[WinXp PRO Modem geluid wil niet uit]

Pagina: 1
Acties:

• Arethusa
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-05 15:18

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Over dit onderwerp zijn al een aantal topics geweest maar wat ik ondervind bij een familie lid ligt toch net iets anders.

Het probleem, of eerder ongemak, is het volgende:

Onlangs heeft men een nieuwe pc aangeschaft exclusief modem. Dit modem(Conexant Soft 56k) is later geplaatst en geinstalleerd. Het internet werkt zoals het hoort. Maar tijdens het inbellen klinkt het bekende geluid maar vervelender nog: tijdens het internetten klinkt ook een gekraak.

Wat ik gedaan heb is het volgende:
- Gezocht op GOT (topics over modem geluid uitschakelen gevonden maar bracht geen oplossing)
- GeGoogled (zelfde probleem als hierboven)
- Specifieker: ik heb "Luidspreker inschakelen"(o.i.d) uitgeschakeld
- Een M0 commando toegevoegd in het specifieke instelllingen onderdeel van het modem
- De slidebalk in de modeminstellingen van uit naar aan gesleept

Dit alles bracht geen oplossing. Ik weet dat het geluid van het modem gemakkelijk uit te schakelen moet zijn. Het dit al vaak genoeg gedaan maar ben echter nog nooit tegen deze problemen aangelopen.

Deel 2 van het probleem is het gekraak tijdens het internetten. Is dit een bekend probleem bij dit type modem in combinatie met WinXp PRO? En wat moet ik doen om dat weg te krijgen?

Ik kan de instellingen nu niet nakijken en uit proberen heb de pc niet bij de hand.

Ik hoop dat mijn medeGOTters mij kunnen helpen _/-\o_

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Vinyl: Discogs

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:50

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Volgens mij moet je geen M0 command toevoegen, Maar moet je het volgende invullen:

ATM=0. Om een of andere reden werkte dit wel bij mij...

HENG HENG

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Ik ga die optie zeker proberen, mocht dit werken heeft iemand anders nog suggesties?

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:50

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Een ander optie is misschien het disabelen van de PC speaker in je bios? Of anders fysiek ;)

Of hebben die dingen een eigen luidsprekertje?? Die is vast ook wel fysiek het zwijgen op te leggen :P

HENG HENG

Verwijderd

Bestaat er geen optie gewoon in de windows geluiden?
En als het uit de PC speaker komt gewoon even die kast open maken en de PC speaker eruit trekken want waar heb je die voor nodig dan?

• Arethusa

Arethusa

Niet die server

Topicstarter
Die pc speker heb ik in weze nergens voor nodig. Dit optie gebruik ik wel als laatste redmiddel. Eerst eens proberen om die speaker vanuit het bios uit te schakelen.

Pagina: 1