Toon posts:

[Vraag]geluidsbeeld een kwartslag draaien op de reciever.

Pagina: 1
Acties:
  • 123 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
op dit moment heb ik een kamer waar nog geen TV in staat, maar het hele geluid is er al voor klaar. er staan een zwik speakers die me aanstaan, en de reciever doet ook zijn werk keurig....

maar nu is het zo, dat als ik achter de computer zit, ik een kwartslag ten opzichte van de speakers gedraaid zit, naast mijn linker front. die toetert dan ook altijd vrolijk in mijn oor.

hier een fototje van de situatie:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.mirror.twistspace.com/img.php?/Q21D9HIX90IQ/9GY50I6727E3/JPEG/1091971867//955l
Afbeeldingslocatie: http://picserver.mirror.twistspace.com/img.php?/U8QZ0WY7H8H2/I33KF8R24T1B/JPEG/1091971868//955l
ondertussen heb ik al stands en de zooi is opgeruimd

mischien snappen jullie dat dit achter de computer niet echt genieten is van de muziek :)

nu heb ik beide front speakers op de A aanluiting van de reciever staan, en ik heb de B nog vrij. (Dus A links zit op mijn front aan de linker zijde, en A rechts, zit op mijn front op de rechterzijde, voor de mensen die het nu al niet meer volgen)

mijn idee is als volgt:
De A aansluiting zo behouden, maar op de B aansluiting de Right gebruiken op mijn linker front, em de B left op mijn links achter surround.
allemaal leuk en aardig en ik heb dr ook wel vertrouwen in.

Maar....
er zit zo'n gouden plaat tussen de connectoren (heten die zo?) die dus een verbinding maken naar mijn kabels, die naar mijn reciever lopen.
kan dat kwaad voor mijn reciever? of moet ik even die plaatjes er tussen uit halen?
de speaker heeft op mijn manier namelijk dan een "bi-wire"

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/view_image.php/0029KYR704ZN/picserver.jpeg

En kan het kwaad als ik per ongeluk dan A+B tegelijkertijd gebruik? waarom kan je zelf denk ik wel invullen, maar of het daadwerkelijk kwaad kan is allemaal de vraag.

wie o wie weet het?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:22

voodooless

Sound is no voodoo!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
dank, maar hier worden Software matige oplossingen genoemd, en een verhaaltje over een switschbox.. ben, niet veel wijzer. ik gebruik zeer vaak ook mijn dvd speler of radio voor de geluidsbron. en eigenlijk is mijn vraag gewoon of mijn oplossing kan zonder dat t spul naar zijn grootje wordt geholpen.

Verwijderd

Naja, van die plaatjes achter op je speakers moet je gewoon afblijven (8> , want anders ga je je woofers en je tweeters afzonderlijk aansturen, en in deze situatie zullen dat alleen je hogetonen of alleen je mid-bassen een kwart slag draaien |:(

Volgens mij moet het gewoon kunnen als je A of B om de beurt aan zet.. A+B tegelijkertijd zal je receiver idd niet lekker vinden. Kan je trouwens niet 2 van die kleine mordaunt shorts erbij kopen en die op B aansluiten en naast je monitor zetten?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 september 2004 @ 21:58:
Naja, van die plaatjes achter op je speakers moet je gewoon afblijven (8> , want anders ga je je woofers en je tweeters afzonderlijk aansturen, en in deze situatie zullen dat alleen je hogetonen of alleen je mid-bassen een kwart slag draaien |:(

Volgens mij moet het gewoon kunnen als je A of B om de beurt aan zet.. A+B tegelijkertijd zal je receiver idd niet lekker vinden. Kan je trouwens niet 2 van die kleine mordaunt shorts erbij kopen en die op B aansluiten en naast je monitor zetten?
ik had eerst "van die kleine Mordaunt shorts" (nu nogsteeds eentje voor center achter) maar die zijn echt een hel om te vinden.. die ééne kleine kostte mij 3 maanden behoorlijk intensief zoeken (meerdere audiozaken per week bellen) verder zijn ze gek genoeg bijna net zo duur als 902's dus dat heb ik er ook niet meer voor over.

dus dat ga ik zeker niet weer doen, maar bedankt voor de tip :)

denk dat ik maar een speaker kabel ga kopen :)

Verwijderd

dan krijg je dus 2 dikke speakerkabels per box die door je kamer lopen, misschien is het besparing van geld en ruimte om een kroonsteen te gebruiken vlak voor je versterker en dan 2 kleine draadjes daarvan in a en b te doen en de andere kant gewoon de kabel die je hebt liggen naar de box....
Is misschien niet audiofiel verantwoord maar zal ook wel werken toch?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 september 2004 @ 00:47:
dan krijg je dus 2 dikke speakerkabels per box die door je kamer lopen, misschien is het besparing van geld en ruimte om een kroonsteen te gebruiken vlak voor je versterker en dan 2 kleine draadjes daarvan in a en b te doen en de andere kant gewoon de kabel die je hebt liggen naar de box....
Is misschien niet audiofiel verantwoord maar zal ook wel werken toch?
ook een erg nuttige oplossing lijkt me, ga dat zeker even testen, want het is idd een kleine moeite!
Pagina: 1