Vanmiddag op een pc een nieuw toetsenbord aangesloten (PS/2) omdat het oude toetsenbord aan vervanging toe was. Vervolgens tijdens het werken op de pc opeens een piepje en toen deed de pc niets meer. Na het opstarten een keyboard error, druk op F1 voor etc. etc. of op Del voor de Bios
Apart, als mijn toetsenbord het niet meer doet. Ook al sluit ik het oude toestenbord aan, ik blijf deze melding zien. Heeft iemand enig idee?
Verwijderd
Heb je m niet per ongeluk in de ps2 poort voor de muis gestoken. Anders zou misschien je moederbord kapot zijn, maar dat lijkt me stug.
Nee, kleur bij kleur dus dat kan niet verkeerd gaan toch?Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 23:01:
Heb je m niet per ongeluk in de ps2 poort voor de muis gestoken. Anders zou misschien je moederbord kapot zijn, maar dat lijkt me stug.
Verwijderd
Zit de stekker er ook helemaal in, soms wil deze namelijk wel eens blijven hangen achter de "backplate" en dan zit ie er maar half in.
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 23:01:
De twee PS/2 poorten zijn identiek, dus keyb in muispoort steken zou zeker niet leiden tot kapotte mobo
Vraag me eerder af of je niet de keyb hebt gewisseld als de PC aanstaat- PS/2 is namelijk NIET hot-pluggable.
Maar goed, tegenwoordig kun je op bijna alle mobo's de keyb in de muispoort steken, probeer dat eens. Als dat wel werkt is gewoon de 1e PS/2 poort brak. Tijd voor USB keyb of muis dan...
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Sorry, ik bedoelde niet dat het moederbord kapot zou zijn gegaan door het verkeerd om aansluiten. Kan inderdaad zo gelezen worden en een moederbord gaat inderdaad niet kapot als het toetsenbord en muis verwisseld worden.
Het is trouwens niet altijd zo dat een toetsenbord op de muis aansluiting werkt en andersom. Als er twee tegelijk aangesloten worden dan werkt vaak maar 1 van de 2. Maar je kan het altijd proberen.
Het is trouwens niet altijd zo dat een toetsenbord op de muis aansluiting werkt en andersom. Als er twee tegelijk aangesloten worden dan werkt vaak maar 1 van de 2. Maar je kan het altijd proberen.
hoe heb je de keyboards vervangen?
pc uit of aan? Probeer eens op te starten zonder keyboard, krijg je dan dezelfde error?
een andere optie , is je bios resetten, daarna oude erin, en kijken of hij start.
pc uit of aan? Probeer eens op te starten zonder keyboard, krijg je dan dezelfde error?
een andere optie , is je bios resetten, daarna oude erin, en kijken of hij start.
Dit is juist de error die je krijgt als hij geen toetsenbord ziet, dus opstarten zonder toetsenbord zal dezelfde fout geven.fcs schreef op 28 september 2004 @ 23:28:
hoe heb je de keyboards vervangen?
I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
Pagina: 1