Extern PCI slot via USB 2.0

Pagina: 1
Acties:

• cosmo_roel
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-03 20:44
ik vroeg me af of het bestaat en uberhaupt mogelijk is:
een extern pci slot dat je aansluit via USB (liefst 2.0, ivm snelheid)

deze vraag gezien ik een laptop heb en usb-oplossingen van een de meeste problemen meestal duurder of onverkrijgbaar zijn.

betr zoekwerk: ik heb zowel op google als op het forum gezocht, maar ik vind enkel dingen over pci-kaarten met usb poorten erop.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-03 13:45

Haan

dotnetter

Ik geloof niet dat zoiets bestaat eerlijk gezegd.. heb er in ieder geval nog nooit van gehoord.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• HyperDevil
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-12-2025
Neem je een barebone pc'tje mee :P

Verwijderd

ik heb wel eens zoiets gezien. was gewoon een kastje met een PCI-riser. en die zat dan in een soort convertor met een usb stekker eraan. maar volgens mij was dat ding niet erg goedkoop, en het is natuurlijk ook vragen om problemen omdat die pci bus niet rechtstreeks toegang heeft tot de chipset.

wat wil je eigenlijk? misschien weet iemand er juist wel een goedkope oplossing voor.

• MSalters
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-03 10:47
Zelfs als het bestaat, dan schiet je er waarschijnlijk weinig mee op. Windows zal de PCI bus niet zien, en de PnP BIOS ook niet. Een custom driver zou'm wel kunnen zien, overigens. Zo'n USB-naar-PCI converter moet je namelijk als een losse PCI-bus controller implementeren met daaraan een USB slave. Die PCI controller is dan niet dezelfde PCI controller als je interne.

Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein

Verwijderd

Waar heb je het voor nodig??
Is er geen usb versie van die kaart dan??
Pagina: 1