Toon posts:

Hoe zenders instellen op Sony Triniton (199x model)

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Sony Trinitron gekregen van iemand (8 jaar oud) en nu weet ik niet hoe ik de zenders krijg ingesteld met de ab of hoe dan ook :P

Heb alle knopjes geprobeerd maar krijg maar geen setup menu oid.
Ik heb nu de zenders die door de vorige eigenaars zijn ingesteld en er missen een paar zenders en zou graag wel willen dat ik die er bij heb.

Het type is RM-673

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hoolw005/tv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hoolw005/ab.jpg
sorry dat de pic niet scherp is maar scherper krijg ik em niet

• Charlie932
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-02 19:56
Ik heb ook nog een oude Sony op de slaapkamer.... lijkt daarop.
Daar moet het dan ook op de TV zelf en niet met de AB. Er zit een klepje aan de voorkant en daaronder zitten de zoek en opslaanknopjes.
Succes!

Het leven is net een dolfijn...... meestal dol, maar soms ook fijn.

Verwijderd

zit er niet ergens een verborgen klepje op de TV?

of anders even de vorige eigenaar vragen ;)

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:08
Zenders stellen kan je bij deze tv niet met de afstandsbediening..
Op de tv moet je helemaal rechtsonderin onder de lichtjes en powerknop indrukken en daar komt een laatje naar buiten. Daar kan je je zenders mee instellen.
Tis alweer een tijdje geleden dat ik het zenders ingesteld hebt met deze tv dus weet niet meer precies welke knopjes je moet gebruiken. Probeer het maar ff.

Verwijderd

Topicstarter
De eigenaar weet het niet, er zit wel een klepje daar heb ik al wat op lopen raggen maar er kwam nix :P

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~hoolw005/tv_klep.jpg

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Denk niet dat deze al OSD heeft ;)

Waarschijnlijk heb je op de TV zelf wel pijltjes toetsen waarmee je scant, als je dan een zender hebt, gewoon 1 van de andere knopjes een paar seconden indrukken. (Edit -> 1 van die twee knopjes rechtsbovenin om op te slaan) Dan merk je vanzelf of hij wat opslaat.

Succes :)

[ Voor 11% gewijzigd door Roamor op 28-09-2004 21:41 ]

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:04

Wok

Dakloos...

Onderste plaatje:

Bovenste rij, tweede van rechts indrukken. Als het goed is kom je dan in de setup mode. Met de knop C (linksboven) kun je dan waarschijnlijk met de afstandsbediening het nummerieke kanaal ingeven (in mijn geval bijvoorbeeld C44 voor RTL4). Vervolgens de knop rechtsboven indrukken en zender wordt opgeslagen.

Dat moet volgens mij een aardig eind in de goede richting zijn. Jammer dat de pics can de knoppen op TV en AB niet scherper zijn, anders kon ik misschien nog iets meer in detail treden :)

EDIT:

Bij nader inzien: met de C-toets kun je het kanaalsoort kiezen (meestal aangeduid met C of S; alle gangbare zenders zitten op de C-band). Met de PROG-toetsen zou je dan kunnen 'zappen' tussen de kanalen, ofwel een soort van tracking, maar dat met grote stappen ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Wok op 28-09-2004 21:47 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:08
ff de knopjes nummeren.. van links naar rechts
1/2/3/4
5/6/7/8
9/10/11/12

Als ik me niet vergis.. knopje 3 om zender zoeken te starten.. scannen met 7 of 8 (vooruit achteruit) en vastleggen met 4.

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb t door nu!!!

wel een kutsysteem hoor :P

tx allemaal!
Pagina: 1