Toon posts:

Problemen met Gentoo

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste gebruikers,

sinds kort ben ik in linux(Gentoo)begonnen.

en elke keer als ik met X de kde wil starten krijg ik "no screens found" ik heb hier gezien dat er veel topics over gingen maar had mijn antwoord niet kunnen vinden.

volgens mij is mijn xorgfile niet goed heeft iemand zo een file voor me zodat ik het onderdeel monitor kan vergelijken met de mijne

gr,

een linux noob

• keken
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-02 19:45
Ik zou het eens met
X -configure
proberen, dit zou moeten lukken ;)

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:33

Blaasvis

Cidora \o/

in plaats van te vragen naar een xorg config post die van je zelf eens. Daarbij zijn de specs van je monitor/video kaart ook gewilt ;)

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:11

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Ik zou zeggen, volg deze procedure van Gentoo en je zult merken waar het fout gaat.

Over het algemeen is de documentatie van Gentoo zeer uitgebreid.

Je melding betekent dat je geen werkende screen-sectie hebt. Dit kan in zowel de Monitor als de Device settings zitten. Kan ook zijn dat je gewoon helemaal geen Screen sectie hebt gebruikt. Er moet in ieder geval inzitten (in je Screen sectie:)
- Je screen Identifier
- Welke videokaart je gebruikt (ID van de Device)
- Welke monitor daar aan hangt (ID van de Monitor)
- Welke resolutie je gebruikt

Suc6

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik uit linux mijn errors zo kopieren dat ik ze ook in windows aan jullie kan laten zien

alvast bedankt

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:03

Flydude

Mighty pirate

Heb je ergens een FAT-partitie rondzwerven? Daar kan je je error-bestandjes op dumpen, zodat Windows ze ook kan lezen.

Anders een flopje. En check even Google op shell error redirection.

I am rubber, you are glue

• JeroenG
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-02 21:36
En met explore2fs kan je ook vanuit windows je ext2/3 partities benaderen om je logfiles te openen vanuit windows.

Verwijderd

Topicstarter
en wat te doen als je "per ongeluk" xorg.conf hebt verwijderd

Verwijderd

KeKen schreef op 28 september 2004 @ 22:54:
Ik zou het eens met
code:
1
X -configure

proberen, dit zou moeten lukken ;)
Dat bijvoorbeeld. Dan krijg je een aan de hand van jouw hardware gegenereerde xorg.conf.
Commando dus uitvoeren als root in /root, dan zet-ie hem daar neer en kun je hem aanpassen en cp'en naar /etc/X11.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 11:57 ]

• Ryceck
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-02 20:52

Ryceck

Constants and Variables

Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 11:49:
en wat te doen als je "per ongeluk" xorg.conf hebt verwijderd
xf86config of in jouw geval xorgconfig uitvoeren en een nieuwe maken :)

If everything is working perfect, break something before someone else fucks up.

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Ryceck schreef op 29 september 2004 @ 15:23:
[...]

xf86config of in jouw geval xorgconfig uitvoeren en een nieuwe maken :)
Of dus X -configure, dat is makkelijker aangezien ie dan automatisch een nieuwe conf aanmaakt, ipv dat je zelf dingen moet kiezen.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Verwijderd

Topicstarter
JeroenG33 schreef op 29 september 2004 @ 10:52:
En met explore2fs kan je ook vanuit windows je ext2/3 partities benaderen om je logfiles te openen vanuit windows.
kan het misschien iets speciefieker ik ben wel een n00b en ik heb geen fat32 partities.

alvast bedankt

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 15:00
neem aan dat je voor je linux hd`s ext2 of ext3 hebt gebruikt dan kun je met explore2fs vanuit windows die schijf benaderen als het ware het een fat32 of ntfs schijf

http://uranus.it.swin.edu.au/~jn/linux/explore2fs.htm

je kan ook de nt driver gebruiken

http://uranus.it.swin.edu.au/~jn/linux/ext2ifs.htm#Download

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:43
Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 21:26:
kan het misschien iets speciefieker ik ben wel een n00b en ik heb geen fat32 partities.
Allereerst, welkom op GoT!

Een probleempje wat ik in dit topic zie, is dat het wel erg helpdesk-achtig begint te worden, het is op GoT niet de bedoeling dat we je stap voor stap bij het handje gaan houden. Dat je niet weet hoe je logfiles opslaat om ze in windows te kunnen posten is OK, maar om daar zelf niets op te kunnen bedenken en ook na 2 tips daarover niet verder te kunnen komen - tja, als we op dat niveau moeten gaan helpen dan zijn we nog een week bezig voordat de X-configuratie uberhaupt hier staat, laat staan voordat het probleem opgelost is.

Verder vergeet je om andere relevante informatie te posten, ook nadat hier om gevraagd is - bijvoorbeeld wat voor videokaart en beeldscherm je hebt, en misschien nog wat andere details over je computer en wat je nu precies gedaan hebt. Die guide van Gentoo is namelijk best duidelijk, eigenlijk.

In ieder geval schiet het op deze manier niet op, en daarom doe ik dit topic dicht. Je mag zeker een nieuwe openen met meer informatie, maar ik stel voor dat je in de tussentijd gewoon zelf wat meer probeert met Linux in het algemeen; een goed beginpunt als je weer een topic wilt openen is door eerst de NOS policy - updated 22/09/2004 door te lezen. In de tweede post daarvan staan ook allerlei links naar informatieve sites, en in de eerste staat wat ongeveer de bedoeling is bij een topicstart.

P.S. Nog een detail: je hoeft niet te groeten of 'alvast bedankt' te posten onder vrijwel elk bericht.

P.S.2 - nog een ideetje, je kunt logfiles en configuraties ook uploaden per FTP of SMB naar een andere computer. Je hebt niet per se een GUI nodig om FTP te kunnen doen - als het netwerk maar werkt (en ik neem aan dat dat zo is als je Gentoo hebt kunnen installeren). Maar het voorstel om een windows-programma te gebruiken om op de ext2/3 partities te bladeren is waarschijnlijk handiger.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:43
Oh, nog iets anders: als je (zoals je zelf aangeeft) een newbie bent, waarom dan Gentoo? Knoppix al eens geprobeerd? Da's een CD'tje branden en klaar. Installeren op je harddisk zodat het sneller gaat kan ook...

Dus waarom lastig doen als het ook makkelijker kan?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.