Automatisch Cd opbergsysteem

Pagina: 1
Acties:
  • 608 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• GoblinGamer
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-07 17:29
wij hebben thuis zo'n 1000 cd's in rekjes zitten waar en 35 in kunnen. Normaal hingen ze aan de muur maar aangezien ze daar niet meer mogen hangen van mijn moeder hebben mijn vader en ik een probleempje.

Nu wil ik graag weten of een een soort opbergsysteem bestaat waar je bijvoorbeeld een simpele computer op kan aansluiten en als je dan een titel intypt de cd "uitgespuugd" word of gemarkeerd word of iets dergelijks.

Ik heb geen idee op wat voor woorden ik moet zoeken en weet al helemaal niet of zoiets bestaat.

zo'n koffer waar er veel in kunnen vind ik niet handig, ik zoek echt iets om makkelijk een cd te vinden en lieftst zo klein mogelijk dus niet een hele wand vol met cd's want dat mag niet meer.

Edit: Mijn vader wil de boekjes er ook bij hebben :X

[ Voor 7% gewijzigd door GoblinGamer op 28-09-2004 19:37 ]

#Mobilecreators : voorstander van het maken van media met smart devices

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:41

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Misschien is het volgende een idee. Omdat we toch hier zitten op een computerforum :)

Zorg voor een oude computer en zorg voor een grote hardeschijf. Maak het zo dat als je de cd er in stopt dat hij automatisch er mp3tjes van maakt.

12 inch lcd schermpje aansluiten of eventueel op TV... en luisteren maar! :)

Je kunt dan de cd's in een doos stoppen en op zolder zetten. Want je moet natuurlijk wel aantonen aan de BSA dat je de originele nog hebt :P

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 27-07 15:02

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

http://www.kdsusa.com/product_details.asp?prod=48 , kunnen er 75 in dus met zo'n 14 van die dingen ben je klaar :P.

[ Voor 4% gewijzigd door Freddy_Fish op 28-09-2004 19:31 ]

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-08 18:54

voodooless

Sound is no voodoo!

Simpel: Computer met 500 GB aan diskspace :) zet alles om naar flac of ape, en maakt een nette library, en klaar :) nooit meer wisselen en alles binnen handbreik :) . Is denk ik de makkelijkste en goedkoopste oplossing voor zoveel CD's.

Maarja, dat wil je natuurlijk ook niet...

[ Voor 3% gewijzigd door voodooless op 28-09-2004 19:29 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-08 15:56

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
kan je niet een tombox halen? gingen 250 cd's in voorzover ik weet

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• GoblinGamer
Dat is natuurlijk een idee maar toch niet handig. De cd's hebben we sowiezo nog nodig in de auto en in de cd speler. Mp3 is niet de goede oplossing. Het moet echt met de cd's zijn dus niet digitaal.

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Nou de kijk de cdspeler dat is dus dan die pc. En voor in auto kun je het ook nog oplossen en ik denk dat je dan ook goedkoper uitbent dan zo'n systeem te kopen voor 1000 cd's.

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 27-07 16:57
Afbeeldingslocatie: http://www.tombox.com/images/f_tombox.gif

• Falcon

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Trouwens misschien leuk als tussen oplossing -> http://www.cdrpagina.nl/shop/artikelen.php?subgroep_id=80

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Dan vrees ik dat je zelf aan de slag moet als je nog een binnen een redelijk budget wil komen.. Wat is er mis met digitaal? De CD's berg je gewoon op op zolder, als je er eentje nodig hebt pak je die gewoon (of brand ff snel een RW op de PC).

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
Deze is ook leuk: http://www.dacal.com.tw/

(Wel een gare website)

Afbeeldingslocatie: http://www.dacal.com.tw/images/dc-300_1.jpg

• GoblinGamer
Zo'n koffer hebben we ook al gezien maar ik dacht dat het misschien automatisch kon, dus ben ik hier maar een topic over begonnen omdat ik echt geen idee had waar ik moest zoeken.

Digitaal is geen oplossing. Mp3 klinkt niet zo goed als een cd en mijn vader gaat niet al zijn cd's op zolder neerzetten.
Als hij een cd koopt gaat hij hem niet rippen, beluisteren en de cd op zolder gooien. Dat is niet logisch

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
GoblinGamer schreef op 28 september 2004 @ 19:39:
Zo'n koffer hebben we ook al gezien maar ik dacht dat het misschien automatisch kon, dus ben ik hier maar een topic over begonnen omdat ik echt geen idee had waar ik moest zoeken.
[...]
Deze hebben een USB aansluiting en kan je doorlussen!

Afbeeldingslocatie: http://www.3dvelocity.com/reviews/dacal/rear.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Chrissels op 28-09-2004 19:42 ]

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01-08 18:42

TheVMaster

Moderator WOS
Freddy_Fish schreef op 28 september 2004 @ 19:28:
http://www.kdsusa.com/product_details.asp?prod=48 , kunnen er 75 in dus met zo'n 14 van die dingen ben je klaar :P.
Ik vind dit wel een goede oplossing ;)

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

GoblinGamer schreef op 28 september 2004 @ 19:39:
Digitaal is geen oplossing. Mp3 klinkt niet zo goed als een cd en mijn vader gaat niet al zijn cd's op zolder neerzetten.
Als hij een cd koopt gaat hij hem niet rippen, beluisteren en de cd op zolder gooien. Dat is niet logisch
Van Mp3 heb ik ook niets gezegt. Ik zei flac of ape, en die zijn losseless. Maar ik begrijp je punt :+

Het hoeft natuurlijk niet op een PC te lijken als je het goed maakt :)

Maar 1000 CD's is wel erg veel, de meeste van die dingen hebben idd maar 100 tot 300 cd's, en dan moet je ook nog eens het nummertje intoetsen, en dan moet je dan weer ergens gaan opzoeken... Niet echt handig dus.

• GoblinGamer
Ongeveer precies wat ik zoek. Enige nadeel dat je de boekjes dan weer niet bij de cd hebt, maar dat is opzich niet zo heel erg.

Verwijderd

je moet je moeder gewoon opbergen... 1000 cd's aan de muur is toch super mooi?

ik zou het wel weten, niks opberg systeem. gewoon al die cd's tegen de muur :9

• Emcee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-08 22:44
Of de cd's niet aan de muur hangen maar netjes wegwerken in een kast/la is geen optie? Of maak een muziek kamer in huis ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Emcee op 28-09-2004 23:14 ]

Pagina: 1