Voeding werkt ineens niet meer in systeem

Pagina: 1
Acties:

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Topicstarter
hoi, ik moest vandaag op een computer van een kameraad van mij opnieuw win xp erop zetten omdat het systeem nogal rommelig was. Dus ik heb de computer mee naar mijn huis genomen in de auto. Thuis aangekomen heb ik de computer aangesloten en aangezet. Maar helaas de computer deed nix toen ik hem aandrukte. Ik dacht gelijk aan een voeding probleem, zat een 250 watt voeding in, systeem is celly1.7ghz 256mb ram Geforce 4 mx en msi moederbord brander etc. Dus toen heb ik mijn 235watt voeding erin gedaan en toen deed hij het perfect. En heb daarna de 250 watt voeding van hem in mijn systeem gehangen(pentium3) en daar deed de voeding wel perfect, dus ik de voeding weer in zijn systeem zetten maar nog steeds helemaal nix. Hoe kan dit? Ik weet dat 250watt niet hoog is voor zo'n systeem maar dan zou de 235watt voeding toch ook niet moeten werken 8)7 Kan het zijn dat de voeding ineens minder vermogen heeft gekregen door temperatuurs verschil en stoten? dat hij daarom niet aan wil. :'( Ma goed ik heb maar een nieuwe 300watt voeding voor hem besteld, zodat het zeker goed gaat

[ Voor 3% gewijzigd door vingerfrits op 28-09-2004 23:16 ]

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• vingerfrits

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Topicstarter
Niemand een idee??? Heb nu een 300watt voeding erin en die werkt ook perfect })

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50

breinonline

Are you afraid to be known?

Zit de boel op een geaard stopcontact? De ene voeding is gevoeliger dan de andere voor fluctuaties in spanningen. Jij kan net thuis stroom krijgen die wat meer fluctueerd dan bij hem thuis en zijn voeding kan daar misschien net minder tegen dan de jouwe. Als je zijn pc op hetzelfde stopcontact hebt aangesloten als jouw pc, dan gaat bovenstaand verhaal niet op en zit je met een wazig, niet verklaarbaar computerprobleem :Y)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Ja dat kan goed. Heb je die PC al weer eens op de oude plek aangesloten en gekeken of hij het daar weer doet. Het is inderdaad zo dat sommige voedingen slecht kunnen verdragen als ze niet geaard aangesloten zijn. Verder zou ik aan raden om de PC eens aan te zetten zonder randapparatur eraan (en evt een aantal kaarten eruit halen) Misschien is er iets daarin wat zoveel stroom vreet.

Suc6

• Quickkie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-01 19:56
Het zou ook nog het moederbord kunnn zijn of dat de ATX stekker een beetje is losgekomen met het vervoeren

What we do in life echo`s in eternity

• vingerfrits

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

Topicstarter
Ik heb de voeding er geheel uit gehad en weer ingezet, En alles eruit gehaald behalve videokaart. En heb ook de stekkers uit de harde schijf brander etc gehaald. En nog niks. Heb geen geaarde stopcontacten hier op mijn kamer |:( Maar toch gek dat hij wel in mijn comp doet. Terwijl dat ook geen geaard stopcontact is :?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50

breinonline

Are you afraid to be known?

En toch kan dat met de spanning te meken hebben. Sluit hem eens geaard aan (keuken, badkamer, kelder o.i.d.)?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Pagina: 1