[XP] Software RAID 1 boot niet na aanmaken mirrors

Pagina: 1
Acties:

• Rodyman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-06-2024
Mijn Windows XP boot niet meer na het aanmaken van een software RAID 1 mirror. Hij komt in een opstart menu met de keuzes:
"Boot mirror C - secondary plex "
en
"Windows(default)"

Bij elk van deze 2 komt hij heeeeeel even (paar seconden) bij het schermpje van XP met zo'n lopend balkje erachter zegmaar, maar start dan gelijk weer opnieuw op.

Ik heb hetvolgende precies gedaan:

In mijn systeem (p800 - 2x20Gb hd) heb ik 1 hd geformateerd en verdeelt in 2 partities.
Daarna heb ik de windows xp raid 1/5 patch uitgevoerd volgens: reviews: Hardware en software RAID 5 performance in Windows XP

Tot hier nog niets fout. Ik kon opnieuw opstarten, alles prima, er waren 2 opties bijgekomen in Disk Management (RAID 1 mirroring en RAID 5).

Nu heb ik een mirror gemaakt van de complete eerste schijf naar de 2e schijf. Na een tijdje generaten ging dit ook allemaal perfect. Het systeem draaide gewoon perfect, maar na een reboot doet hij het dus niet meer :'( .

Ik heb daarna op aanraden van wat andere topics geprobeerd het boot.ini bestand aan te passen in hetvolgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
[boot loader]
timeout=10
default=multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows Server 2003 Test 1" /fastdetect
multi(0)disk(1)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows Server 2003 Test 2" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows Server 2003 Test 3" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows Server 2003 Test 4" /fastdetect

Maar helaas, bij test1 en test2 kreeg ik foutmelding, en bij test3 en test4 het zelfde probleem dat hij reboot na een paar seconde het windows schermpje te zien.

Wie oh wie kan me helpen hiermee? Het zou toch moeten werken in principe? Want die eerste schijf zegmaar die ik gemirrored heb, die werkte eerst toch ook, en daar is (volgens mij) toch niets aan veranderd?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Je kunt afaik niet booten van een SW-RAID, en als ik het goed begrijp probeer jij dat wel :)

[ Voor 39% gewijzigd door G33rt op 28-09-2004 22:43 ]

• Rodyman
G33rt schreef op 28 september 2004 @ 22:43:
Je kunt afaik niet booten van een SW-RAID, en als ik het goed begrijp probeer jij dat wel :)
Niet van een RAID-0 striping nee, maar van een mirror (RAID 1) zeker wel. Heb het namelijk vaker toegepast op een server die ik heb staan.

• Rodyman
niemand een idee hierover??

• EWS99
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:42
Ik zit in hetzelfde schuitje, dus met dezelfde problemen. Wat mij opvalt is dat het bij mij gebeurt is na de installatie van Servicepack 2.
Ik heb als test windows XP (engels) met Servicepack 2 opnieuw geinstalleerd. Daarna heb ik de hack er overheen gezet, en wat bleek? In diskmanagement (na de convert naar dynamic disks) zijn de 2 opties Mirror & Raid 5 verdwenen.
Zou MS. dat met servicepack 2 verwijderd hebben ofzo? Of heeft iemand het al werkend in servicepack 2?

Hier had uw advertentie kunnen staan!