Toon posts:

webcam en voice over ip professioneel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
bij mij op het werk willen we voor alle medewerkers (250), die op locatie bij de klant werken, een laptop geven en webcam en een adsl of umts verbinding om zo makkelijk te communiceren, als aanvulling op de normale communicatie, dit ivm met de files en het feit dat iedereen verspreid over het land zit en mensen na 12 van huis te zijn niet nog eventjes naar kantoor te laten komen.

Het beeld en geluid moeten synchroon lopen.

wat hebben we nodig aan verbinding/technieken.

- 150 laptops
- 150 webcams
- server/client based??
- via msn/spyke??
- .......
-..........

Het budget is rond de € 400.000.-

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-09-2004 20:32 ]

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:37

Nik

Wat heb je zelf al onderzocht? Waar ben je tegenaangelopen, wat verwacht je nu precies van ons? Dat wij je netwerkje in elkaar zetten? ;)

• Gully
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-04-2022

Gully

Master Gully! (tm)

Netmeeting of vergelijkbaars installen op al die flaptops en communiceren maar :)

GullyTM is protected by copyright laws since 1978.

Verwijderd

Topicstarter
we hebben getest met msn, wat schijnbaar de makkelijkste manier.
via umts, via kabel/adsl verbinding.

Probleem is alleen op alles synchroon te laten lopen.
Webcams waarmee we getest hebben is de logitech sphere.
Laptops zijn P4.

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:32

tweakerbee

dus..?

Gebruik in ieder geval laptop mounted camera's, anders zit je voortdurend langs de andere persoon heen te kijken, als de camera erop staat heb je nog enigszins de illusie dat je elkaar aankijkt.

Richt een mooie Netmeeting (of hoe de opvolger ook heet in Windows 2003 Server) omgeving in, waarop de clients allemaal in kunnen loggen. MSN lijkt mij niet echt een geschikte omgeving (kleine plaatjes etc.).

Als ik het nog verder voor je uit moet spellen vind ik dat best, maar dan kun je er op rekenen dat er van je € 400.000 enkele procenten naar mij toe gaan :Y)
(Denk trouwens zo ruwweg dat initiele kosten niet ver boven de € 300.000 hoeven te liggen.)

[ Voor 9% gewijzigd door tweakerbee op 05-10-2004 02:02 ]

You can't have everything. Where would you put it?