Toon posts:

Vervanger voor PWS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een soort van vervanger voor PWS. Vroeger zat deze met windows 2000 en kon je zien hoeveel mensen er naar je website kwamen per dag, als je in IIS een website had runnen, met Winxp is dat niet meer zo. Nou zoek ik zo'n zelfde soort programma, wat je op die webserver kan draaien, en die lifestats bijhouden. Niet van die crap die je op je pagina moet maken om van alles te zien. Gewoon een simpele proggie..?

Heeft iemand een idee?

Verwijderd

Meestal worden dat soort statestieken gegeneert door bijvoorbeeld een PHP/ASP script.

Hoe simpel noem je simpel? Gebruik je ASP of PHP?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Haal je IIS en PWS nou niet een beetje door elkaar? Of is PWS het statistiekenprogramma van IIS?

Verwijderd

In Windows 98 had je PWS zitten, Personal WebServer totaal NIET bedoeld voor de grote markt.

In Windows 2000 kreeg je ISS versie zoveel maar het kan me niet heugen dat daar een bepaald statestiek programma inzat.

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Noork schreef op 29 september 2004 @ 00:10:
Haal je IIS en PWS nou niet een beetje door elkaar? Of is PWS het statistiekenprogramma van IIS?
PWS = Personal Webserver, en in essentie een beetje een uitgeklede IIS (Internet Information Services). PWS zat bij mijn weten in Windows 98 en draaide volgens mij ook op NT4. Of het in 2000 zat betwijfel ik, maar het lijkt me niet geheel onmogelijk.

PWS was wat versimpeld, en ik kan me idd vaag herinneren dat er ergens een schermpje had met wat "statistieken en overzichten" maar dit zet ik niet voor niks tussen quotes ;)

Er zijn bij mijn weten wel wat plugins e.d. voor IIS waarmee je dat soort ongein weer kan/zou kunnen uitlezen, maar het lijkt me makkelijker en waardevoller om je IIS logfiles te laten analyseren om daaruit dus gedetaileerdere info te kunnen halen. Deze software is makkelijk met google te vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door RobIII op 29-09-2004 00:16 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Aram
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14-08-2025

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:20
Wat dacht je AWStats, www.awstats.org. Erg mooi gratis statistieken pakket.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:28

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > SA

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Ja wat je zegt, die software is iid wel makkelijk met google te vinden, zoals die log analyzer enz. maar die heb ik dus allemaal al geprobeerd. En dat is echt wanzing slecht. Die awstats ga ik wel eens proberen.
En ik wil idd niet op mijn pagina asp toevoegen voor die stats. het moet gewoon op de computer draaien, waarmee ik me site host.

thx

• Kawa
  • Laatst online: 21:05
http://www.webalizer.com/

Gratis en leest je IIS logfiles uit

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar bestaat er ook iets wat niet je log files uit leest? Eigenlijk iets wat elke seconde up to date is. Zodat je precies weet wie er op je site is op welk moment?

Verwijderd

Dat soort programma's reageren vanuit de logfile's. Ik zou niet weten hoe het anders zou moeten...

• Kawa
  • Laatst online: 21:05
Verwijderd schreef op 30 september 2004 @ 14:49:
ja, maar bestaat er ook iets wat niet je log files uit leest? Eigenlijk iets wat elke seconde up to date is. Zodat je precies weet wie er op je site is op welk moment?
Dan moet je toch crap op je webpagina's maken
Pagina: 1