wifi internet via utp naar ander pc

Pagina: 1
Acties:
  • 315 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Queal
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-08-2025
Beste medetweakers,

Ik zit met een probleem.. Ik heb de search bekeken en zag ongeveer gelijke problemen/oplossingen, maar dit loste niet mijn probleem op.

Ik heb een laptop met linksys 54g wifi en een onboard netwerk kaartje, daarnaast staat er hier in de kamer een pc. Ik krijg van mijn buurman via wifi internet(dus heb ik internet op mijn laptop), maar ik wil via mijn laptop via utp ook internet op mijn pc. Ik krijg via dhcp van mijn buurman ip etc. Ik heb bridgen geprobeerd, maar dan is er wel een wifi verbinding maar dan krijg ik geen dhcp etc. Dus dacht ik internet delen op laptop, maar ook tevergeefs. Laptop en pc zien elkaar wel via utp. Wat ik ook probeer, het werkt niet.
Mijn buurman heeft @home met Sitecom WL-025 wireless broadbandrouter.
Ik wil het echt via utp doen en geen wifi kaartje in pc hebben.

Iemand die dit weet op te lossen?? alvast bedankt

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Hoe precies staat die linksys dan wel niet ingesteld?

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 11:00
Internet Delen zou moeten werken. Waarschijnlijk heb je het niet juist geconfigureerd. Geef eens wat meer info over je instellingen bij Internet Delen.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:49

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Als je de WiFi kaart instelt als verbinding die gedeeld moet worden krijgt de vaste netwerkkaart als het goed is een 192.168.0.1 adres en gaat ie DHCP uitspuwen als er behoefte is.
Krijgt je vaste computer hiervan een IP adres?

Verwijderd

als je internet deelt via je laptop, dan moet je zelf een ipadres instellen op je pc. Dit ipadres moet in de range zijn van het ipadres van je laptop (de utpnetwerkkaart zegmaar :)). Stel dan op je pc in dat ipadres van je laptop als gateway en dns server.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 12:51 ]

Verwijderd

Wellicht moet je kijken naar wat 3rd party proxy software ala winroute etc. :)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-05 16:28
Met Bridgen moet het wel lukken; zo werkt het bij mij ook.
Asus WL500g -> Wireless -> Download server in de kelder en via een bridge met de onboard nic naar een hub waardoor mijn andere machines in de kelder ook internet hebben.

Het is wel zo, dat zodra je je netwerken bridged je een nieuw MAC adres krijgt. Toen ik mijn netwerkkaart bridge-de kreeg ik ook geen connectie meer omdat dat MAC adres geblocked was. Misschien is dat bij jou ook zoiets.

Pvouput live

• Queal
als ik internet delen doe (via wifi dus) krijg ik de volgende melding:

Er is een fout opgetreden tijdens het inschakelen van internet verbinding delen.

Kan internet verbinding delen niet inschakelen
Er is reeds een lan verbinding geconfigureerd met het ipadres dat voor automatische ip-adressering nodig is.

Ik heb tussen vaste pc en laptop utp met automatisch ip etc. wifi staat ook op automatisch. ik krijg dan ip: 192.168.0.3 subnetmask:255.255.255.0 standardgateway 192.168.0.1

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Gaat niet lukken dan. Die router heeft al het IP adres wat Windows wil instellen voor internet delen. Je zult of je buurman moeten vragen om het IP van de router aan te passen of een ander stuk software moeten gebruiken om de verbinding te verdelen.

• Queal
Beekforel schreef op 29 september 2004 @ 13:27:
Gaat niet lukken dan. Die router heeft al het IP adres wat Windows wil instellen voor internet delen. Je zult of je buurman moeten vragen om het IP van de router aan te passen of een ander stuk software moeten gebruiken om de verbinding te verdelen.
hoe doe ik dan en is er een alternatief dat wel werkt zoals winroute? Ik had wel programma proxy gebruikt maar daar zat geen .exe bestand bij dus kreeg ik hem ni aan de gang

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Queal schreef op 29 september 2004 @ 13:30:
[...]

hoe doe ik dan en is er een alternatief dat wel werkt zoals winroute? Ik had wel programma proxy gebruikt maar daar zat geen .exe bestand bij dus kreeg ik hem ni aan de gang
Ehm, je kunt toch WinRoute gebruiken?

• Queal
gratis en niet trial versie bedoelde ik. zoiets als winroute :P

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Begin een zoektoch op de grote download sites zoals download.com en tucows? Eventueel een beetje Google erbij.
Er zijn legio verschillende pakketen hiervoor waarvan er vast gratis alternatieven zijn.
(ik dacht dat Winroute ook gratis was?)

Verwijderd

Beekforel schreef op 29 september 2004 @ 13:48:
Begin een zoektoch op de grote download sites zoals download.com en tucows? Eventueel een beetje Google erbij.
Er zijn legio verschillende pakketen hiervoor waarvan er vast gratis alternatieven zijn.
(ik dacht dat Winroute ook gratis was?)
Winroute kent een free version en een pro. Gratis dus voor huis tuin en keukengebruik :)

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

Als je Windows XP hebt dan gaat het niet werken via verbinding delen, Je moet dan een netwerkbrug maken tussen de 2 kaartjes.
Bij Win 2000 kan je wel de verbinding delen.
Hiervoor moet de kaart die naar je vaste pc gaat, instellen op het vaste ip adres 192.168.0.1.

