Gedeeltelijk draadloos?

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

• Benadski
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-04 14:30
De situatie: Ik heb een gekraakt Alcatel Speed Touch Modem waaraan een 10/100 8 poorts switch hangt. Ik heb daar weer 4 PC's en een KiSS player aan hangen.

Het probleem: M'n zus heeft een laptop gekocht, erg leuk ding enzo, maar nu wil ze internet... Een kabel trekken dus dacht ik. Jahoor, het werkt! Maar nu wil ze overal in het huis kunnen werken zonder kabel, draadloos dus. Hoe doe ik dit nou? Ik wil er geen PC voor hebben aanstaan en de huidige router en modem wil ik gewoon houden. Kan dat wel wat ik wil?

• jurma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-05 23:45

jurma

simply connecting...

je kan een accesspoint kopen en deze doormiddel van je router een ip adres geven.
dan kan je zus dmv van accesspoint op internet.
de huidige accesspoints kosten +- 60 euro ofzo

If you want to be serious, we make a powerpoint presentation.

• Icey
  • Laatst online: 15-05 16:24
Inderdaad heb je niet meer nodig dan een accespiont die je rechtstreeks op de switch hangt, de router regelt verder alles voor je. En klaar ben je, maar...

En die maar zeg ik er ff bij, vaak genoeg denken mensen 'het werkt, mooi!'. Standaart werkt het inderdaad prima, enkel vaak met een slechte beveiliging... of zeg maar beter helemaal niet ;).

Ssid broadcast kan je uitzetten, macadres filtering is ook wel handig, 64bit wep of wpa en je zit relatief gezien veilig voor een thuisgebruiker :).

• Benadski
  • Laatst online: 14-04 14:30
Sorry dat ik deze n00b vraag gesteld heb, het lijkt wel heel erg simpel nu. Heb ik het goed als het wat hardware betreft niks meer is als een kabel tussen switch en accespoint trekken? Ja dus...

macadres filtering is ook wel handig <- aanzetten dus? of juist uit?
64bit wep of wpa <- ook aan dus?

Als ik beide hierboven aan zet dan zou ik dus weinig problemen ondervinden he?

[ Voor 37% gewijzigd door Benadski op 28-09-2004 20:23 ]

• Icey
  • Laatst online: 15-05 16:24
mac adres filtering aan,
wep/wpa aan,
ssidbroadcasting uit :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.