Toon posts:

Accespoints overlappen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de volgende vraag.

Op het moment ben ik met een projectje bezig (WLAN), werkt allemaal prima, alleen vallen bepaalde pc`s buiten de buitenste ring van het bereik.
Nu dacht ik dus om even een 2e accesspointje er bij te zetten en elkaar te laten overlappen "roaming" (ergens gelezen dat dat mogelijk was).

situatie:

Mijn eerste AP zit aan de ADSL switch vast, het gaat om de Nokia MW1122 en de 2e is de Cisco Aironet 350 waarmee ik het signaal wil verbreden.
kan iemand mij vertellen hoe ik dit aan ga pakken.
b.v hoe/wat moet ik forwarden/brigde? en zijn er bepaalde instellingen waar ik op moet letten. (zoals dezelfde WEPkey e.d)

• One_Eight_Se7en
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-04 09:26
mmm, je zorgt ervoor dat de SSID's die je kan instellen hetzelfde zijn... en je zorgt dat de kanaal niet hetzelfde is als de Nokia. Bridge of forwarding heb je dan niet nodig, meen ik.

Daarnaast is idd het synchen van de config wel makkelijk, vooral met latere configuratie :) (dus eventuele admins-pass/WEP-keys/MAC-adressen...)

Zo doe ik dat tenminste bij een aanleg :)

Verwijderd

Topicstarter
One_Eight_Se7en schreef op 28 september 2004 @ 22:55:
mmm, je zorgt ervoor dat de SSID's die je kan instellen hetzelfde zijn... en je zorgt dat de kanaal niet hetzelfde is als de Nokia. Bridge of forwarding heb je dan niet nodig, meen ik.

Daarnaast is idd het synchen van de config wel makkelijk, vooral met latere configuratie :) (dus eventuele admins-pass/WEP-keys/MAC-adressen...)

Zo doe ik dat tenminste bij een aanleg :)
maar als je het kanaal niet hetzelfde zet, dan heb je toch geen verbinding met elkaar ? :?
en blijft de instelling wel gewoon op "infrastructure" of moet deze nu op AD-HOC?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 22:58 ]

• One_Eight_Se7en
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-04 09:26
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 22:57:
[...]

maar als je het kanaal niet hetzelfde zet, dan heb je toch geen verbinding met elkaar ? :?
en blijft de instelling wel gewoon op "infrastructure" of moet deze nu op AD-HOC?
Nee, het SSID zorgt ervoor dat ze blijven communiceren. De kanaal heeft te maken met de frequentie waarop de AP uitzend. Aangezien elkaar overlappen kunnen ze bij gelijke kanalen storingen gaan geven.

De instelling "infrastructure" of AD-HOC heeft te maken hoe jij die nieuwe Nokia gaat verbinding laten maken...
Krijgt die een eigen draad vanaf de Switch > Infrastructure
Moet ie zn signaal ontvangen van het AP en vervolgens verder verspreiden > AD-HOC

[ Voor 3% gewijzigd door One_Eight_Se7en op 28-09-2004 23:04 . Reden: lastig woord dat infrastructure :) ]