Toon posts:

Geheugen vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil extra geheugen kopen, gezien de lage prijzen lijkt mij dit de goede tijd ! Het onderstaande geheugen, 128 mb, zit
in mijn pc. Kan ik nu gewoon merkloos PC-100
geheugen kopen, of is het perse noodzakelijk om merk geheugen te kopen, en zo ja, waarom dan ? Perse Toshiba ?

Ik heb dit systeem:
P-III 500 Katmai
Intel 440BX bord
Toshiba THMY6416H1EG-80 0217D600 128MB 8x(16Mx8)
SDRAM PC100-222-622 (CL3 upto 125MHz) (CL2 upto
100MHz)

Alvast bedankt,

Gerrit

Verwijderd

ga je overclocken? zo niet de volgende keer naar hardware algemeen...
Koop in iedergeval PC133, en verder, je hebt geen toshiba nodig, maar als je wil gan klokken zou ik wel een merk kopen (mushkin/enz)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, ik heb m al in algemeen gezet !
Nee, ik ga niet overklokken....
Waarom PC 133, omdat ik dat bij een volgend moederbord ook weer kan gebruiken ?

Bedankt, Gerrit

Verwijderd

Als je PC133 merkloos koopt kan je ook al heel goed overklokken. De Katmai's hebben maar een bus van 100Mhz, die kan je dus zowiezo niet veel hoger krijgen dan 124-133, dan zit je al gauw aan de top van die processor (5*133=665Mhz). Deze fsb redt dat merkloze dimmetje makkelijk aangezien hij gemaakt is voor 133Mhz.
Het probleem als je gaat overklokken zal dan je PC100 dimmetje zijn, die trekt niet zoveel Mhz als je PC133 dimmetje. Waarschijnlijk zal dat oudere dimmetje de bottleneck gaan worden.

[edit]
Maar ik zie nu dat je niet gaat overklokken... :)
Mijn vraag aan jou: waarom niet? :)

Verwijderd

Toshiba THMY6416H1EG-80 0217D600 128MB 8x(16Mx8)
SDRAM PC100-222-622 (CL3 upto 125MHz) (CL2 upto
100MHz)

:P :P :P
duh.. why all the specs?
ennieways PC133 dus, voor het prijsverschil hoef je het niet te laten!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik ruimschoots over nagedacht:
mijn hartje is goed voor een
Athlon 1000 en een MSI KT7 pro2a...
maarrrrrr dan moet ik ook een nieuwe voeding
kopen, koeler, eigenlijk alles nieuw want 1
pc moet namelijk altijd in de lucht blijven, en dat wil niet altijd lukken als je aan het tweaken slaat !
Ik heb besloten om wat extra geheugen te kopen en een nieuwe videokaart(nu tnt2 ultra,
straks GF 2mx ofzo) Dat moet toch ook draaien als een zonnetje !?

Groeten

Verwijderd

de laatste keer dat ik keek (niet als reverentie gebruiken in contract besprekingen) was PC133 ook nog goedkoper dan PC100, PC133 draait gegarandeert op 133Mhz en al is het niet nodig met een beetje zicht op de toekomst zit je dan in iedergeval beter

Verwijderd

IMHO is merk geheugen een beetje overkill als je niet gaat overklokken.
Tuurlijk heb je top-kwaliteit, maar voor veel minder geld heb je merkloos geheugen dat ook goed presteerd.
Pagina: 1