Ik heb sinds enkele dagen last van spyware die elke keer ik het verwijder toch terugkomt, maar elke keer zijn het andere dingen
Het vreemde is dat dit begon nadat ik alle recentste windows en internet explorer updates heb gedownload op de microsoft site
Als ik mijn pc opstart, worden meestal al enkele .exe files gerunt die niet echt goed zijn, en na verloop van tijd komen er steeds meer bij en vermenigvuldigen de .exe files zich waardoor mijn systeem uiteraard veel trager wordt
Sommige processen zorgen ook voor een constant uitgaand verkeer van mijn pc
het zijn files zoals:
- netscape.exe (en nee ik heb geen netscape browser geïnstalleerd, deze file wordt opeens aangemaakt in mijn C:/ map en C:/winnt/system32)
- win32.exe
- winsyst.exe
- winsys32.exe,
- svch0st.exe (niet de gewone svchost.exe dus)
- l0c0.exe
- notifyphonebook.exe
en zo kan ik nog wel even doorgaan
Wat ik elke keer doe:
- scannen met adaware en alles verwijderen
- scannen met HiJackThis en alle slechte dingen verwijderen
- processen bekijken met Security Task Manager en alle slechte processen uitschakelen en in quarantaine plaatsen zodat ze niet opnieuw gestart worden bij de volgende start van windows
- overgebleven .exe files manueel verwijderen
Hierna is alles in orde maar na een tijdje komen er gewoon weer nieuwe dingen.
Als iemand weet waaraan dit zou kunnen liggen laat het me dan aub weten want zo kan het toch niet blijven duren vind ik.
Misschien kan ik die windows updates weer uninstallen ofzo (ik weet dat het stom klinkt maar wie weet, alles begon tenslotte toen ik ze installde
)
Alvast bedankt
Het vreemde is dat dit begon nadat ik alle recentste windows en internet explorer updates heb gedownload op de microsoft site
Als ik mijn pc opstart, worden meestal al enkele .exe files gerunt die niet echt goed zijn, en na verloop van tijd komen er steeds meer bij en vermenigvuldigen de .exe files zich waardoor mijn systeem uiteraard veel trager wordt
Sommige processen zorgen ook voor een constant uitgaand verkeer van mijn pc
het zijn files zoals:
- netscape.exe (en nee ik heb geen netscape browser geïnstalleerd, deze file wordt opeens aangemaakt in mijn C:/ map en C:/winnt/system32)
- win32.exe
- winsyst.exe
- winsys32.exe,
- svch0st.exe (niet de gewone svchost.exe dus)
- l0c0.exe
- notifyphonebook.exe
en zo kan ik nog wel even doorgaan
Wat ik elke keer doe:
- scannen met adaware en alles verwijderen
- scannen met HiJackThis en alle slechte dingen verwijderen
- processen bekijken met Security Task Manager en alle slechte processen uitschakelen en in quarantaine plaatsen zodat ze niet opnieuw gestart worden bij de volgende start van windows
- overgebleven .exe files manueel verwijderen
Hierna is alles in orde maar na een tijdje komen er gewoon weer nieuwe dingen.
Als iemand weet waaraan dit zou kunnen liggen laat het me dan aub weten want zo kan het toch niet blijven duren vind ik.
Misschien kan ik die windows updates weer uninstallen ofzo (ik weet dat het stom klinkt maar wie weet, alles begon tenslotte toen ik ze installde
Alvast bedankt