LOI software wil geen verbinding maken

Pagina: 1
Acties:

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:50
Sinds een tijdje heeft de LOI een online cursusprogramma (Campus Pro). Hiermee kunnnen de studieresultaten via internet verstuurd worden.

Nu is het probleem dat de software geen verbinding met de server kan opzetten. Ik krijg direct de melding: timeout of verbinding geannuleerd door gebruiker.

Andere programma's werken wel gewoon :? Ik heb al diverse dingen geprobeerd:

1. Software op een andere pc/adsl verbinding. Werkt wel
2. Software op een andere pc met dezelfde adsl verbinding. Werkt niet.
3. Speedtouch modem gereset.
4. NAT opgezet. (dmv virtual server). Werkt niet.

Pc is een WinXP machine met ADSL van KPN (directadsl) en een speedtouch modem. De helpdesk van de LOI komt er voorlopig ook niet uit. Iemand nog zinnige tips? :)

-

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
Windows XP met sp2 toevallig :? probeer het eens met sp1

ben veel communicatieprogjes tegengekomen die een update nodig hebben voor sp2, mischien deze ook wel :?

A wise man's life is based around fuck you

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-08 22:02
Mischien de ingebouwde firewall van SP2?

• SysRq
Onder SP1 ook al geprobeerd. Geen resultaat. Ook de firewall/virusscanner uitschakelen hielp niet. Helaas :/

-

• SysRq
Schop! :P

Niiemand een idee?

-

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Je hebt een NAT opgezet, maar hoe ziet die table eruit?

Heb je contact gehad met LOI, betreffende van welke poorten het programma gebruik maakt?

• SysRq
saviour schreef op 30 september 2004 @ 12:14:
Je hebt een NAT opgezet, maar hoe ziet die table eruit?
Ik heb zelf tijdelijk een dmz ervoor opgezet. Hielp niet.
Heb je contact gehad met LOI, betreffende van welke poorten het programma gebruik maakt?
Ik heb al een paar keer contact gehad, maar nooit met de juiste personen volgens mij. Ze wisten het zelf iig niet.

-

• SysRq
* kickje. :) *

-

Verwijderd

Ik heb ongeveer net zoiets... Na 625kb gedownload te hebben blijft de installatie hangen, wanneer ik dan op annuleren klik gaat hij heel langzaam verder met downloaden, maar uiteindelijk geeft hij na ongeveer een kwartier en bij 720kb de melding "timeout of verbinding geannuleerd door gebruiker".

Het gaat om Campus Pro 1.1.3 op een vrij nieuwe pc met Windows XP SP2, Wanadoo adsl via een multi-pc Speedtouch 510, virusscanner en firewall (ook die van Windows) had ik tijdelijk uitgeschakeld. Ik heb zelfs Windows weer helemaal schoon geïnstalleerd, met de laatste updates en drivers, maar niets helpt...

Op een andere (oude) pc, ook met Windows XP en aangesloten op dezelfde routermodem werkt het wél!... :? Ook daar ging de installatie niet helemaal soepel, maar uiteindelijk kwam alles wel goed.

'k Heb nog geen contact opgenomen met de LOI, kan er ook niets over op hun site vinden.

edit:

Na blijven proberen en nogmaals proberen bleef de installatie steken op ongeveer 720k. Als ik dan het installatie-programma op de normale manier afsluit, geeft Campus Pro een foutmelding bij het starten. Wanneer ik echter de installatie dan afsluit met <ctrl><alt><delete> kan ik het programma gewoon starten.
Wat ik nu alleen niet zeker weet is of ik alle informatie nou op mijn pc heb staan, of dat er wat ontbreekt.
Nog een off-topic vraag: In de 'introductie' wordt gesproken over een studieplanner, die bij de eerste zending bijgevoegd zou moeten zijn. Ik heb deze zending gecontroleerd en er ontbrak niets, maar kan ook nergens een studieplanner vinden... Of zou dat in het Campus Pro programma moeten zitten?

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2004 15:49 ]

Pagina: 1