Bij Win 2000 kan je wel de verbinding delen, en dan moet je alsnog je ip vast zetten op 192.168.0.1

Suc6

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

xylonite schreef op 29 september 2004 @ 13:58:
Als je Windows XP hebt dan gaat het niet werken via verbinding delen, Je moet dan een netwerkbrug maken tussen de 2 kaartjes.
Bij Win 2000 kan je wel de verbinding delen.
Hiervoor moet de kaart die naar je vaste pc gaat, instellen op het vaste ip adres 192.168.0.1.

Bij Win 2000 kan je wel de verbinding delen, en dan moet je alsnog je ip vast zetten op 192.168.0.1

Suc6
Dat kan dus niet omdat de router van de buurman van de TS al op 192.168.0.1 staat.
Ik snap trouwens niet waarom je zegt dat het met XP niet zou gaan werken. Als die 0.1 vrij was geweest had het prima gekunt.
Met WinRoute (en dan dus de free edition) kun je zelf een vast ip instellen afaik.

• Queal
Beekforel schreef op 29 september 2004 @ 13:27:
In wat zou ik het ip adres moeten wijzigen van router. Want dat is geen probleem.

• Krypt
Let er wel op dat je dan NAT over NAT gaat doen; dit werkt op zich wel, maar kan problemen veroorzaken. Heb daar flink wat gekloot mee gehad.

Ik zou toch eens proberen met een netwerk bridge. Zorg ervoor dat de MAC beveiliging even uitstaat en maak een bridge aan (zorg er wel voor dat zowel je Wireless verbinding als je Onboard nic connectie hebben). En kijk of de bridge een IP nummer toegewezen krijgt. Kijk dan ook even in de webinterface van je router wat het MAC adres van deze verbinding is; die moet je dan later in je mac table zetten als je daarop filtert.

En dan je computer aan de switch/hub hangen die ook aan je onboard nic hangt en kijken of die een ip krijgt.

[ Voor 4% gewijzigd door Krypt op 29-09-2004 14:38 ]

Pvouput live

• Queal
Krypt schreef op 29 september 2004 @ 14:38:
Let er wel op dat je dan NAT over NAT gaat doen; dit werkt op zich wel, maar kan problemen veroorzaken. Heb daar flink wat gekloot mee gehad.

Ik zou toch eens proberen met een netwerk bridge. Zorg ervoor dat de MAC beveiliging even uitstaat en maak een bridge aan (zorg er wel voor dat zowel je Wireless verbinding als je Onboard nic connectie hebben). En kijk of de bridge een IP nummer toegewezen krijgt. Kijk dan ook even in de webinterface van je router wat het MAC adres van deze verbinding is; die moet je dan later in je mac table zetten als je daarop filtert.

En dan je computer aan de switch/hub hangen die ook aan je onboard nic hangt en kijken of die een ip krijgt.
wat bedoel je dan met nat over nat. is het gewoon niet ff ip van router verandere??

• Krypt
De linksys van je buurman doet aan NAT translaties; aanvragen van meerdere machine worden het internet overgepompt met wat extra info vanaf welk intern adres de aanvraag eigenlijk afkomt. Zodoende weet de router dus naar welk intern adres het pakketje gestuurd moet worden als er antwoord op komt.

Als je daar dus ICS of Winroute toevoegt doet deze weer exact hetzelfde. Dus 2 translaties voor elk pakketje wat je uitstuurt. En dat kan dus wat gemakkelijker fout gaan.

Pvouput live

• Queal
ik wilde even vermelden dat mijn internet connectie nu wel gelukt is. dmv nat over nat en believe me het werkt stabiel en snel en bespaart hoop gekloot.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05 23:45

tweakerbee

dus..?

Ergens vraag ik mij af of je buurman wel weet of hij z'n internet 'deelt'. }>

Anyway, NAT over NAT is een beetje ranzige oplossing, je zult met p2p programma's en dergelijke weinig kunnen doen. Waarom moet het perse met UTP? (Wifi kaartjes kosten toch niks.)

You can't have everything. Where would you put it?

• Queal
tweakerbee schreef op 04 oktober 2004 @ 01:28:
Ergens vraag ik mij af of je buurman wel weet of hij z'n internet 'deelt'. }>

Anyway, NAT over NAT is een beetje ranzige oplossing, je zult met p2p programma's en dergelijke weinig kunnen doen. Waarom moet het perse met UTP? (Wifi kaartjes kosten toch niks.)
nou het zit zo pc zit bij onder mijn bureau bij radiator(kwam niet hoger dan 14% connection) en dat stoort als de tering, terwijl mijn laptop gewoon op bureau ligt met 80% connection.

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Queal schreef op 04 oktober 2004 @ 17:06:
[...]

nou het zit zo pc zit bij onder mijn bureau bij radiator(kwam niet hoger dan 14% connection) en dat stoort als de tering, terwijl mijn laptop gewoon op bureau ligt met 80% connection.
USB wifi dan?? dan kun je die wireless USB boven op je bureau zetten.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Pagina: 1