Is een Ultra66 kaartje een beetje aan te raden?

Pagina: 1
Acties:

• MJC
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-05-2024
En zo ja, welke?
De standaard 4 IDE aansluitingen zitten altijd zo snel vol :)

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-08 18:37

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

het is wel leuk, maar met welk os wil je werken?
w98 kein prob :)
maar w2k of linux wordt al moeilijker? :(
gentus linux (abit) doet het bij wel de rest van linux, redhat mandrake doet het niet :(

maar geef eerst eens wat meer info? waarvoor wil je het doen?

PS /me heb een abit hotrod gekocht voor fl. 75 piek, maar of het erg veel rapper gaat met mijn IBM janus weet ik niet, ik dacht het wel :)

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

• MJC
nou, tot nu toe draai ik nog win98...(diverse malen NT4 geprobeerd), maar ik heb voor mezelf besloten om, als win98 weer es helemaal in de soep loopt, win2000 eens te proberen ivm stabiliteit (schijnt :) )
Het meest ben ik bezig in 3d apps/photoshop en html proggies, en zo nu en dan een potje UT.

• thedjin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2023
ik zelf heb een nog vrij nieuwe ibm harddisk en toen ik daar de niewe drivers voor gehaalt had had ik eigenlijk die kaart helemaal niet meer nodig het leipo bijna net zo snel dus
met kaarty kreeg ik de HD niet eens goed geinstaleerd

raar is zo gek nog niet !

• Yoda
  • Laatst online: 07-11-2025

Yoda

Can you feel it?

Die twee extra poorten vind ik wel handig,..maar of dat udma66 nou zoveel uit maakt?? Ik heb een IBM 7200 udma66 schijf eraan hangen en dat toerental dat merk je dus wel echt!, verder draai ik win2k, win2k installeren op een schijf die aan zo'n controller hangt ging bij mij niet echt lekker. Dus toen heb ik hem gewoon aan een ide poort gehangen en later weer omgewisseld.

• MJC
hmmzz, zoals ik kan opmerken uit jullie reacties, is een extra IDE kaartje dus niet aan te raden? Jammer, want het idee van 8 IDE hd/cdrom/ed stond mij wel aan

• wrcveen
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23-08 20:32
Ik heb zo'n Promise kaartje, draait perfect op W2K. W2K heeft zelf de driver geinstalleerd die je onder Win98 nog zelf moes doen.

Verwijderd

bij de hot rod kreeg je een progamma bij dskspeed. Met de hot rod haalde ik dus 30 mb/s , maar zonder de hot rod haal ik maar 20 mb/s terwijl mijn mobo een wel udma/33 supports.
Is dit bij jullie ook zo?
Weten jullie anders hoe je het tot 33mb/s kan brengen?

Abit BH6
cel 300A @ 450
IBM janus Djna 351520 15,2 Gb

• Rudoli
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04-2025
Ik heb ook zo'n promise kaartje en ik ben er wel blij mee. Nu heb ik 3 disks, 1 writer 2 dvd's en een zipdrive in m'n PC hangen, was me anders nooit gelukt.

Draait perfect, geen enkel probleem (onder zowel 98 als 2000) Heb er nu geen linux meer op staan, doe ik wel weer een keer als ik zin heb (heb nog een paar andere linuxbakken staan en ik gebruik deze PC toch voornamelijk voor spelletjes)
Pagina: 1