Toon posts:

[Win95] ISDN installatieprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn vaders zeer oude cimputer een herinstallatie gedaan van Windows 95. Als ik er 98 op zet start 'ie niet eens op, vandaar toch maar weer 95. Ik heb alle data op een d:\partitie gezet en c:\ geformatteerd, schone installatie Windows 95.
Nu heeft hij een Eicon Diva 2.01 ISDN-Modem, maar geen drivers. Goed, ik drivers gedownload van het internet, installatie uitgevoerd. Maar telkens als ik de inbelverbinding tot stand breng krijg ik de melding dat er geen kiestoon is. Ik heb diverse instellingen geprobeerd, een extra 0 voor het inbelnummer, een paar komma's voor en achter het inbelnummer, alle instellingen nagekeken, lijkt allemaal prima, maar toch gaat het niet goed, geen kiestoon dus...
Ok, ik heb voordat ik de computer herinstalleerd heb wel de inbelinstellingen nagekeken en ik kan me 1 verschil herinneren met zoals het nu is. Ik heb het vermoeden dat er toch iets fout zit met de modeminstallatie. Ik kon voor de herinstallatie namelijk kiezen voor channel 0. Nu vind ik dat niet meer terug. Ik denk dan toch dat er iets fout zit in de driverinstallatie, maar ik kan niet uitvinden wat! Ik heb de drivers van de Eicon-site zelf gedownload, heb zelfs de Windows 98 versie geprobeerd, computer opengeschroefd en het is toch echt een Diva 2.01. Ik ben erg op zoek naar oplossingen, maar ik kom er maar niet uit. Ik hoop dat jullie me een oplossing kunnen geven, alle suggesties zijn welkom!!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
zijn de drivers wel compatebel met 95 want ik denk het niet want het is zwaar verouderd kijk is effe alles na wat het systeem weergeeft bij modems enzo..!!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:04

pistole

Frutter

Vroeger ook zo'n Eicon Diva kaartje gehad (geweldig ding trouwens) :)

Heb je wel het land correct ingesteld in het control panel applet van de diva? Dit bepaald namelijk welk protocol hij moet praten over je isdn verbinding.

Ik frut, dus ik epibreer

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:03
Heb je het ISDN Accelerator Pack of de Externe toegang update geinstalleerd ? Zie ook dit knowledge base artikel voor meer inforamtie.

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je moet idd kunnen kiezen tussen channel 0 of 1. Dus de instal is niet helemaal goed gegaan ben ik bang

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi