Toon posts:

[Gnome] Bestanden uit de prullenbak terughalen?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet mensen,

Ik had ff een tmp folder weg gegooid naar de prullenbak omdat ik dacht dat ze niet nodig waren en zo ja ze weer snel terug kon halen. Maar Linux weigerd nu op te starten, blijkbaar erg belangrijke bestanden ,waardoor ik ze niet meer terug kan halen...plzz HELP ME!

Fedora Core 2
Gnome
Kan dus alleen de command line aanspreken.

Alvast bedankt,
P.S. Ben naab dus aub een ddl uitleg :X

Verwijderd

Je kunt alleen de command line aanspreken? Kun je wel inloggen? Start X niet meer op? Krijg je het X aanmeldscherm? Kun je wel met een andere user inloggen?

Heb je trouwens "/tmp" weggegooid? :? In dat geval moet je deze directory gewoon weer aanmaken met de juiste permissies: owner en group "root",, rwx voor user-group-other, en sticky bit op "other".

edit: R3boot legt het wel effe wat simpeler uit. chown root:root /tmp, chmod 4777 /tmp.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 22:34 ]

Verwijderd

is dit toevalig de dir /tmp

log dan in als root en maak hem opnieuw aan.
dat zou goed genoeg moeten zijn, denk ik.

Verwijderd

vergeet nadat je m hebt aangemaakt niet ff chmod 14777 /tmp te doen, anders werkt het nog niet.

Inloggen kan btw door op de lilo of grub prompt de "single" parameter mee te geven aan de kernel opties. Daarmee kom je in de "single user" mode, en kun je /tmp weer aanmaken. Hierna rebooten en je systeem moet weer werken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 23:01 ]

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Voor zover ik weet moet /tmp 1777 zijn (4777 geeft een "s" bit aan /tmp, 1777 geeft een "t" bit aan /tmp. Tot nu toe heb ik alleen nog maar bakken gezien waarop /tmp een "t" bit had, dus 1777.

Verwijderd

Topicstarter
ja /tmp = weg en ik kan alleen command line raadplegen

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al zei ik ben n00b directory maken kan ik niet eens :X

• BRAINLESS01
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-02 14:42
dat is toch niet zo moeilijk... beetje zoeken had ook wel geholpen, maar goed: mkdir /tmp

Verwijderd

Topicstarter
Is er geen tool om die crap terug te krijgen want de commands werken niet egt.... :(

Verwijderd

Topicstarter
Thnx Brainless maar de commands werken niet hij probeer X te laden maar faalt steeds

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:45
Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 00:10:
Is er geen tool om die crap terug te krijgen want de commands werken niet egt.... :(
mkdir /tmp en chmod 1777 /temp is toch niet zo moeilijk? :/

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:00
Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 00:01:
Zoals ik al zei ik ben n00b directory maken kan ik niet eens :X
Right. En hoe moeilijk is het om op te zoeken hoe zoiets moet?

Precies..

Aangezien we op GoT mensen niet stap voor stap bij het handje gaan houden (zeker niet bij zulke simpele dingen), gaat dit topic dicht. In de NOS policy - updated 22/09/2004 staat uitgelegd wat we ongeveer van een topicstart verwachten in NOS. Uitdrukkingen als 'ik ben naab plzz HELP ME!', 'hoe maak ik een directory' en dergelijke maken in ieder geval geen deel uit van die verwachtingen.

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:00
Als de commando's niet werken, het helpt om in te loggen als root.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.