Toon posts:

[HT]Limit HC40RVS?

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik ben reeds een tijdje op zoek naar een stelletje nieuwe speakers; omdat mijn huidige zelfbouwsetup wat slordig is. :X

Nu heb ik hierjuist in de Makro (grootwarenhuis hier in België) een setje gevonden van Limit, en die viel me meteen op, reeds van de andere kant van de gang, en wel door de enorme woofer. Plaats twee woofers van de Z-680 opeen, en je bekomt dit ongeveer :)

Bon, de naam van het setje bleek dus Limit HC40RVS te zijn. Helaas vindt ons aller vriend niets van dit leuks :(

Daarom zou ik vragen wat jullie ervan zouden denken, mss heeft iemand hier al ervaringen mee. De prijs bedraagt overigens €160, en mijn budget reikt niet veel verder dan dat. (Dus €200 voor Z-5300 is me al teveel :( )

Het moet voor mij niet per sé luid gaan; maar ik ben wel vet veel bas gewend (er staan hier nu twee gepoorte 25cm subs onder mn bureau ;) ); daarom ook dat die sub me direct opviel. Het probleem dat ik nu heb is dat mn bas zich niet goed verspreid omdat de golflengt gewoon te lang reikt. Maw: mijn bas is _achter_ mij, in de uiterste hoek van mn kamer :X Een deftige sub heb ik dus wel degelijk nodig, niet terug van die zelfbouwdingen :)

Overigens staan de zuilen van dit setje reeds op spikes, en de 8" sub straalt naar beneden, en staat op pootjes op een grondplaat, die op zijn beurt op rubberen voetjes staat (alhoewel die laaste wel bijna miniscuul dun zijn...). Dit leek met toch al een teken van kwaliteit :)

Verwijderd

Tsja, het boekske van de Makro krijg ik ier nie. Als ge er geen geld wilt aan geven, en toch kwaliteit wilt zulde wel beter moeten zoeken. Volgens mij is da vooral Johnny gerief (ik heb er nog niks van gezien, maar heb er toch een mening over :P). Kwaliteit kost nu eenmaal geld. Als je iets goed wilt voor weinig geld denk ik dat je beter de koopjeskrant of zo iets beter bekijkt.

(er mag toch eens in het Vlaamsch getypt worden op een Nederlands forum hoop ik)

Verwijderd

Topicstarter
Komt ook ni uit het reclamefolderke ze :) Dat is gewoon een all-time product.

En wie weet is Limit geen high-end merk? :P

Zoals ik al zei, het moet voor mij ook niet per sé luid gaan, ook geluidskwaliteit til ik niet zo zwaar aan. Vooral vlotte bas heb ik nodig ;)

(disclaimer: ik ben geen johnny! :Y) B) )

Edit: koopjeskrant? Wasda? :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 16:52 ]

Verwijderd

Ik em nooit nie gezegd da ge ne johnny zijt, maar met zo nen merknaam is de kans groot dat het zo (en neem ne de benaming niet kwalijk) een puberspeakersysteempje is. Ik wil maar zeggen, het slag speakers die van zo een slecht hout zijn gemaakt dat het bijna karton kan zijn. Daarvoor zijn natuurlijk tal van winkels voor te vinden. Het slag electronicaboerenwinkels. Vaak de verdelers van JB systems en dergelijke

Als iets speciefieker zou zeggen wat je juist zoekt is het natuurlijk makkelijk. Zoek je een stereo set? Of een PC set? Budget? Goed en goedkoop gaan vrijwel nooit samen.

www.koopjeskrant.be een goede bron voor 2de handsgerief

offtopic:
Ik heb nooit de bedoeling om mensen verbaal te kwetsen, maar soms doe ik dat toch ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nog nooit van smiley's gehoort zeker ;) :P Ik wist goed genoeg dat nonkel mij niet zou willen kwetsen }:O ;)

Anyway, zoals ik al zei, ik weet ook wel wat van audio, en daarom zei ik ook direct dat het setje mij opviel. De sub weegt echt rugvretend veel, en onder de zuilen zitten zelfs spikes! Ook zijn de aansluitingen mooie... euhm hoe noemt dat weer zoiets... zo van die ronde schroeven, you know what I mean ;)

Ok, de zuilen zijn wel van plastic, maar de sattelites van Logitech bv. zijn ook niet van hout hé ;)

Of het voor de PC is of niet doet er niet echt toe hé, mijn huidige setje staat ook aangesloten op zowel TV als PC :)

Het moet niet per sé luid kunnen, maar ik geniet wel van een lekkere bas. Ter illustratie: mijn sattelites die ik nu heb, krijgen 4*15W :P terwijl ik twee diep gepoorte subs heb :)

/edit: Limit klinkt you Johnny in de oren?? 8)7 Niet dat het zo 1337 klinkt mss, maar Johnny? :P En JBSystems noem jij puberluidsprekers 8)7 :z Naja, het is mss geen B&O, maar puberluidsprekers? :P O-) ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2004 19:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben gisteren gaan vragen of ik hen mocht beluisteren; maar ik had mijn zin nog niet eens afgerond, of ik kreeg al een afgebeten NEE voor mn kiezen :X

Overigens heb ik een foto gevonden; én zelfs een site gevonden }:O
Pagina: 1