Allereerst, welkom op GoT!
Een probleempje wat ik in dit topic zie, is dat het wel erg helpdesk-achtig begint te worden, het is op GoT niet de bedoeling dat we je stap voor stap bij het handje gaan houden. Dat je niet weet hoe je logfiles opslaat om ze in windows te kunnen posten is OK, maar om daar zelf niets op te kunnen bedenken en ook na 2 tips daarover niet verder te kunnen komen - tja, als we op dat niveau moeten gaan helpen dan zijn we nog een week bezig voordat de X-configuratie uberhaupt hier staat, laat staan voordat het probleem opgelost is.
Verder vergeet je om andere relevante informatie te posten, ook nadat hier om gevraagd is - bijvoorbeeld wat voor videokaart en beeldscherm je hebt, en misschien nog wat andere details over je computer en wat je nu precies gedaan hebt. Die guide van Gentoo is namelijk best duidelijk, eigenlijk.
In ieder geval schiet het op deze manier niet op, en daarom doe ik dit topic dicht. Je mag zeker een nieuwe openen met meer informatie, maar ik stel voor dat je in de tussentijd gewoon zelf wat meer probeert met Linux in het algemeen; een goed beginpunt als je weer een topic wilt openen is door eerst de
NOS policy - updated 22/09/2004 door te lezen. In de tweede post daarvan staan ook allerlei links naar informatieve sites, en in de eerste staat wat ongeveer de bedoeling is bij een topicstart.
P.S. Nog een detail: je hoeft niet te groeten of 'alvast bedankt' te posten onder vrijwel elk bericht.
P.S.2 - nog een ideetje, je kunt logfiles en configuraties ook uploaden per FTP of SMB naar een andere computer. Je hebt niet per se een GUI nodig om FTP te kunnen doen - als het netwerk maar werkt (en ik neem aan dat dat zo is als je Gentoo hebt kunnen installeren). Maar het voorstel om een windows-programma te gebruiken om op de ext2/3 partities te bladeren is waarschijnlijk handiger.