Toon posts:

Ben ik genaaid met m'n Geforce 6800 GT?

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net PC binnen, een Geforce 6800 GT.
Ik heb alleen 3 monitors met VGA-in. (het zijn wel TFT's, raar genoeg)
Ik wist dat dit een probleem zou kunnen worden, dus ik had op internet de specs bekenen, en ja hoor, hij had VGA-out.

Toen ik hem binnen kreeg zet er 2x DVI-out op (en 1x tvout), samen met 2 omzetstukkies van VGA naar DVI.

Wat ik ook probeer, ik krijg geen VGA signaal uit de kaart (geen van beide poorten). Ben ik alsnog genaaid, of hoort dit gewoon te werken?

(ik heb elke keer de spanning van de PC afgehaald voordat ik hem overprikte, voor het geval dat ie geen on-the-fly check naar VGA kon doen.)

Kan dit misschien aan m'n monitor liggen? (ik heb het pas op 1 monitor geprobeert) iemand anders ervaring hiermee?

Ik krijg verder geen foutmeldingen, piepjes of andere enge dingen...
(hij geeft trouwens wel een fucking kut piezzo-piep als je de extra voedingsstekker vergeet aan te sluiten :))

Bij voorbaat dank,
Super N00b.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 23:15 ]

Verwijderd

Op de kaart zit zowel DVI-D als analoog VGA op 1 DVI-I stekker, dat klopt wel. Die piep als je vergeet de extra voeding aan te sluiten is ook in orde (gelukkig maar, anders zou je mobo kunnen oproken, mocht je die vergeten ;))

Zet er eens een CRT monitor op om de outputs in te stellen of zet een PCI kaartje ernaast.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 23:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, welke outputs zou ik volgens jou moeten instellen?
Jammer genoeg heb ik geen VGA kaartje liggen, en m'n laatste CRT heb ik al een hele tijd geleden weggedaan.

Ik zal vanmiddag het iig met een andere monitor proberen.

dank voor je reply.

Verwijderd

Topicstarter
neej, ook op een andere monitor "no signal"

Heeft iemand anders nog enig idee hoe ik dit kan verhelpen?

• mysterieworld
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 20:33:
neej, ook op een andere monitor "no signal"

Heeft iemand anders nog enig idee hoe ik dit kan verhelpen?
--------------------------------

Probeer eens de BIOS te reseten? van het mainboard zelfs

• cycloon_
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-09-2025
Volgens mij is je kaart gewoon kaduuk hoor, no signal=geen signaal. Maw je kaart levert geen signaal ,dus is kaput.

http://specs.tweak.to/9714

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb hier een dual DVI quadro, en daar heb ik nu ook 2 CRT's op zitten, die dus gewoon analoog signaal door de dvi stekker trekken.

Moet je de TFT's instellen op analoog? (misschien dat ze op dvi staan ofzo)

[ Voor 36% gewijzigd door maratropa op 29-09-2004 21:04 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
nee, de tft's kunnen alleen maar VGA.

Kaduk dus...nou, das ...eh..kut.

Ik ga nog even een DVI-monitor regelen om toch nog even te testen, anders gaat ie vlug weer terug :)

(trouwens, moederbord heeft er imho niks mee te maken. BIOS heb ik al "gereset" tis namelijk een gloednieuw MB)

Kan het misschien aan kapot MB liggen? nouja, dat kan ik iig ook nog even checken met andere grafische kaart...

Verwijderd

neej , bent waarschijnlijk niet genaaid met je kaart ik heb die probleem ook al eens gehad dat hy geen signaal doorgaf naar mijn monitor probeer is de kaart er 1x uit te hale in die AGP slot te blaze en dan opnieuw aan te sluiten desnoods op een andere monitor het zou dan gewoon moeten werken :9 :*) ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 23:24:
neej , bent waarschijnlijk niet genaaid met je kaart ik heb die probleem ook al eens gehad dat hy geen signaal doorgaf naar mijn monitor probeer is de kaart er 1x uit te hale in die AGP slot te blaze en dan opnieuw aan te sluiten desnoods op een andere monitor het zou dan gewoon moeten werken :9 :*) ;)
neej?

hale?

blaze?

lekker stoer taalgebruik.

-----------

probeer even je bios met de jumper op het mainboard te resetten, dat kan ook nog wel helpen.

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Als ik met mijn FX5600 kaart 2 monitoren wil aansturen, moet ik dat wel in de beeldscherm driver instellen (, doe ik dat niet, dan komt er alleen op de VGA-out een signaal).
Gekeken naar de specs van een 6800 kaart (merk, type = ?) - ook nVidia - denk ik dat het daar identiek werkt (ik lees bij de specs van nVidia ook alleen maar over 2 DVO-poorten ..).
Geen signaal kan natuurlijk ook liggen aan een (niet goed bevestigde of defecte) VGA-kabel ...
(Het gaat er bij mij niet in dat een spiksplinternieuwe VGA-kaart defect is).

Het topic nog eens lezen, denk ik dat euss met zijn reactie op de goede weg zit.
Heb je die aparte monitor, met afwisselend de beide verloopjes gepas op afwisselend de poorten ?
En een monitor zonder DVI, geeft die evenmin beeld op de VGA-aansluiting (dus zónder verloop) ?

[ Voor 33% gewijzigd door Brothar op 29-09-2004 23:48 ]

eagle

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT maar dit is ECHT niet de manier om hier te posten :(

Lees de registratievoorwaarden er eens op na. Al is die kaart zo dood als aan pier, het kan gewoon een maandagmorgenexemplaar zijn. Een bedrijf op basis hiervan van oplichting beschuldigen zegt meer over jou dan over over het bedrijf.

Graag dus een beetje fatsoen (en hand in eigen boezen steken) als je op GoT welkom wilt zijn :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.