Beeld 'VELD VAN' kiezen, zodat je bij het beantwoorden de naam in kunt vullen van de 2e mailbox.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Verwijderd

Het is een bekend probleem binnen Outlook en met iedere nieuwe versie hoop ik dat Outlook hier slimmer mee omgaat. Helaas is Outlook 2003 wat dit betreft nog steeds 'dom'. Standaard is zo'n tweede mailbox alleen read-only, voor de overige functionaliteit wordt overgeschakeld naar de eerste (hoofd)mailbox van het profiel.

Uit mijn persoonlijke knowledge base:

"Een functionele mailbox wordt vaak door meerdere personen gebruikt en toegevoegd als tweede mailbox aan het profiel. Hieraan zijn twee nadelen verbonden:

1. Het From-veld bevat standaard de gegevens van de eerste mailbox en niet die van de functionele mailbox.
(opm: als de mailbox op Exchange 2000 staat, dan wordt wel automatisch de functionele mailbox in het from-veld geselecteerd)
2. Verzonden mail komt in de Sent items van de eerste mailbox.

opl 1:
Selecteer handmatig in het From-veld de functionele mailbox (als je het From-veld niet ziet: start met een mail en zet via view het veld aan; vanaf dan is het becshikbaar).

opl 2:
- Selecteer de Sent items folder van de eerste mailbox
- Kies "Organize"
- Maak een rule aan die mails met in het From-veld de functionele mailbox verplaatst naar die mailbox."

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 14:18:
Het is een bekend probleem binnen Outlook en met iedere nieuwe versie hoop ik dat Outlook hier slimmer mee omgaat. Helaas is Outlook 2003 wat dit betreft nog steeds 'dom'. Standaard is zo'n tweede mailbox alleen read-only, voor de overige functionaliteit wordt overgeschakeld naar de eerste (hoofd)mailbox van het profiel.

Uit mijn persoonlijke knowledge base:

"Een functionele mailbox wordt vaak door meerdere personen gebruikt en toegevoegd als tweede mailbox aan het profiel. Hieraan zijn twee nadelen verbonden:

1. Het From-veld bevat standaard de gegevens van de eerste mailbox en niet die van de functionele mailbox.
(opm: als de mailbox op Exchange 2000 staat, dan wordt wel automatisch de functionele mailbox in het from-veld geselecteerd)
2. Verzonden mail komt in de Sent items van de eerste mailbox.

opl 1:
Selecteer handmatig in het From-veld de functionele mailbox (als je het From-veld niet ziet: start met een mail en zet via view het veld aan; vanaf dan is het becshikbaar).

opl 2:
- Selecteer de Sent items folder van de eerste mailbox
- Kies "Organize"
- Maak een rule aan die mails met in het From-veld de functionele mailbox verplaatst naar die mailbox."
Oke bedankt voor je antwoord. Dus als ik het goed begrijp is vanaf Exchange2000 het from-veld wel goed geregeld als je op de actieve postbus staat? Gaan die sent-items dan ook naar de sent-items van de goede postbus of dit niet? Hier kan ik dan eventueel wel een regeltje voor maken. We gaan binnenkort namelijk over naar Exchange2003 dus ik hoop dat het dan goed geregeld is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 14:30:
[...]

Oke bedankt voor je antwoord. Dus als ik het goed begrijp is vanaf Exchange2000 het from-veld wel goed geregeld als je op de actieve postbus staat? Gaan die sent-items dan ook naar de sent-items van de goede postbus of dit niet? Hier kan ik dan eventueel wel een regeltje voor maken. We gaan binnenkort namelijk over naar Exchange2003 dus ik hoop dat het dan goed geregeld is.
Ik gebruik Outlook 2003 in combinatie met een Exchange 2000 server. Als ik reply op een mail in de tweede mailbox, dan komt in het From-veld automatisch de display naam van die tweede mailbox te staan. Maar de mail komt standaard helaas in de sent items van de eerste mailbox. Misschien dat het in combinatie met Exchange 2003 weer anders werkt.

Ik ondersteunde of ondersteun Outlook 95,97,98,2000,XP,2003 en Exchange 5.5 en 2000. En van Outlook heb je dan ook nog allerlei security patches die met elke versie weer een ander gedrag vertonen. Outlook/Exchange zijn fantastische producten, maar missen een aantal essentiële dingen voor het werken met meerdere mailboxen. Verder is er altijd de kans dat dingen die eerst wel werkten met een nieuwe versie weer niet werkten.

Er schiet me trouwens nog iets te binnen: Outlook Web Access wordt steeds beter (zal uiteindelijk dezelfde functies bieden als de gewone Outlook client). Je kunt eventueel je hoofdmailbox benaderen met Outlook en de tweede, minder gebruikte, met Outlook Web Access. Dan heb je twee volledig gescheiden werelden en dan spelen de genoemde problemen niet. En als ik toch bezig ben: vmware !
Pagina: 1